اخبار داغ

شهاب‌الدین صدر در گفتگو با دانا:

مجلس باید همپای دولت باشد، اما مستقل بایستد/ مجلس دوزادهم باید نشان دهد که مجلس کارآمدی است

مجلس باید همپای دولت باشد، اما مستقل بایستد/ مجلس دوزادهم باید نشان دهد که مجلس کارآمدی است
رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران با تاکید بر اینکه نیازمند یک مجلس قوی هستیم، گفت: باید مجلس خودش را نشان دهد و اقدامات کارشناسی و تصمیم‌گیری‌های صحیح انجام دهد، سپس بتواند دولت را هم به سمت راه‌حل‌های موثر بیاورد.

سید شهاب‌الدین صدر رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تاکید بر اینکه نیاز کشور، مجلسی کارآمد است، اظهار کرد: مجلس کارآمد، آن است که بتواند در حوزه های مختلف بهترین کارشناسی را انجام دهد، بهترین تصمیم را بگیرد و بهترین قانون را مصوب کند، لذا باید از تمام پتانسیل‌هایی که در حال حاضر در مجلس وجود دارد، بهره‌برداری شود.

وی افزود: نمایندگانی که از جاهای مختلف انتخاب شده‌اند، باید این پتانسیل‌ها را به خوبی در داخل مجلس به کار گیرند و در کمیسیون‌های تخصصی ساماندهی کنند، سپس از کارشناسان و نخبگانی که در بیرون مجلس هستند، هم در کمیسیون ها و هم در پژوهش های مجلس استفاده کنند تا در حوزه کارشناسی و تصمیم گیری بتوانند تصمیم درست بگیرند.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکلات کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی است، تصریح کرد:  لازم است مجلس در این خصوص اقداماتی انجام دهد و این توقع مردم از مجلس است، علت اینکه مردم اغلب رغبتی برای شرکت در انتخابات ندارند، این است که فکر می‌کنند مجلس کاری نمی تواند انجام دهد.

مجلس کارآمد باید قوی و مستقل باشد

وی با تاکید بر اینکه باید مجلس خودش را نشان داده و اقدامات کارشناسی انجام دهد و تصمیم‌ های صحیح اتخاذ کند تا بتواند دولت را هم به سمت راه‌حل‌های موثر بیاورد، گفت: مجلس کارآمد باید قوی و مستقل باشد؛ مجلسی که پیرو و دنباله‌رو دولت باشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد، نه اینکه مقابل دولت باشد باید همپای دولت، همراه دولت و کمک حال دولت باشد، اما باید مستقل بایستد و حرف خودش را بزند، تصمیمش را بگیرد و قوانینش را تصویب کند و پس از ان برای اجرای به دولت ارسال نماید.

وی بیان کرد: ما نیازمند یک مجلس کارشناسی قوی هستیم که از نخبگان و افراد شاخص در داخل یا خارج از مجلس استفاده کند تا در حوزه های مختلف بهترین تصمیمات را بگیرد و سپس با اقتدار بایستد تا تصمیماتش به مرحله اجرا درآید و خودش نیز بر اجرا نظارت کند.

به گفته سید شهاب‌الدین صدر، مجلس قوی می‌تواند دولت را در برخی مسائل مورد سوال قرار دهد، تحقیقات و تفحصات انجام دهد و در صورت لزوم، وزرای دولت را استیضاح نماید؛ در غیر این صورت، اگر مجلس ضعیف باشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد و در زمانی کوتاه نمایندگان احساس پوچی خواهند کرد، بنابراین، نیازمند یک مجلس قوی هستیم.

مجلس یازدهم خیلی در افکار عمومی تاثیر خوبی از خود بر جای نگذاشت

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید نشان دهد که با مجلس یازدهم تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم خیلی در افکار عمومی تاثیر خوبی از خود بر جای نگذاشت و اغلب احساس می‌شد که نمایندگان بی‌ اثرند و در مسائل مهم، به‌ویژه در امور اقتصادی، مردم احساس نکردند که مجلس، مجلسی موثر است. این مجلس، باید نشان دهد که مجلس کارآمدی است و قادر به تصمیم‌گیری‌های موثر است و می تواند تغییراتی را ایجاد نماید.

وی در ادامه افزود: رییس مجلس نیز نباید احساس کند که اختیارات مطلق در دستش است. وظیفه رییس مجلس به‌ عنوان سخنگوی مجلس است و باید از نظارت نمایندگان بهره‌مند شود و با همکاری آن‌ها، تغییرات لازم را در مجلس ایجاد کند.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران با اشاره به تغییر در آرایش سیاسی مجلس دوازدهم گفت: به نظر می‌رسد ممکن است تغییراتی ایجاد شود که باعث بهبود کارایی مجلس خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه