اخبار داغ

آخرین وضعیت تیم والیبال جوانان دختر به روایت سرمربی؛

بلوری‌زاده: کار دشواری پیش‌رو داریم/ دختران والیبال با انگیزه و ‌تمرکز بالا تمرین می‌کنند

بلوری‌زاده: کار دشواری پیش‌رو داریم/ دختران والیبال با انگیزه و ‌تمرکز بالا تمرین می‌کنند
سرمربی تیم والیبال زیر 20 سال دختر ایران گفت: امیدواریم در سال‌های پیش رو شاهد رشد والیبال زنان در کنار والیبال مردان باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20 سال دختر آسیا از تاریخ 11 تا 18 تیرماه سال جاری در کشور چین برگزار می‌شود و تیم جوانان دختر ایران برای حضور شایسته در این رقابت‌ها آماده می‌شود.

پدیده بلوری‌زاده سرمربی این تیم درباره روند انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم زیر 20 سال دختر ایران اظهار کرد: فراخوان و انتخابی از بین تمام بازیکنان زیر ۲۰ سال در کل کشور صورت گرفت و بازیکنانی که با توجه به آیتم‌های خواسته شده اسامی آن‌ها از استان‌ها ارسال شده بود برای تست دعوت شدند. جهت تکمیل لیست انتخابی بازی فینال لیگ جوانان تهران را ‌هم از نزدیک دیدیم و ۴ بازیکن دیگر به نفرات در اردوی سوم اضافه شدند. در مجموع تعداد ۲۲ نفر در ارودی سوم تمرین کردند که تعدادی از آن‌ها برای اولین بار در تمرینات آمادگی تیم ملی رده‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به این که نخستین اردوی تیم والیبال جوانان دختر از 17 تا 24 اسفند ماه برگزار شد، افزود: اردوها را در سال 1403 و از ششم فروردین ماه ادامه دادیم و به زودی چهارمین اردوی آماده‌سازی تیم برگزار خواهد شد. در دو اردوی ‌اول و دوم بیشتر روی شبیه‌سازی مهارت‌ها و معرفی تاکتیک‌ها تکیه داشتیم و کماکان بازیکنان را ‌به لحاظ فنی و جسمانی در حین تمرینات محک زدیم. در سومین اردو بیشتر روی تمرینات شبیه‌سازی بازی و ارزیابی بازیکنان به لحاظ روحیه جمعی در شرایط فشار و به لحاظ فنی – تاکتیکی کار کردیم.

بلوری‌زاده با تاکید بر این که با توجه به تمرینات مداوم و برنامه ریزی انجام شده بازیکنان روندی رو به جلو دارند، گفت: امید است تا پایان اردوها پیشرفت چشمگیری برای آینده‌سازان والیبال زنان کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به این که تیم جوانان چهار اردوی دیگر تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا خواهد داشت، عنوان کرد: برای هر اردو برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در هر اردو تیم‌های داخلی برای انجام بازی تدارکاتی در کمپ چمران حضور داشته باشند و دیدارهایی را با تیم ملی زیر ۱۸ سال دختر ایران و در هماهنگی با خانم شعبان خمسه ترتیب دادیم. در صورت امکان با هماهنگی‌های صورت گرفته با ریاست فدراسیون تقوی و نایب رییس محمدیان دیدارهای تدارکاتی برون مرزی هم در جدول برنامه‌های تیم قرار خواهد گرفت.

سرمربی تیم والیبال زیر 20 سال دختر ایران افزود: طبق فرمایشات رئیس فدراسیون والیبال در مجمع انتخاباتی برای رده‌های سنی تا 60 درصد پیشرفت در رویدادها هدف‌گذاری شده وامیدواریم در مسیر درستی برای تحقق اهداف فدراسیون گام برداریم. کار دشواری پیش رو داریم اما دختران با انگیزه ما هر روز با نیرویی افزون‌تر و ‌تمرکزی بالاتر در تمرینات حضور پیدا می‌کنند. امیدواریم در سال‌های پیش رو شاهد رشد والیبال زنان در کنار والیبال باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اردوهای آماده‌سازی تیم جوانان دختر هر کدام از ورزشکاران جوان برای خود اهداف فردی دارند که در نهایت همه این اهداف به یک هدف واحد برای ارتقا والیبال کشور می‌رسد. تمام تمرکز خود را برای بهبود تکنیک و تاثیر آن بر تاکتیک‌های تیمی گذاشته و با انجام تمرینات منظم و برنامه ریزی شده از سوی کادر تیم ملی در بهبود عملکرد دختران ملی پوش جوان تلاش می‌کنیم تا به امید خدا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت والیبال کشور محقق شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه