اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ایران آشکارا رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد

ایران آشکارا رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در عملیات خود از عنصر غافل‌گیری استفاده نکرد چون قصد داشت تنبیه آشکارا صورت بگیرد. سپاه به دنبال کشت و کشتار نبود و این عملیات جنبه تنبیه و نشان دادن ضرب شست و توانمندی جمهوری اسلامی به دشمن بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلال حسینی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ گفت: رژیم صهیونیستی تاکنون ۷۵ سال اقدام به اشغال سرزمین مظلومان و به دنبال گسترش اشغالگری‌های خود تا نیل و فرات و حتی ایران اسلامی است.

وی با یادآوری اینکه در جنگ تحمیلی ایران با کمبود تسلیحات مواجه بود اما به برکت عنایت خداوند، خون شهیدان و حضور حماسه‌ساز مردم در مقابل بسیاری از کشور‌ها و قدرت‌های بزرگ دنیا‌ ایستاد؛ افزود: اکنون حتی کشور‌های غربی اعتراف می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت نظامی و تسلیحاتی بسیار زیادی است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد، اظهار کرد: از سال ۲۰۱۱ شکست‌های رژیم صهیونیستی شدت بیشتری گرفت و با عملیات طوفان‌الاقصی شرایط ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی به وجود آمد. اکنون رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به دنبال انتقام و رسیدن به اهداف خود یعنی نابودی حماس، اشغال فلسطین و آزادی اسرای خود است اما به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید.

حسینی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و دیگر حامیانش ایران اسلامی را محرک، تقویت‌کننده و هدایت‌کننده حماس و جبهه‌های مقاومت می‌دانند. رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی بصورت آشکار کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف خود قرار داد و این اتفاق منجر به شهادت سردار سرلشکر محمدرضا زاهدی و یاران شهیدش شد.

وی ادامه داد: این اقدام رژیم صهیونیستی تجاوزی آشکار به حریم و خاک ایران (کنسولگری) بود و طبق قوانین بین‌الملل اسرائیل باید تنبیه می‌شد. ایران اسلامی به دنبال کشور‌گشایی نیست و تنها از حق مسلم خود دفاع کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بر اساس پرتکل‌های بین‌المللی ایران مستقیماً به رژیم صهیونیستی حمله نمی‌کرد اما با توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی و به وقوع پیوستن جنایت او علیه ایران اسلامی، این حق طبیعی ایران بود که به این عمل خبیثانه پاسخ محکم و دندان‌شکنی بدهد.

حسینی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا عملیات جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را کم‌ارزش جلوه بدهد اما خبرگزاری‌ها و حتی سران کشور‌ها به قدرت جمهوری اسلامی و ابعاد مختلف توانمندی‌های نظامی ایران اسلامی اقرار کردند.

وی با تأکید بر اینکه عملیات بامداد روز یکشنبه، بزرگترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم صهیونیستی در طول تاریخ رقم خورد؛ اذعان داشت: اگر چه به وقوع پیوستن این عملیات با تأخیر و صبورانه صورت گرفت اما روز شنبه نیروی دریایی سپاه علیه یکی از شناور‌ها و کشتی‌های بزرگ متعلق به یکی از شرکت‌های صهیونیستی اقدام کرد، برنامه برخی از ساختار‌های نظامی رژیم صهیونیستی هک شد، خاموشی تأسیسات برق رژیم صهیونیستی صورت گرفت و این‌ها از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی بود.

معاون سیاسی بسیج کشور گفت: ایران در عملیات خود از عنصر غافل‌گیری استفاده نکرد چون قصد داشت تنبیه آشکارا صورت بگیرد. سپاه به دنبال کشت و کشتار نبود و این عملیات تنها جنبه تنبیه و نشان دادن ضرب شست و توانمندی جمهوری اسلامی به دشمن بود.

حسینی اظهار کرد: دشمن سعی در ناامید‌سازی و سیاه‌نمایی در خصوص اقدامات ایران اسلامی دارد اما بررسی‌ها نشان داده که حتی افرادی که انقلابی نیستند و انتقاد می‌کردند از این اقدام جمهوری اسلامی بسیار خوشحال‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با اتکا به وعده‌های الهی همیشه و در همه شرایط پیشرو بوده و در مقابل مستکبرین‌ ایستادگی کرده است، تأکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به حماقت خود علیه ایران ادامه بدهد جمهوری اسلامی بُعد دیگری از قدرت خود را به نمایش خواهد گذاشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه