اخبار داغ

در نشست خبری سریال نون خ مطرح شد؛

رعایت خط قرمزهای قومی و مذهبی در ساخت نون خ/ امیدوارم فصل 6 نون خ ساخته شود

رعایت خط قرمزهای قومی و مذهبی در ساخت نون خ/ امیدوارم فصل 6 نون خ ساخته شود
نشست خبری سریال «نون خ ۵» با حضور مسعود کریمی خضرا،‌مدیر گروه طنز سیمافیلم، مهدی فرجی، تهیه‌کننده و سه تن از بازیگران این سریال از جمله صهبا شرافتی، کاظم نوربخش، بازیگر نقش سلمان و ماشاالله وروایی صبح امروز 11 اردیبهشت ماه در سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری سریال «نون خ ۵» با حضور مسعود کریمی خضرا،‌ مدیر گروه طنز سیمافیلم، مهدی فرجی، تهیه‌کننده و سه تن از بازیگران این سریال از جمله صهبا شرافتی، کاظم نوربخش، بازیگر نقش سلمان و ماشاالله وروایی صبح امروز 11 اردیبهشت ماه در سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی فرجی، تهیه کننده این مجموعه بیان کرد: همان‌طور که در نظرسنجی‌ها مشهود بود «نون خ ۵» نسبت به فصل گذشته پرمخاطب‌تر بود. از رئیس سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم که این اجازه را دادند به خط قرمزها بپردازیم و در کنار لحظات شاد و کمیک نقد هم داشته باشیم. ما در سازمان دو خط قرمز یکی مسائل دینی و قومیت را در عین حال که مراقبت کردیم به آن پرداختیم اینکه اجازه دادند به قصه کولبرها بپردازیم اتفاق خوبی بود.

آسیب دیدگی 7 نفر از عوامل

تهیه کننده سریال درباره شکایت حسین صفامنش، خواننده کرمانشاهی گفت: شکایت آقای صفامنش، ربطی به آقای آقاخانی ندارد. در یک دوره‌ای در همین سریال از ترانه «شیرین شیرینِ» استفاده کردیم که خواننده‌اش تماس گرفت و تشکر کرد. ما استفاده کوتاهی از ترانه آقای صفامنش کردیم. تصور این که چنین شکایتی می‌شود را نداشتیم.

فرجی با تاکید بر این‌که نافی مالکیت ایشان نیستیم اظهار کرد: فکر می‌کردیم آقای صفامنش از ما تشکر می‌کند. پخش این موسیقی در سکانس کولبرها باعث معرفی آن ترانه شد. با این حال اگر راهی برای جبران باشد اقدام می‌کنم. در فصل‌های قبلی در خدمت ایشان بودیم. ایشان از خواننده های خوب کشور هستند.

تهیه‌کننده «نون‌خ۵» درباره مصدومیت کارگردان سریال ادامه داد: نزدیک هفت نفر دست و پایشان در این سریال شکست. آقای آقاخانی از ارتفاع سقوط کرد و مصدوم و ۱۰ روزی کار تعطیل شد. ولی الان هم سلامت هستند و به خاطر سفر نیامدند.

رعایت خط قرمزهای قومی و مذهبی در ساخت نون خ

وی افزود: امسال «نون‌خ۵» از سال گذشته بیننده بیشتری داشت. خوشبختانه به ما اجازه دادند به قومیت بلوچ بپردازیم. دو خط قرمز مهم سازمان مسائل مذهبی و قومیت هاست که باید مراقبت شود اهانت و تضعیف صورت نگیرد. به ما اجازه دادند به قوم بلوچ بپردازیم که این نکته باعث جذابیت شد. رییس سازمان صداوسیما اجازه دادند به کولبرها بپردازیم. مردم می‌گفتند این کار در عین کمدی بودن درد مردم را هم بیان می‌کند.

فرجی تاکید کرد: پرداختن به قومیت‌ها این قدر حساسیت دارد که معمولاً برنامه‌سازان به سراغش نمی‌روند. خط قرمزها زیاد است و هر برداشتی ممکن است کار را دچار مشکل کند. اما قومیت‌ها جذاب هستند.

فرجی در پاسخ به اینکه نون خ فصل ششم هم خواهد داشت؟ اظهار کرد: درباره فصل ششم الان صحبت کردن زود است. آقای آقاخانی پستی گذاشتند که فصل پنجم ۵ پایان نون خ هست اما به نظرم هنوز صحبت کردن درباره فصل جدید زود است.

او درباره ساخت سینمایی این سریال نیز گفت: درمورد سینمایی کار نه صحبت خاصی شده و نه تصمیمی برای ادامه ساخت این سریال در ورژن سینمایی گرفته شده است.

استقبال مردم از به تصویر کشیدن آداب و رسم قومیت‌ها

در ادامه وروایی، بازیگر نقش عمو کاووس گفت: شرایط کپرنشین‌هایی که دیدم برایمان سخت و ناراحت‌کننده بود. عموم مردم در استان‌ها سریال «نون خ» را دوست داشتند و تاکید داشتند درباره قومیت‌ها باز هم کار شود.

گواهینامه پایه 2 نداشتم

صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک نیز در بخش دیگری از نشست گفت: فصل۵ برای من چالش برانگیز بود. رانندگی با مینی‌بوس گواهینامه پایه ۲ می‌خواست که من نداشتم. دوستان بازیگر جان‌شان را دست من سپرده بودند.

وی افزود: داستان خیلی پستی و بلندی داشت. ما از چابهار وارد فضای کوهستانی شدیم. در ادامه گوشه‌ای از زحمت کولبران را به تصویر کشیدیم. امیدوارم لبخند را بر لب مردم آورده باشم. مردم در تماس‌هایشان درخواست فصل بعدی را داشتند.

امیدوارم فصل 6 نون خ ساخته شود

نوربخش نیز در سخنانی گفت: خداراشکر با تمام سختی‌هایی که داشتیم به امید اینکه مردم «نون خ ۵» را دوست خواهند داشت سریال را ساختیم و جلو رفتیم. خیلی خوب شروع و خیلی خوب تمام شد. امیدوارم فصل دیگر هم داشته باشد و در خدمت همه باشیم.

در ادامه این نشست،‌ کریمی خضرا، مدیر گروه تولیدات طنز سیمافیلم گفت: سوژه امسال «نون خ» همان‌گونه که آقای فرجی گفت لبِ مرز بود. شاید برای دوستان سوال باشد وقتی درباره نماز قضای یکی از شخصیت‌ها صحبت می‌شد، برخی نکات چگونه طراحی شد؟ ما دیدیم که قصه‌ها با ظرافت طراحی شد. من در اولین جلسه‌ای که با آقای فرجی صحبت کردم برخی از این نکات مطرح شد. شاید فکر کنید این موارد سفارش سازمان بوده است اما کاملاً دغدغه خود آقایان فرجی و آقاخانی بود.

وی با اشاره مصدومیت عوامل این سریال با شوخی، اضافه کرد: در این سریال گروه جانبازان «نون.خ» را داشتیم و همه شخصیت‌ها به نوعی با مصدومیت‌های مختلفی در این فصل روبه‌رو بودند.

کریمی خضرا همچنین گفت: سازمان صدا و سیما در این دوره اراده محکمی در تولیداتش داشت و باید از این اراده استقبال کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه