اخبار داغ

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

۱۳ آوریل همانند ۷ اکتبر در تاریخ به ثبت رسید

۱۳ آوریل همانند ۷ اکتبر در تاریخ به ثبت رسید
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: رژیم صهیونسیتی ادعا کرد که فقط ۹ فروند موشک ایرانی به اهداف خود اصابت کرده و تلاش کرد با انتشار تصاویری ساختگی حجم تلفات خود را کمتر نشان دهد، اما حداقل ۱۲ موشک به اهداف خود اصابت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ظهر سه‌شنبه -  ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - در نشست تحلیل و بررسی عملیات «وعده صادق» که در سالن جلسات دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تبریک به جمهوری اسلامی ایران به دلیل انجام موفق عملیات وعده صادق اظهار کرد: این حق مشروع جمهوری اسلامی ایران است که در مقابل جنایات رژیم صهیونسیتی به ویژه جنایت هدف قرار دادن کنسولگری خود این واکنش را نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که ما در جنبش‌های مقاومت فلسطین هم اعلام کردیم ما در کنار جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حق مشروعش ایستاده‌ایم، افزود: ناگفته‌هایی در بعد فلسطین این عملیات وجود دارد؛ می‌توان گفت که ۱۳ آوریل یکی از تاریخ هایی است که همانند ۷ اکتبر در تاریخ ملت‌ها به ثبت خواهد رسید و این یک تحول استراتژیک و عبور از خط قرمزی است که معادل هدف قرار دادن عمق رژیم صهیونسیتی از داخل خاک ایران است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد: دلایل و پارامترهای زیادی در شکل گیری این پاسخ وجود داشت که ورود رژیم صهیونسیتی به جنگ در شمال فلسطین اشغالی و جنایت علیه مردم غزه و دیگری ورود آمریکا در منطقه از جمله آنها است. یکی از نمادهای این عملیات که در جنگ مردم غزه هم نشان داده شد این است که رژیم صهیونسیتی به تنهایی با ما در حال جنگ نیست بلکه پروژه کامل استعمار و استکبار جهانی را در کنار خود داشته و خود نماد این استعمار جهانی در منطقه است و تمام جهان اسلام باید متوجه آن باشند؛ آمریکا نه دوست ملتهای منطقه است و نه دوست آنها خواهد بود بلکه پروژه‌ سلطه گرانه‌ای است که در منطقه در حال اجرا است.

ابوشریف ادامه داد: یکی از نشانه‌هایی که از جنگ مردم غزه می‌توان به آن رسید آن است که رژیم صهیونسیتی پیش از ۷ اکتبر تلاش‌های بسیاری برای بازسازی توان بازدارندگی خود بکار بست، اما ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی نشان داد که این توان بازدارندگی همچنان دچار شکنندگی است و آنها اعلام کردند که از ضعیف‌ترین دشمن خود شکست خوردند. این روزها یمنی‌ها در حال هدف قرار دادن رژیم صهیونسیتی هستند، حزب‌الله از شمال فلسطین اشغالی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرارداده می‌دهد و نوار غزه نیز ۶ ماه است که در جنگی بزرگ با رژیم صهیونسیتی قرار دارد و امروز نیز جمهوری اسلامی ایران اهدافی را در عمق هدف قرار داد که نشان می دهد رژیم صهیونسیتی ضعیف‌تر از هر زمانی قرار دارد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی ادعا کرد که فقط ۹ فروند موشک ایرانی به اهداف خود اصابت کرده و تلاش کرد با انتشار تصاویری ساختگی حجم تلفات خود را کمتر نشان دهد اما حداقل ۱۲ موشک به اهداف خود اصابت کردند؛ مسأله اصلی اصابت چند فروند و خسارات نیست بلکه بعد روانی است که این عملیات بر رژیم صهیونسیتی وارد کرده است. رژیم صهیونسیتی رژیمی شکننده است که توان و تاب آوری جنگ داخلی را ندارد؛ بعد از شهادت فرماندهان شهید در کنسولگری ایران در دمشق و تهدید ایران به پاسخ دادن به رژیم صهیونیست رعب و وحشت جامعه آنها را فرا گرفت. ۲ سال پیش دانشگاه تل آویو یک نظرسنجی درباره دستیابی ایران به بمب هسته‌ای انجام داد که یک چهارم آنها اعلام کردند اگر ایران به این نوع بمب دست‌ یابد، از فلسطین اشغالی فرار خواهند کرد و این یکی از دلایل نشان دهنده شرایط ضعف جامعه صهیونیستی است؛ به‌طور حتم بازتاب‌های اقتصادی آن بسیار گسترده‌تر خواهد بود و بخش دیگری از سرمایه‌های رژیم صهیونسیتی به خارج فرار خواهند کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به کاهش حملات به فلسطین از بعد از عملیات وعده صادق گفت: از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در دمشق شاهد بودیم که به نوعی حملات علیه ملت فلسطین کاهش پیدا کرده است و حتی ورود مواد غذایی به مناطق نوار غزه افزایش یافت و مسأله ورود به رفح نیز حداقل برای چند روز مسکوت ماند و آن شب حمله موشکی جمهوری اسلامی تنها شبی بود که نوار غزه نه هواپیمای جنگی و نه پهپادهای رژیم صهیونسیتی را ندید. این عملیات همچنین تبعات مثبتی در روحیه ملت فلسطین ایجاد کرد و نشان داد که در کشتاری که در معرض آن قرار گرفته‌اند، کسانی هستند که در کنارشان قرار دارند.

ابوشریف با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق می‌تواند نقطه عطفی در افزایش همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در محور مقاومت و حمایت‌های معنوی و تسلیحاتی از آنها داشته باشد، اظهار کرد: این پیامی برای کل منطقه و تمام جهان بود که از این رژیم حمایت می‌کنند. حداقل تمام کشورهای شرق دریای مدیترانه و شرق دریای سرخ در این عملیات مشارکت داشتند. تمامی کشورهای منطقه با توجه به میزان نزدیکی و دوری‌شان از جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونسیتی در شرایط خاصی به سر می‌برند و همانطور که گفتم این عملیات بنیانگذار یک مرحله جدید و مهم و تحول راهبردی و استراتژیک مهمی را رقم زد و تاریخی است که باید به طور حتم جاودان بماند. این موفقیت به فضل خدا و خون شهدا محقق شد.

وی در پایان به بیان خاطره‌ای از آخرین دقایق حیات شهید زاهدی پرداخت و گفت: من شب قبل از حمله به کنسولگری ایران در دمشق همراه شهید زاهدی در مشهد بودم و شب قدر را در آنجا سپری کردم؛ صبح با ایشان خداحافظی کردم و نمی‌دانستم که رهسپار شهادت هستند. ایشان شبی روحانی را در شب قدر تجربه کردند و ان شاءالله با پیامبر محشور خواهند شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه