اخبار داغ

ملکی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

ضرورت آموزش و فرهنگ سازی ایمنی برای شهروندان/ ایستگاه های آتش نشانی ارتقا داده شده است

ضرورت آموزش و فرهنگ سازی ایمنی برای شهروندان/ ایستگاه های آتش نشانی ارتقا داده شده است
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: یکی از مهمترین اهداف سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از حوادث، آموزش و فرهنگ سازی ایمنی برای شهروندان است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت:   در طول سال 1402 سازمان اطفای حریق به همراه دستگاه قضایی، شورای شهر و شهرداری تهران، برای بهبود ایمنی عمومی و کاهش خطرات حریق در شهر، اقداماتی گسترده انجام دادند. این اقدامات شامل بررسی و ارزیابی ساختمان‌های پرخطر، آموزش‌های ایمنی برای شهروندان، و تجهیزات جدید آتش‌نشانی بوده است.

ملکی تصریح کرد: سال گذشته و در شهر تهران129 ساختمان پر خطر داشتیم که با همت و تلاش این تیم‌ها، تعداد ساختمان‌های پرخطر در شهر تهران از 129 عدد به71 عدد کاهش یافته است. این اقدامات باعث افزایش امنیت و حفاظت از مردم در برابر حریق و سوانح مختلف شده است.

وی همچنین به موضوع فرهنگسازی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از حوادث، آموزش و فرهنگ سازی ایمنی برای شهروندان است، که در سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر از شهروندان از آموزش‌های ایمنی آتش‌نشانی بهرمند شده‌اند. این آموزش‌ها شامل رفتارهای درست در مواجهه با حریق، استفاده صحیح از وسایل اطفای حریق، و اقدامات امنیتی در مواقع ضروری است.

ملکی افزود: به همراه این اقدامات، تجهیزات جدیدی برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهیه وایستگاه ها ارتقا داده شده است، تا اطفای حریق و مداخله در سوانح بهبود یابد و به شهروندان خدمات بهتری ارائه شود. این تلاش‌ها نشان از پیگیری و توجه مسئولان به ایمنی و سلامت جامعه است و برای ایجاد یک محیط زندگی ایمن‌تر و خوشایند تر تلاش میشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه