اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دورنمای پیچیده انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا

دورنمای پیچیده انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا
در حالی که اکثریت رای‌دهندگان (۵۷ درصد) از مواضع بایدن در قبال جنگ غزه ناراضی هستند، صدای رای‌دهندگان جوان در این مخالفت رساتر است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز چند ماه تا برگزاری همایش ملی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه باقی مانده است، جایی که هر دو حزب رسما نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده، شصتمین انتخابات ریاست جمهوری چهارساله است که برای سه شنبه، ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، یکی از اعضای حزب دموکرات، برای انتخاب مجدد نامزد می شود. سلف او، دونالد ترامپ، یکی از اعضای حزب جمهوری خواه، برای بار دوم و غیر متوالی برای انتخاب مجدد نامزد می شود.

رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در تاریخ معاصر بی‌سابقه خواهد بود. این اولین بار است که رئیس جمهور فعلی با رئیس جمهوری رقابت می‌کند که در انتخابات قبلی جای او را گرفته و در واقع پای مقایسه دو رئیس جمهور در میان است.

این انتخابات مسابقه‌ای است، که خیلی از آمریکایی‌ها تمایلی به تجربه مجدد آن ندارند. یک کمپین بی‌پرده و دعوایی تلخ که به نظر می‌رسد گریزی هم از آن نیست.

اگر ترامپ پیروز شود، پس از گروور کلیولند، دومین رئیس‌ جمهوری خواهد بود که به دوره‌های غیر متوالی دست می‌یابد. اگر بایدن و ترامپ هر دو توسط احزاب مربوطه خود نامزد شوند، این اولین مسابقه مجدد ریاست جمهوری از سال ۱۹۵۶ خواهد بود. تعدادی از رقبای انتخابات مقدماتی نیز نامزدی خود را برای هر دو حزب اصلی اعلام کرده اند.

میزان محبوبیت بایدن به عنوان رئیس جمهور در دورۀ انتخابات در حال پایین آمدن به سوی محدوده‌ای خطرناک است. از طرفی احساسات عمومی نسبت به ترامپ نیز منفی است. دونالد ترامپ، اکنون درگیر شکایت‎ هایی است که خواهان ردصلاحیت وی هستند. ترامپ همچنین با پرونده‎ های دیگری همچون پرونده‎ های فساد مالی مواجه است.

از طرفی با ادامه جنگ در غزه، حمایت قاطع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی او را در مقابل گروهی از مهم‌ترین حامیانش در انتخابات قرار داده است و دموکرات‌ها را خشمگین کرده است. به نظر می رسد تعداد رای‌دهندگان دموکراتی که به خاطر موضوع اسرائیل و جنگ غزه از آقای بایدن فاصله گرفته‌اند روز به روز در حال بیشتر شدن است، از جمله بخش بزرگی از رای‌دهندگان جوان را که مشارکت آنها در انتخابات ماه نوامبر می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

در حالی که اکثریت رای‌دهندگان (۵۷ درصد) از مواضع بایدن در قبال جنگ غزه ناراضی هستند، صدای رای‌دهندگان جوان در این مخالفت رساتر است. نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از رای‌دهندگان بین ۱۸ تا ۲۹ سال از سیاست‌های آقای بایدن در این موضوع ناراضی هستند.

حال باید دید در آینده چه کسی از سوی جمهوری‌خواهان به‌عنوان نامزد انتخاباتی انتخاب خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه