اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دست و پا زدن های نتانیاهو در سراشیبی سقوط/ دادگاه‌ لاهه در برابر فشار لابی صهیونیستی!

دست و پا زدن های نتانیاهو در سراشیبی سقوط/ دادگاه‌ لاهه در برابر فشار لابی صهیونیستی!
در حالی رژیم صهیونیستی و حامیان آن شاهد پایان ماجراجویی های وحشیانه نتانیاهو هستند که دادگاه‌ لاهه در دو راهی شکستن حلقه فشار لابی صهیونیستی و یا تسلیم شدن در برابر آن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه در جریان عملیات تمام عیار طوفان الاقصی علیه اشغال گران صهیونیستی، حیثیت نظامی و اطلاعاتی این رژیم به دست جریان مقاومت در منطقه در برابر دیدگان ملت های جهان فرو ریخت، برخی دولت های غربی به ویژه ایالات متحده تحت تاثیر لابی صهیونیستی تلاش کردند تا بی آبرویی به وجود آمده را به رژیم صهیونیستی برگردانند.

رئیس جمهور آمریکا با اعلام حمایت های همه جانبه از اسرائیل شریک قتل عام وحشیانه صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شد، با این حال اما نتوانست در اراده مردم غزه و مقاومت گردان های اقسام خللی ایجاد کند بیش از ۶ ماه با بمباران همه جانبه نوار غزه حتی به بیمارستان ها، پناهگاه ها رحم نکرد و نمایشی از رذالت های اخلاقی را در عرصه جهانی و در برابر دیده افکار عمومی دنیا به نمایش گذاشت.

شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از حماس و جریان مقاومت صهیونیست ها را دچار جنون جنگی کرد و باعث شد برای فرار از این شکست به دنبال گسترش درگیری ها در منطقه باشند. این امر موجب شد اسرائیل دست به عملیات علیه جبهه مقاومت در خارج از مرزهای سرزمین های اشغالی زده و موجب شهادت برخی فرماندهان جبهه مقاومت در حزب الله لبنان و مستشاران نظامی ایران در سوریه شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که رژیم صهیونیستی قصد دارد با تداوم خرابکاری ها در منطقه، پای ایران را به این درگیری ها باز کند موضوعی که‌ در ابتدا با طرح مسائلی در رسانه های صهیونیستی تحت عنوان انجام عملیات علیه اسرائیل توسط نیروهای نیابتی ایران دنبال شد، اما از یک سو خویشتنداری جمهوری اسلامی و از سوی دیگر رد این ادعا از سوی مقامات کشورمان موجب شد، رژیم صهیونیستی به نیت خود دست پیدا نکند.

سرانجام، اما اسرائیل زخم خورده از جبهه مقاومت در اشتباهی استراتژیک، در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، یک گام دیگر خود را به نابودی نزدیک کرد. حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق واکنش های بسیاری را در عرصه بین الملل به دنبال داشت.

بسیاری از مقامات کشورهای منطقه و بین الملل، این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین دیپلماتیک اعلام کردند، ایران هم در پیام های آشکار عنوان کرد این اقدام رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهد ماند.

رهبر معظم انقلاب در جریان سخنرانی در عید فطر گفتند: اسرائیل اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

بسیاری از رسانه های صهیونیستی این سخنان رهبر انقلاب را مجوز حمله ایران علیه سرزمین های اشغالی قلمداد کردند و موجب شد ساکنان سرزمین های اشغالی از وحشت این حمله یا مناطق اشغالی را ترک کرده و یا به پناهگاه بروند.

حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به قلب سرزمین های اشغالی و در هم شکستن گنبد آهنی رژیم صهیونیستی اقدامی بود که افکار عمومی جهان را بهت زده کرد و یک پیروزی وصف ناپذیر برای جهان اسلام به ارمغان آورد.

چهره شکست ناپذیر اسرائیل در میان افکار عمومی جهان خدشه دار شد و دیگر نه تنها برای رژیم صهیونیستی بلکه برای حامیان آن به ویژه ایالات متحده هم تصویری از ادعای دروغین حقوق بشری باقی نگذاشت.

حالا اما دنیا شاهد اعتراض دانشجویان به سیاست مداران آمریکایی برای ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر و استانداردهای دوگانه آن هستند. سرکوب وحشیانه دانشجویان و اساتید حامی مردم غزه و مخالف سیاست های صهیونیستی تاییدی دیگری بر تداوم این استاندارهای دو گانه است.

به هم ریختگی در اوضاع داخلی سرزمین های اشغالی، استعفای اعضای کابینه نتانیاهو یکی پس از دیگری، تظاهرات گسترده دانشجویان و اساتید در آمریکا آنچنان زمینه نگرانی لابی صهیونیستی را از سرنوشت رژیم جعلی را فراهم کرده که موجب فشار همه جانبه به دادگاه لاهه برای تعدیل در حکم صادره علیه نتانیاهو شده است.

تلاش لابی صهیونیستی برای فشار به دادگاه لاهه

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود. خبرگزاری المیادین هم شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

این در حالی است که رسانه ها اعلام کردند کاخ سفید اعلام کرده است که دیوان کیفری بین المللی صلاحیت صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی را ندارد. 

دادگاه‌ بین المللی لاهه امروز در برابر دیدگان افکار عمومی جهان باید آزمون مهمی را انجام داده و به دور از فشار لابی صهیونیستی برای سران رژیم جعلی حکم قضایی صادر کند، اما باید دید آیا قادر خواهد بود حلقه فشار صهیونیستی را در هم شکند یا تسلیم آن خواهد شد.

آمریکا برای بازسازی حیثیت خود به دنبال تنبیه نتانیاهو

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه ای در این باره به خبرنگار راه دانا گفت: شرایط پیچیده به وجود آمده نشان می دهد که دادگاه بین المللی لاهه به دنبال تعقیب نتانیاهو و صدور رای علیه وی باشد.

وی این را هم گفت که آمریکا نیز برای بازسازی حیثیت از دست رفته خود به دنبال تنبیه جدی نخست وزیر رژیم صهیونیستی است از این رو به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور شاهد اتفاقات مهمی در ارضی اشغالی باشیم و نتانیاهو تحت تعقیب قرار گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه