اخبار داغ

تک‌نگاری از چهره‌های سال ورزش ایران؛

هت‌تریک طلایی تانک بختیاری؛ شیر گتوند بر مدار تاریخ‌سازی

هت‌تریک طلایی تانک بختیاری؛ شیر گتوند بر مدار تاریخ‌سازی
چهره‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ هر کدام لب‌ریز از روایت‌های ناگفته‌اند؛ روایت‌هایی که هر کدام از آن‌ها خواندنی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ می‌توان تاریخ کشتی فرنگی ایران در سال ۱۴۰۲ را بدون تردید به نام یک نفر نوشت؛ امین میرزازاده. پسر محجوب خوزستانی که نامش را با کسب رده پنجمی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بر سر زبان‌ها انداخت، خیلی زود همه را مجاب کرد که به او در قامت یک مدعی قهرمانی در جهان و یا شاید حتی المپیک نگاه کنند. از محمد بنا گرفته تا حسن رنگرز، همه به او اعتماد خاصی داشتند.

آرامش عجیب امین در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی همان قدر بود که در آوردگاه قهرمانی جهان. انگار نه انگار که در اوج جوانی، میرزازاده روی تشک فینال قهرمانی جهان قرار گرفته و سعی در جبران مافات دارد. جوانی تانک بختیاری البته با میدان دیدن، مملو از تجربه شده تا بالاخره در سال ۱۴۰۲ نوبت به طلسم‌شکنی برسد و پس از یک سال وقفه در طلای سنگین‌وزن، باز هم پرچم پرافتخار ایران باشد که در بلگراد به عنوان پرچم اول بالا می‌رود؛ نه پرچمی از ترکیه یا گرجستان.

پس از المپیک توکیو و قهرمانی جهان ۲۰۲۱، امین میرزازاده با طلایی که علی‌اکبر یوسفی گرفت تا حدی کنار رفت اما این بی‌توجهی باعث سرخوردگی یا رهاشدگی این قهرمان خوزستانی نشد تا جایی که کادرفنی را مجاب کرد در سال ۲۰۲۲، باز هم به وی اعتماد کنند. شاید در فینال این بی‌تجربگی و شتاب‌زدگی بود که امین را از کسب مدال طلا وا داشت و قهرمانی‌اش را یک سال به تعویق انداخت.

در این مسیر، شیر بختیاری از پا ننشست و ذره‌ای عقب‌نشینی نداشت. از ابتدای سال ۱۴۰۲ با قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، میرزازاده با قدرت حاضر شد و در چرخه انتخابی هم همه را از پیش رو برداشت تا انتخاب اول و آخر حسن رنگرز برای مسابقات جهانی باشد. میرزازاده به راحتی در مسابقات به فینال رسید و بالاخره سد رضا کایالپ ترک را شکست تا این بار او باشد که پس از فینال لبخند می‌زند؛ نه قهرمان ترکیه‌ای.

امین میرزازاده با قهرمانی در جهان به بازی‌های آسیایی رسید تا در حد یک مدال هم شده به ارتقای رتبه کاروان ایران در هانگ‌ژو ۲۰۲۲ کمک کند و چه مدالی شیرین‌تر و خوش‌رنگ‌تر از طلا؟! هت‌تریک امین میرزازاده بی‌تردید در موفق‌ترین سال زندگی‌اش بود که اتفاق می‌افتاد. در سالی که گذشت امین نشان داد که شایسته عنوان چهره سال کشتی فرنگی ایران است و با متانت و محجوبی‌اش، بیش از پیش بر سر زبان‌ها و دل‌ها افتاده. امین میرزازاده در سال ۱۴۰۳ آوردگاه المپیک پاریس را پیش رو خواهد داشت تا در ۲۶ سالگی، بتواند به مدال طلا دست پیدا کند. مدال طلای سنگین‌وزن کشتی فرنگی برای ایران تا کنون کسب نشده و میرزازاده بهتر از هر کسی می‌داند که این گردن‌آویز چه قدر شایسته اوست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه