اخبار داغ

حضانت فرزند در صورت ازدواج پدر با چه کسی است؟

حضانت فرزند در صورت ازدواج پدر با چه کسی است؟
در این مقاله میخواهیم به صورت کامل در مورد حضانت فرزند در صورت ازدواج پدر به چه صورت است و چه مراحلی دارد و نقش وکیل خانواده در این زمینه چه می باشد

به گزارش راه دانا، حضانت فرزندان در درجه اول وظیفه والدین آن ها وجود دارد برای برعهده گرفتن حضانت فرزندان، والدین بایست از منظر توانایی مالی،شروط اخلاقی، عقل، اسلام و فقدان ازدواج مجدد مادر بعد از طلاق را دارا باشند.

بیشتر بخوانید : وکیل کلاهبرداری شیراز

از آنجا که هر یک از والدین خصوصا پدر، پس از جدایی به هر دلیلی نظیر ارتباط نامشروع که اثبات آن به کمک وکیل ارتباط نامشروع اجرا می شود و اثبات این مسئله کار بسیار پیچیده ای است و هر وکیلی نمی تواند .

چگونگی اثبات ازدواج پدر برای گرفتن حضانت

این مسئله را اثبات کند و توانایی فوقانی نیاز است و عالی است است پیش از انتخاب وکیل بایست تحقیق گسترده ای اجرا داد. و یا بعد از طلاق توافقی عمل به ازدواج مجدد می کنند، حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر مسئله ایست که حتما پس از این مسئله مطرح خواهد شد.

شروط سلب حضانت فرزندان

اگر کسی که حضانت فرزند بر عهده اوست قادر به نگه داشتن و مراقبت فرزند را نداشته باشد برای سلب حضانت فرزند از او ضابطه گذار موردهایی را پیش بینی کرده است که به کمک این قانون قادر هستید حضانت فرزند را از وی سلب کرد.

یک مثال در مورد سلب حضانت

به طور مثال، می توان در حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر، فقدان توانایی پدر در حضانت فرزند و یا ناسازگاری با نامادری مطرح کرد و از این طریق پدر را از حضانت فرزند سلب نمود.

برخی از مواردی که طبق سلب حضانت فرزند در صورت ازدواج مجدد پدر می شود:

  • اعتیاد آسیب آور به الکل، ماده مخدر و قمار
  • اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء
  • ابتلا به بیماری های روانی با تشخیص پزشک قانونی
  • سوء استفاده از طفل یا زور او به مدخل در مشاغل ضد اخلاقی نظیر فساد و فحشاء ، تکدی گری و قاچاق
  • حضانت فرزندان در صورت ازدواج مجدد مادر
  • اگر مادر بعد از درخواست طلاق توافقی حضانت فرزندان را به عهده داشته باشد و دوباره عمل به ازدواج کند ، حضانت فرزندان از او سلب نمی شود .
  • در صورتی که بعد از ازدواج مجدد مادر و اثبات بد رفتاری ناپدری ، پدر قادر است که حضانت فرزند خود را بگیرد .

حضانت فرزند در صورت ازدواج پدر

اگر پدر بعد از اثبات حضانت فرزند خود دوباره ازدواج کند و همه شرایط مهیا باشد ، حضانت فرزند در صورت ازدواج پدر نیز با خود پدر می باشد و هیچ مشکلی ندارد.

به طور کلی ضابطه در به خاص حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر را در فرم فقدان پیدایی مشکل و یا شکوائیه از طرف مادر یا ثالث، مشکلی نمی داند و از عقیده قانونی این مسئله اصلا مشکلی ندارد.

حضانت فرزند دختر بعد از طلاق

اگر مادر فرزند برای نگهداری و حضانت مشکلی نداشته باشد فرزند وی میتواند تا قبل از 9 سالگی (یعنی سن بلوغ دختران) تحت حضانت مادر قرار بگیرد بعد از سن 7 سالگی وضعیت حضانت را ضابطه مشخص می کند.

حضانت فرزند پسر بعد از طلاق

با توج به اینکه سن بلوغ در پسران در 15 سالگی است وضعیت حضانت برعهده قانونگذار است اما طبق ضابطه فرزند پسر تا وقت رسیدن به سن 7 سالگی مادر یتواند حضانت فرزند پسر خود را بگیرد.

حضانت فرزندان بعد از فوت والدین

در فرم فوت پدر حق حضانت به مادر سپرده میشود تا اینکه اگر پدر در وقت قید حیات برای فرزند خود قیم تعیین کرده باشد و این قیم پدربزرگ کودک و یا هر شخص دیگری باشد.

بعد از فوت پدر حضانت فرزند در درجه اول برعهده ی مادر آن کودک است مگر آنکه مادر شایستگی حضانت فرزند خود را نداشته باشد. پس از فوت مادر، حضانت فرزند بر عهده پدر خواهد بود و حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر، در این شروط همچنان بر عهده پدر خواهد بود.

دیدار و ملاقات فرزند در خلال حضانت برای طرف مقابل

در به خاص حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر، اگر دوجانب بعد از طلاق با یگدیگر در مورد چگونگی دیدار فرزند، وقت ملاقات و مکان به توافق و سازش رسیدند مشکلی پیش نمی آید.

ولی اگر دوجانب در مورد مسئله ملاقات در به خاص حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر دچار اختلاف و ناسازگاری بودن دادسرا وقت و مکان ملاقات را تعیین کرده و دستور تحویل فرزند را در وقت و مکان مشخص شده صادر می نماید.

در صورتی که در مورد حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر، فرزند یا طفل حاضر به ملاقات با یکی از والدین خود نباشد با دستور دادسرا حق ملاقات والدین برای مدتی به تاخیر می افتد تا طفل شروط روحی لازم را پیدا کند.

پس از حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر، در صورتی که یکی دوجانب که حق حضانت برعهده او نیست شروط لازم برای ملاقات با فرزند خود نداشته باشد و طبق آسیب به کودک شود با مطرح شکوائیه حقوقی دادسرا با حکمی میتواند ملاقات را در فواصل زیاد و طولانی تعیین کند تا آسیبی به کودک وارد نشود.

حضانت دائم فرزندان در فرم توافق والدین

این که زوجه در باب بخشش مهریه خود انتظار حضانت فرزند خود را داشته باشد بیهوده است. تنها در صورتی امکان پذیر است که بین دوجانب قراردادی تنظیم شود که طبق آن قرار داد زوجه بعد از بخشش مهریه خود حق حضانت فرزندان خود را داشته باشد.

اگرچه بایست یادآوری شود که حضانت فرزندان تا قبل 7 سالگی با مادر آن ها وجود دارد این شروط هم برای فرزند پسر و هم برای فرزند دختر صادق است.. زوجه می تواند با کمک وکیل مهریه و طلاق به گرفتن حق خود عمل نماید و از قانون اجرا گذاشتن مهریه مطلع گردد.

در به خاص حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر اینگونه درصورتیکه توافقی بین والدین فرم بگیرد، حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر می تواند به عهده پدر و یا مادر فرزندان باشد.

چه زمانی نیاز به وکیل حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر دارین؟

مسئله حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر مسئله مهمی است که بایست به آن بسیار با دقت پرداخته شود.

در اینگونه مسائلی که دوجانب آگاهی و اطلاعاتی در زمینه حضانت ندارند و بدون داشتن وکیل حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر با خبرت می تواند به غبن آن ها در دادسرا تمام شود و نتیجه مطلوبی را کسب نمی کنند و تاثیر مخربی بر روی زندگی و آینده آن ها بگذارد.

پیشنهاد می شود که یک وکیل حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر عالی و باتجربه داشته باشید که تسلط کافی در سوال ها حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر را داشته باشد. وکیل در برخی موارد دیگر نظیر اثبات فقدان تمکین زوج به کمک کند.

تا اینکه در شروطی که والدین توانایی حضور در دادسرا به علت شروط روحی را نداشته نباشند وکیل حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر آن ها می تواند بدون حضور موکل خود در دادسرا حضور داشته و به کار آن ها بررسی کند.

در انتخاب وکیل کار خانواده برای کار حضانت فرزند در فرم ازدواج پدر بایست به حد تحصیلات و پیشینه و خبرت او در نمایندگی توجه داشت و صرفا به زوجه یا زوج بودن، جوان یا پیر بودن اکتفا نکنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه