اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

از انهدام پهپاد غول پیکر اسرائیلی تا شکار پرنده تاکتیکی صهیونیست ها به دست گردان های مقاومت!

از انهدام پهپاد غول پیکر اسرائیلی تا شکار پرنده تاکتیکی صهیونیست ها به دست گردان های مقاومت!
حزب الله لبنان توانسته است برای مقامات صهیونیستی این پیام را مخابره کند که قطعا هر اقدام اسرائیل در تشدید تجاوزات با پاسخی بزرگتر تلافی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی بامداد شنبه 18 فروردین، حزب الله لبنان اعلام کرد که پهپاد فوق پیشرفته هرمس 450 رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است که سخنگوی ارتش صهیونیستی در بیانیه ای ضمن تایید این خبر گفت: این پهپاد با یک موشک زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان نظامی حزب الله این یک پهپاد چندمنظوره تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پروازهای طولانی اسرائیل طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت از مأموریت‌های اصلی این پهپاد است.

حزب الله سال گذشته نیز توانسته بود 3 پهپاد نظامی رژیم صهیونیستی را رد آسمان های لبنان شکار کند.

شکار هرمس ۴۵۰ و ایتان

آبان ماه سال گذشته و در اوج بحبوحه طوفان الاقصی نیز در حالی که نیروهای مقاومت در غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی می کردند، حزب الله لبنان اعلام کرد که  پهپاد هرمس ۴۵۰ را در 14 آبان بر فراز لبنان سرنگون کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان پس از این اقدام، در بیانیه ای اعلام کرد که در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و نیز در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنان، یک پهپاد دشمن اسرائیلی از نوع هِرمِس 450 را که یک پهپاد جنگی چندمنظوره است با موشک‌ زمین به هوا سرنگون کرده است.

ساقط شدن پهپادی غول پیکر اسرائیلی

چند روز بعد یعنی در 27 آبان ماه نیز، رسانه ها خبر ساقط شدن یک پهپاد غول پیکر رژیم صهیونیستی به دست نیروهای مقاومت در غزه منتشر کردند.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد یک پهپاد غول پیکر ارتش اسرائیل به نام «هرون تی پی» (ایتان) را در غزه ساقط کرده است.

پهپاد ایتان با طول بال ۲۶ متر و طول بدنه ۱۳ متر به اندازه یک هواپیمای مسافربری است. ایتان، واژه‌ای عبری و به معنای «با صلابت» است که زمین گیر شد.

انهدام هرمس 900 به دست گردان های مقاومت

12 اسفند سال گذشته نیز سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی سرایا القدس در عملیات مشترک با گردان های المجاهدین یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع "هرمس ۹۰۰" را در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه سرنگون کرده است.

هرمس ۹۰۰ یکی از پهپادهای چند منظوره اسرائیل است که نسخه جدید و ارتقا یافته هرمس ۴۵۰ به شمار می‌رود. این پهپاد به دلیل توان بالای پروازی برای انجام عملیات های شناسایی و جاسوسی به کار می‌رود و تاکنون عملیات های متعددی را در نوار غزه، جنوب لبنان و سوریه به انجام رسانده است.

تازه ترین اقدام حزب الله لبنان در ساقط کردن پهپاد تاکتیکی هرمس 450 در آسمان لبنان حاکی نشان از آن دارد که مقاومت اسلامی لبنان قادر است با بهره گیری از یک سامانه پدافندی پیشرفته، حتی رادار گریز ترین پرنده های نظامی صهیونیستی را نیز شکار کند.

موضوعی که از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، برای مقامات صهیونیستی این نگرانی را به دنبال داشت که در صورت گسترش درگیری ها، حزب الله از سلاح های مرگبار خود علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرده و اشغالگران را غافلگیر کند.

حزب الله لبنان توانسته است برای مقامات صهیونیستی این پیام را مخابره کند که قطعا هر اقدام اسرائیل در تشدید تجاوزات با پاسخی بزرگتر و در قالب معادله «چشم در برابر چشم» تلافی خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه