اخبار داغ

سایپا، ایران‌خودرو، تراکتور و سپاهان در لیگ کارگری؛

رمضی: تیم‌داری حرفه‌ای واحدهای صنعتی باعث پای‌مال شدن ورزش کارگری شده‌است

رمضی: تیم‌داری حرفه‌ای واحدهای صنعتی باعث پای‌مال شدن ورزش کارگری شده‌است
رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: برخی واحدهای صنعتی به شکل حرفه‌ای تیم‌داری می‌کنند و حقوق ورزش کارگری را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ جواد رمضی، رئیس فدراسیون ورزش کارگری در مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران در رقابت‌های جهانی ورزش کارگری و نشست خبری اظهار داشت: به بلوغ مطلوب رسیده‌ایم و در دوره شکوفایی هستیم. اهمیت ورزش کارگری بسیار بالاست که مسئولین کشور و جامعه کارگری باید به این مقوله توجه کنند. ضرورت‌ها و مسائلی داریم که ما را به تحول چشم‌گیر برساند که به اثر مطلوب سلامتی و نشاط در جامعه کارگری برسیم. جامعه کثیری داریم و بدون‌شک پرداختن به ورزش همگانی بدون توجه به کارگری کارگری شدنی نیست. دستگاه‌های مختلف باید به این بخش توجه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: کارفرمایان باید نسبت به ضرورت‌های حقوقی توجه داشته باشند. این که فرصتی باشد که کارگر در طول هفته ورزش کند، زیرساخت‌هایی باید وجود داشته باشد. اقداماتی طی سال‌های گذشته به شکل جدی دنبال شده اما از یک برهه‌ای در اولویت قرار نگرفت و به فراموشی سپرده شده که آسیب جدی به بدنه ورزش ماست.

رمضی پیرامون این مسئله گفت: توجه به این بخش یک نوع سرمایه‌گذاری برای سلامت و اقتصاد صنعتی است. جامعه ورزش درباره بخشودگی‌های مالیاتی و حمایت‌های آن به بازنگری نیاز دارد. خبرهای خوش‌آیندی در این باره نمی‌شنویم، تشویق‌ها بیش‌تر نشده و اتفاق عکس رخ داده. ظرفیت‌های معافیت مالی حامیان ورزش سخت‌گیرانه‌تر و حذف هم شده است. یک ماده حذف شده که قدرت اجرایی ورزش کارگری از این بحث آسیب مالی دیده است.

وی در این رابطه عنوان داشت: در ۲۷صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده هیچ حمایتی از ورزش کارگری نشده در حالی که از ورزش دانش‌آموزی حمایت می‌کنند. نادیده‌گرفتن ورزش کارگری یعنی ابعاد حقوقی بند قانونی لحاظ نشده. مباحث تیم‌داری واحدهای صنعتی یک آسیب دیگر است که نباید به اصل توسعه ورزش کارگری آسیب بزند؛ باید کار به نحو مطلوب و وسیع دیده شده باشد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری تصریح داشت: برخی واحدهای صنعتی به شکل حرفه‌ای تیم‌داری می‌کنند و حقوق ورزش کارگری را نادیده گرفته‌اند. این نوعی برگشت به عقب است. ورزش کارگری خیلی بی‌حاشیه و مظلوم است اما برای آن باید فرهنگ‌سازی کنیم. باید در منظر عموم تاکید شویم و اهمیت سلامت کارگران را تاکید کنیم.

وی اذعان داشت: در سال جاری ۶۱ رقابت ملی را در برنامه داریم و به‌دنبال عدالت‌محوری در حوزه بانوان هستیم. اعزام‌های متعدد بین‌المللی را خواهیم داشت و اعزام اولین کاروان کوه‌نوردان زنان کارگر به کوه آرارات ترکیه را پیش‌رو داریم. در قالب ۱۲۰ نفر به ایتالیا اعزام داریم و اگر روادید حل شود، ۹ شرکت در قالب ۱۹ تیم و ۸ رشته به رقابت‌ها خواهند رفت. اگر توفیقی باشد، تیم‌های ملی فوتبال، کشتی، کاراته، جودو، والیبال و ساحلی را به رقابت بین‌المللی می‌فرستیم.

رمضی خاطرنشان ساخت: درصدد اعزام تیم وزنه‌برداری به روسیه هم هستیم و دوشنبه‌های ورزش با کار را در سطح کارخانجات آغاز کرده‌ایم. فیلد جدیدی را در بخش ورزش کارگری امسال داریم که لیگ‌های ورزشی را خواهیم داشت. تاکید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی این بوده که حضور شرکت‌ها را به‌شکل فعالانه بیش‌تر کنیم. در لیگ محدودیتی برای تیم‌ها و شرکت‌ها نخواهیم داشت.

وی در خصوص کمک به ورزش کارگری گفت: سازمان تربیت‌بدنی در گذشته اقدام خوبی کرد و مجموعه‌های ورزشی سطح استان‌ها را به هیات‌ها اختصاص داد. مطالبه ما این است که هیات‌های ورزش کارگری که از این امکانات بی‌بهره هستند، از کانال قانونی بهره‌مند شوند. مجموعه‌های کارگران باید برای کارگران باشند.

در این نشست خبری، احتشام‌زاده مسئول سازمان لیگ فدراسیون ورزش کارگری هم به ارائه توضیحاتی درباره لیگ‌های تازه‌وارد فدراسیون پرداخت. هم‌چنین مقرر شد سایپا، ایران‌خودرو، شرکت مخابرات، شرکت‌های نفتی، تراکتور، بانک سامان، ماشین‌سازی، سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ ورزش کارگری حضور داشته باشند.

همچنین در پایان این نشست خبری از لباس رسمی تیم ملی ورزش کارگری جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های جهانی رونمایی رسمی صورت گرفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه