اخبار داغ

معاونت مسکن البرز مطرح کرد؛

۲۷۳ هزار نفر متقاضی «مسکن حمایتی» البرز

۲۷۳ هزار نفر متقاضی «مسکن حمایتی» البرز
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی البرز گفت: از ۲۷۳ هزار نفر، بر اساس پالایش‌های انجام شده ۱۸۲ هزار نفر استعلام‌های وزارت راه و شهرسازی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»؛ احسان مسعودی گفت: بر اساس سهمیه‌بندی استانی که توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد، سهم البرز ۹۸ هزار واحد مسکونی است.

 

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی البرز مسکن روستائی، بافت فرسوده، مسکن خودمالکی را از جمله واحد‌های نهضت ملی مسکن دانست و افزود: ۴۵ هزار مسکن حمایتی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه آمار مسکن حمایتی در البرز به ۶۰ هزار مورد افزایش یافت، اظهار داشت: تعهد بخشی از متقاضیان مسکن تهران هم به استان ما واگذار شده است.

مسعودی تصریح کرد: متقاضیان تهرانی مسکن در شهر جدید هشتگرد جانمائی می‌شوند و بیش از ۲۷۳ هزار نفر برای مسکن حمایتی در استان البرز ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول گفت: بر اساس پالایش‌های انجام شده ۱۸۲ هزار نفر استعلام‌های وزارت راه و شهرسازی را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۳۹ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه احراز سکونت ۵ ساله اخیر از دیگر شرایط دریافت واحد مسکونی است، افزود: منابع مسکن حمایتی شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان خواهد بود.

مسعودی اظهار داشت: مسکن حمایتی در اراضی دولتی ساخته می‌شود، زمین‌های رایگان ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تسهیلات بانکی به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی البرز تصریح کرد: بر اساس پیشرفت پروژه متقاضی آورده‌ای را از قیمت ساخت پرداخت می‌کند البته کشور با تورم مواجه است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح، خدمات مهندسی و خدمات گفت: از شروع نهضت ملی مسکن هیچگاه قیمت ثابت اعلام نشده و با توجه به تورم هم این موضوع منطقی نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه