اخبار داغ

استاندار تهران:

اقدام مقتدرانه سپاه هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

اقدام مقتدرانه سپاه هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
استاندار تهران در چهارمین گردهمایی خانه نخبگان شهرستان دماوند گفت : اقدام سپاه در تنبیه کردن رژیم صهیونیستی هیمنه این رژیم جعلی و دیگر همراهانش را خاک مال کرد و دیدیم که گنبد آهنین شکست و هیمنه آنان فروریخت و این قدرت بازدارندگی ایران است که بخشی از این قدرت مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شامگاه پنجشنبه چهارمین گردهمایی خانه نخبگان شهرستان دماوند برگزار شد.

در این مراسم علیرضا فخاری استاندار تهران، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند، حامد فخری‌زاده فرزند دانشمند هسته‌ای کشور، شاهرخ رامین نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، سید کمال سادات مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران، مسگریان دستیار استاندار تهران در امر مردمی‌سازی، افضلی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، دانش‌آموز معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

شایان به ذکر است در این مراسم از ۱۰ نفر نخبه علمی دانشگاهی و ۱۰ نفر عضو اصلی شورای مرکزی خانه نخبگان و مسئولان کارگروه‌های تخصصی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل صورت گرفت.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در جمع نخبگان شهرستان دماوند اظهار داشت: اثر گذاری فردی و اجتماعی کسانی که به عنوان هادیان یک جامعه معرفی می شوند بر کسی پوشیده نیست. جامعه ای که افراد آن دارای مسئولیت مدنی هستند و در اجتماع حضور یافته و با هر نوع نگاه و میزان عملی که از آنان سرمیزند سهم خود را در هدایت اجتماع برعهده می‌گیرند.

وی افزود: جریان نخبگان اجتماعی یک جریان اقلیتی است ولی تاثیرگذاری بیشتری دارد.جامعه نخبگانی مرجعیت دارد یعنی اجتماع به جامعه نخبگانی رجوع می‌کند و او نیز باید بتواند پاسخگو باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سازماندهی این جریان با نیازمندی های کلان جامعه در همه ابعاد به غیر از حوزه سیاسی، زمینه ساز رفع مشکلات است که توصیه من به جامعه نخبگان، تدوین نظام مسائلی است که ما در حوزه های اجتماعی با آن مواجه هستیم.

فخاری خاطرنشان کرد: از طریق تدوین نظام مسائل برآورد های لازم برای چگونگی و رفع مشکلات تهیه می شود و پس از طی مراحل لازم به آزمون و عملکردها می رسد. پس آنچه برای جریان نخبگان قائل هستیم به ویژه در این دوره از فضای کشور که در گام دوم انقلاب نیز قرار داریم، یک الزام است.

استاندار تهران بیان داشت: سطح مشارکت جوانان به ویژه کسانی که با ایده پردازی جدید مشارکت می کنند و تلاش دارند یک گام و یا چند گام حرکت های اجتماعی را به جلو ببرند.

تمرکز بر این امر نشان از آن دارد که با همتی بلند و نگاه وسیع و پیشرو گام های مثبتی را کنار هم برداریم و نقش نخبگان را در چکونگی حکمرانی نظام جمهوری اسلامی تدوین و تبیین کنیم.

وی افزود: در حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش نخبگان یک امر بدیهی است چراکه نخبگان در جمهوری اسلامی باید جایگاه خود را پیدا کنند البته ما به لحاظ ساختاری دچار یک اشکالاتی هستیم که نحوه ورود و اتصال و رابطه این دو مهم را مشاهده می‌کنیم که خود این امر را نیز مورد توجه قرار دهید.

این مقام مسئول ادامه داد: چگونگی اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات و نظریه پردازی ها و تدوین آن به عنوان یک برنامه عملی که از طریق مختلف با دیدگاه های مختلف مطرح می شود، از موضوعاتی که باید در برنامه فکری شما وجود داشته باشد که اگر محقق شود جنبه های دیگر نظریه پردازی بلکه به عنوان یک ایده عملی و با قابلیت کارکردی در دستور کار قرار گیرد و هر کدام از این نظریه در بخش های مختلف در سطح ملی و محلی به خوبی استفاده کند و تنگناها برداشته شود.

فخاری افزود: بنابراین اگر نخبگان به عنوان یک جریان حاشیه ای در متن قرار نگیرد تمامی تلاش ها به بیراهه کشیده می شود در حالی که اگر بعنوان یک آرمان باشد می‌توان این آگاهی ها را به اثرگذاری رساند و دو چندان کرد.
استاندار تهران افزود: اگر توانستیم در این فرآیند توان داشتن نگاه متعصبانه با ایده های جدید و بروز همراه با دانش پژوهی تلاش های آینده را خوب ترسیم کنیم و بتوانیم بار اجرای را بر اساس این یافته‌ها هموار کنیم، موانع و مشکلات و نظام مسائل بازدارنده را که سر راه ما هستند، برداریم اقدامی بلند و قابل انجام است.

وی افزود: مرجعیت نخبگان و نقش هدایت گونه آن بسیار مهم است و شما باید نقش هادیان را در تمامی حوزه ها به عهده گیرید و هر کس به اندازه توان و یافته هایی که در طول زندگی به دست آورده، نقش آفرین باشد.

وی افزود: آنچه شما را متمایز می کند ویژگی هایی است که در شما شکل گرفته که اول علم آموزی همراه با تزکیه و علم نافع و علمی که می تواند ابهامات را رفع کند و دومین ویژگی شما جوان گرایی توام با فکر جدید که یک جامعه را می تواند به حرکت درآورد و اقدام شما در جامعه قابل پذیرش است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نخبگان آینده ساز است هرچند که ممکن است امروز درگیر خیلی از مسائل باشند که می‌توان با هدایت و همفکری شما عزیزان و با شناخت محیطمان خوب عمل کنیم و به راهکارهایی برسیم که بتواند زمینه توسعه ما را فراهم کند و ما نیز آمادگی داریم تا از هدایت های شما استفاده کنیم.

فخاری گفت: زمانی دارایی مهمی است که ایده را تبدیل به برنامه و برنامه را تبدیل به اجرا کنید و اجرا را به فرصت های جدید که بتواند ما را چندین گام جلو ببرد.ما می توانیم به وجود شما در منطقه خود اتکا کنیم.

فخاری در ادامه با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدام تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، نیز گفت:نظام جمهوری اسلامی نگاه جنک افزارانه ندارد و قطعا برای دفاع از سرزمین و حدود و خاک مبارزه کند و اقدام اخیر برای تنبیه رژیم صهیونیستی یک ضرورت بود و طبیعی است که دشمن برای آنچه فکر می کرد و دوران گذشته با تمام حوادثی که داشت از اقدامات مستقیم ترور شخصیت های ما تا هدایت جریان های تروریستی در داخل کشور و اقدامات جنگ های سایبری بصورت مستقیم و غیر مستقیم لازم بود این تنبیه صورت گیرد.

وی افزود: هرچند گاهی اوقات دشمنان ما این مهم را به سخره می گرفتند و ما را در موقعیتی نمی‌دیدند که این مهم محقق شود و امروز این وعده صادق شکل گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز غرور ملی ما شکوفا شد و ما عزت گرفتیم و نه تنها مردم منطقه بلکه مردم دنیا خوشحال شدند چراکه رژیم کودک کش تنبیه شدو اقدامات عزیزان ما در سپاه با انبوهی از سلاح ها و امکانات صورت گرفت و این بی عدالتی دنیا را بار دیگر زخمی وارد کرد که دنیا متوجه شود.

استاندار تهران بیان داشت: علیرغم توصیه هایی که آمریکا داشت که محدود زده شود و از خاک خودمان نزنیم و از موشک های بالستیک استفاده نکنیم که همه این سه اصل را زیرپا گذاشتیم چون قرار نیست آمریکا تایین کند.

وی افزود: این اقدام هیمنه رژیم صهیونیستی و دیگر همراهانش را خاک مال کرد و دیدیم که گنبد آهنین شکست و هیمنه آنان فروریخت و این قدرت بازدارندگی ایران است که بخشی از این قدرت مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: ما با موشک های در حال انقراضمان اسرائیل را هدف قرار دادیم و اگر بخواهیم قدرت خود را به آنان نشان دهیم آن وقت معلوم می شود با چه ابزار و امکاناتی در صحنه حاضر خواهیم شد.

وی گفت: درایت و پیش‌بینی راهبردی مقام معظم رهبری را سال‌های سال در چند دهه گذشته مدنظر داشتند تا امروز بتوانیم اثبات کنبم که ایران پرقدرت و پابرجا و با آینده روشن، مسیر خود را طی و از هیچ تردیدی حراستی ندارد.

شاهرخ رامین، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت:نسل بشر وقتی به دنیا می آید اگر قدر ندانیم نمی توانیم جایگزین کنیم. می بایست فضایی را ایجاد کنیم که ایران را خانه خود بدانند و غیرت و تعلق نسبت به خاک خود داشته باشند.

وی افزود : اول و آخر ما هستیم که باید کشور را بسازیم و به آن افتخار کنیم. باید قدردان نخبگان باشیم.

رامین گفت : نخبگان باید دغدغه درد اجتماع را نیز داشته باشد و صبور باشند و از مسیر اصلی فاصله نگیرد و اگر فکر می‌کنید کسانی از بیرون به ما منابع دهند در اشتباه هستید و باید خودمان تلاش کنیم.

حامد فخری زاده، فرزند شهید فخری زاده نیز در این مراسم اظهار داشت:اتفاق بزرگ و غرور آفرین وعده صادق که در تاریخ کشور یکی از اتفاقات بزرگ بود که در دنیا کسی جرات نداشت که به دو بخش عملیات که هم اطلاعاتی و راهبری و عملیاتی و نظامی پیچیده و موفق بود و بخش دیگر عملیات از آن غافل هستیم، تصمیم این عملیات در شرایط کنونی بود و این تصمیم را کسی نمی توانست بگیرد به غیر از مقام معظم رهبری که با هوشمندی کامل این مهم با ولایتمداری نیروهای مصلح خروجی آن می شود هرنوع نگاه سیاسی در کشور وجود دارد همه نه تنها خوشحال و راضی هستند بلکه احساس غرور می کردند.

وی افزود : آنان به مدت ۱۵روز در آماده باش بودند و امروز که آنان اعلام کردند می زنیم مردم ایران در آرامش هستند و این غرور است.عمده کسانی که این عملیات را کنترل کردند دهه ۶۰ و ۷۰ بودند و این نشان از همین جایگاه جوانان و نخبگان است و اگر همبستگی فارغ از هر نگاه سیاسی اتفاق افتاده، امروز در خصوص این عملیات اتفاق نظر داشتند و جوانان سرمایه و منابعی هستند که باید حفظ کنیم تا در کشور بمانند و جریان نفوذ در مسیری قرار گیرد که از دست بدهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه