اخبار داغ

آشنایی با انواع ویزای شینگن

آشنایی با انواع ویزای شینگن
برای سفر به 27 کشور عضو شینگن در اروپا، نیاز به ویزای شینگن دارید. این کشورها با داشتن قوانین مشترکی برای کنترل مرزها، شهروندان خود را قادر می‌سازند که به آزادی در تردد بین این کشورها دست یابند. اما برای مهاجران و مسافرانی که از خارج از پیمان شینگن هستند و به این منطقه می‌آیند، نیاز به ارائه ویزای شینگن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای سفر به 27 کشور عضو شینگن در اروپا، نیاز به ویزای شینگن دارید. این کشورها با داشتن قوانین مشترکی برای کنترل مرزها، شهروندان خود را قادر می‌سازند که به آزادی در تردد بین این کشورها دست یابند. اما برای مهاجران و مسافرانی که از خارج از پیمان شینگن هستند و به این منطقه می‌آیند، نیاز به ارائه ویزای شینگن است.

اگر قصد دارید به حوزه شینگن سفر کنید، می‌توانید از خدمات اخذ ویزای شینگن ویزایار استفاده کنید. این مجموعه با داشتن تجربه و تخصص لازم، شما را در تمامی مراحل اخذ ویزا همراهی می‌کند و به کمک می‌کند تا به راحتی و بدون دردسر، ویزای شینگن خود را دریافت کنید. بنابراین، با اعتماد به خدمات ویزایار، سفری راحت و بی‌نقص به این منطقه داشته باشید و خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع ویزاهای شینگن

حال به بررسی انواع مختلف ویزاهای شینگن و شرایط دریافت آن می‌پردازیم. ویزاهای شنگن به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ویزای اتحادیه شنگن یا USV (UNIFORM SCHENGEN VISA ): در واقع همان ویزای گردشگری اروپا یا ویزای شنگن توریستی است که با آن می‌توان به کشورهای عضو این منطقه به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه وارد شد. زمان اعتبار اقامت از زمان اولین ورود به محدوده شنگن محاسبه می‌شود. این ویزا به دسته‌بندی‌های A، B، C تقسیم می‌شود:
  • ویزای شنگن نوع A: این نوع ویزا با نام «ویزای ترانزیت فرودگاهی» معروف است و مسافران می‌توانند با آن در یکی از فرودگاه‌های محدوده شنگن پرواز، خود را به مقصدی خارج از محدوده شنگن اروپایی تغییر دهند. این ویزا فقط در فرودگاه‌های کشورهای این منطقه معتبر است و فرد اجازه خروج از فرودگاه را ندارد. بنابراین، صاحب ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت، فقط برای توقف و انتظار تعویض پرواز خود مجاز به توقف در محدوده شینگن است.

اگر نیاز به ویزا برای عبور از چندین فرودگاه در محدوده شنگن دارید، نمی‌توانید از ویزای نوع A استفاده کنید. بنابراین باید برای اخذ ویزای شنگن نوع C اقدام کنید، زیرا پرواز بیش از یک بار در محدوده شنگن نیازمند دریافت ویزای نوع C است. برای تعویض پرواز از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در حوزه شنگن نیز باید برای دریافت ویزای نوع C اقدام کنید و از ویزای ترانزیت شنگن استفاده نخواهید کرد.

اگر فرد متقاضی دارای شرایط زیر باشد، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت ندارد:

  • عضو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی.
  • دارنده مجوز اقامت معتبر صادر شده از شهرداری آندورا، کانادا، ژاپن، جمهوری سن مارینو، یا ایالات متحده آمریکا یا حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی EU و EEA.
  • شهروند سوئیس یا عضو خانواده اتحادیه اروپا EU یا EEA.
  • دارنده ویزای اعتباری حوزه شنگن، اتحادیه اروپا، مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن یا آمریکا.
  • دارنده پاسپورت دیپلماتیک.
  • ویزای شنگن نوع B: این ویزا در زمینه حمل و نقل و ترانزیت است؛ به عبارت دیگر، این ویزا به همراه پاسپورت به فرد دارنده اجازه می‌دهد حداکثر ۵ روز با خودرو یا قطار از چند کشور محدوده شنگن عبور کند و به کشوری خارج از این حوزه برود. ممکن است در برخی موارد ادامه سفر شما از طریق قطار یا هواپیما در روز بعد باشد و نیاز به اقامت در هتل برای یک شب ماندن داشته باشید؛ بنابراین نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شنگن هستید و باید ویزای ترانزیت را دریافت کنید.

  • ویزای شنگن نوع C: این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت به حوزه شنگن است. فرد می‌تواند برای اهدافی نظیر رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی، گردشگری و بازدید از آشنایان در کشورهای عضو، این ویزا را دریافت کند. بر اساس شرایط متقاضی، ویزای نوع C به سه دسته تقسیم می‌شود:
  • ویزای سینگل شنگن یا ویزای یک بار ورود: می‌توانید تنها یک بار به یکی از کشورهای این حوزه وارد شوید. پس از خروج از آن کشور، ویزا منقضی و بی‌اعتبار می‌شود.
  • ویزای دوبار ورود شنگن: می‌توانید در طول ۱۸۰ روز و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشورهای منطقه شنگن وارد شوید. محدودیت زمانی برای این فرصت دو بار ورود نیز وجود دارد.
  • ویزای مولتی شنگن یا ویزای چند بار ورود: می‌توانید بدون محدودیت و به‌ دفعات، به کشورهای حوزه شنگن وارد شوید و آن را ترک کنید، اما محدودیت زمانی وجود دارد. محدودیت زمانی با ورود دارنده ویزا به کشورهای این حوزه محاسبه می‌شود.
  • ویزای شنگن نوع D یا ویزای ملی: این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر به حوزه شنگن را برای زمان و هدف خاصی مانند کار، تحصیل یا اقامت دائم دارند. این ویزا ممکن است به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. پس از پایان مدت اعتبار، مسافر باید به کشور خود بازگردد. این ویزا به دو نوع تقسیم می‌شود:
  • ویزای شنگن نوع D – سینگل: برای افرادی که قصد اقامت موقت به منظور درمان در کشورهای حوزه شنگن را دارند بوده و به صورت یک بار ورود صادر می‌شود.
  • ویزای شنگن نوع D – مولتی: فرد متقاضی می‌تواند بدون نیاز به ویزای دیگری به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کند و محدودیت تنها در زمان است. این نوع ویزا شامل افرادی است که به عنوان ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان و افراد نیازمند به مدت زیاد در این منطقه سفر می‌کنند.

اخذ ویزای شینگن به ساده‌ترین شکل ممکن با ویزایار

آیا به دنبال راهی سریع و مطمئن برای دریافت ویزای شینگن هستید؟ موسسه مهاجرتی ویزایار، آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند. از مشاوره تا تدوین برنامه سفر، از گرفتن وقت سفارت تا دسته‌بندی اسناد و مدارک لازم، تمامی مراحل را کارشناسان حرفه‌ای این موسسه بر عهده می‌گیرند. با ویزایار، می‌توانید راحتی خاطر خود را تضمین کنید. کارشناسان با پیچیدگی‌های دریافت ویزای شنگن آشنا هستند و راه‌حل‌های مختلفی را برای هر مورد ارائه می‌دهند. ویزایار به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی تمامی مراحل را طی کنید. بنابراین به منظور اخذ انواع ویزای شینگن، فقط کافیست که با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه