اخبار داغ

شمارش معکوس روزهای حیاتی؛

استقلال و پرسپولیس در گلوگاه واگذاری/ راه‌حل دقیقه نودی برای فرار از تراژدی حذف!

استقلال و پرسپولیس در گلوگاه واگذاری/ راه‌حل دقیقه نودی برای فرار از تراژدی حذف!
دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران باز هم در معرض تکرار یک تراژدی بزرگ قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ با نزدیک شدن موسم ددلاین بارگذاری مستندات برای دریافت مجوز حرفه‌ای، باز هم تنش و آشوب اردوگاه دو غول فوتبال ایران یعنی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را فراگرفته تا شمارش معکوس سرخابی‌ها برای فرار از تراژدی تلخ سال 2022، یعنی همان حذف از لیگ قهرمانان آسیا کلید بخورد.

استقلال و پرسپولیس که برای این که از حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند، با چالش بزرگی مواجه شده‌اند؛  چاره ای جز تعیین مالکیت خود ندارند که آن هم از دست آن‌ها خارج است. این چالش بزرگ برای سومین سال پیاپی است که گریبان سرخابی‌ها را گرفته و دربه‌در به دنبال قربانی جدیدش می‌گردد.

پرسپولیس و استقلال در فصل ۲۰۲۲ چنین تجربه‌ای را پشت سر گذاشتند که به دلیل عدم تسویه با طلب‌کاران و سپس تعیین مالکیت با اخراج از رقابت‌های حرفه‌ای آسیا یعنی لیگ قهرمانان مواجه شدند. پس از آن باشگاه استقلال در فصل گذشته نتوانست مجوز حرفه‌ای را دریافت کند تا این امر نارضایتی شدید هوادارانش را به همراه داشته باشد.

در شرایطی که امسال درصدی از مالکیت سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار فرابورس فروخته شده، سهام بلوکی و مالکیت اصلی سرخابی‌ها تا امروز خریدار نداشته و هر کس که آمده، فعلاً در حد حرف و ادعا بوده چرا که در سامانه کدال و یا افشاهای بورسی، هیچ خبری از نام شرکت یا هولدینگ خریدار سرخابی‌ها نیست.

باشگاه پرسپولیس پس از کش و قوس‌های فراوان ظهر یازدهم فروردین ۱۴۰۳ خبر از تسویه با طلبکاران داخلی و خارجی خود داد تا آن‌ها با پرداخت بدهی خود به رضا اسدی و مهدی مهدی‌خانی بتوانند انضباط مالی لازم مدنظر را فراهم کنند اما در اردوگاه آبی پایتخت، حتی یک خط خبر درباره تسویه‌حساب بدهی‌ها منتشر نشده است.

تاکنون برای تعیین تکلیف بدهی‌های انباشته و وضعیت مالکیت سرخابی‌ها، چندین جلسه با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال برپا شده اما فعلاً خروجی این جلسات، مصوبه یا اتفاق خاصی نبوده است.

یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس طی روزهای گذشته از تمایل بانک ملت برای خرید سهام بلوکی سرخ‌ها خبر داد اما اسناد منتشره، این ادعا را تصدیق نمی‌کردند. گفته می‌شود بانک مرکزی به بانک ملت مجوز خرید پرسپولیس را نداده و اسناد مالی مربوط به خرید سهام باشگاه هم بارگزاری نشده‌اند.

باشگاه استقلال هم که شانس مالکیت توسط هولدینگ ستاره خلیج‌فارس را از دست داد، حالا احتمال مالکیت بانک تجارت را هم به خود نمی‌بیند تا علاوه بر سکوت کامل خبری که مشکوک هم هست، در وضعیتی به مراتب بدتر از رقیب سنتی‌اش سپری کند و منتظر یک معجزه از راهروهای وزارت ورزش و جوانان باشد.

در شرایطی که لیگ نخبگان آسیا را امسال در پیش خواهیم داشت، استقلال و پرسپولیس در گلوگاه واگذاری به طرز عجیبی گیر کرده‌اند و در این باتلاق، به‌نظر باز هم باید به راه‌حل دقیقه نودی برای فرار از تراژدی حذف تمسک جست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه