اخبار داغ

گزارش دانا از یادواره شهدای آموزش نظامی تهران؛

یادواره شهدای آموزش پایتخت در سالن شهید رشادی سپاه تهران برگزار شد

یادواره شهدای آموزش پایتخت در سالن شهید رشادی سپاه تهران برگزار شد
یادواره شهدای آموزش نظامی سپاه تهران امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ۳۰ خانواده شهدای آموزش نظامی در سالن شهید رشادی سپاه پایتخت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سردار محمود توکلی، جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ به‌عنوان برگزارکننده این بزرگداشت اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در شهر تهران، برگزاری یادواره شهدای آموزش تهران بزرگ بوده است که توانستیم در هفته مقام معلم و سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب استاد شهید مرتضی مطهری برگزار کنیم؛ با برگزاری این یادواره بسیار ارزشمند و گران‌سنگ توانستیم در خدمت خانواده شهدای آموزش باشیم.

وی یادآور شد: یک زمانی مسئول آموزش یکی از پادگان‌های آموزشی سپاه بودم و از نزدیک شاهد تلاش‌ها و زحمات و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان بوده‌ام، مربیان و مسئولانی که به طور شبانه‌روزی به تربیت و آماده‌کردن نسل‌های مختلف رزمندگان در پادگان‌های آموزشی و حتی در درون جبهه‌ها مبادرت می‌کردند؛ اقدام به افزایش مهارت بسیجیان، پاسداران، ارتشیان و انتظامی می‌کردند؛ بعد از اینکه آموزش آنان را به پایان می‌رساندند بعضی به جبهه‌ها هم می‌شتافتند و در کنار آنان می‌جنگیدند.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: در چارچوب استمرار برنامه‌های کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت؛ امسال و سال‌های آینده همچنان شاهد برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌هایی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیزمان خواهیم بود.

سردار توکلی ادامه داد: صحنه‌های زیادی را ما شاهد بودیم که مربی می‌جنگید و به شهادت می‌رسید؛ مربیان آسمانی که با اهدای خونشان و با بذل جان خودشان به دانشجویان خود درس عشق و ایثار و ایستادگی و مقاومت می‌دادند؛ یاد و خاطره همه آنان را گرامی می‌داریم به روان پاک و مطهرشان درود می‌فرستیم و همچنین درود می‌فرستیم به خانواده‌های معظم و معزز آنان.

وی افزود: امروز در تهران بزرگ ما در این یادواره از همه شهدا؛ شهدایی که در مراکز آموزشی ارتش، پادگان امام علی (ع)، مراکز مربوط به فراجا، مراکز آموزشی بسیج که در تهران بود، پادگان شهید زیادیان که همین‌الان هم مشغول ایفای نقش هستند، پادگان شهید پازوکی که به اسم فرمانده دلار آموزش لشکر ۲۷ به این اسم بامعنا مزین شده و بقیه پادگان‌ها که آموزش را بر عهده گرفتند و تربیت نسل‌های درخشان را در عرصه ایفای نقش انقلاب اسلامی عهده‌دار شدند یاد می‌کنیم؛ درود می‌فرستیم به روان پاک همه شهدا.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: اعلام می‌کنم رویداد شهدای آموزش تهران بزرگ اولین رویداد در سطح تهران بزرگ است؛ از شما پیش‌کسوتان تقاضا دارم اگر اطلاعات، اسناد و مدارکی از شهدای عرصه آموزش و معلمان در اختیار دارید آن را در اختیار همکاران ما در سپاه تهران بزرگ قرار دهید تا در یادواره بعدی بتوانیم در کنار جمع‌کردن خاطرات خانواده‌های شهدا و تجلیل از آنان آثار فرهنگی فاخری را برای شهدای آموزش تولید کنیم.

سردار سید یوسف مولایی، جانشین معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز به‌عنوان سخنران اصلی برنامه  اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: به نظرم برپایی سالانه یادواره ضروری است چرا که در آن هم از خانواده شهدای آموزش قدردانی می‌شود و هم شاهد تداعی خاطرات و تقویت روحیه پیش‌کسوتان هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از نکات مثبت یادواره شهدای آموزش تهران بزرگ این است که از خاطرات و تجربیات پیش‌کسوتان بهره می‌بریم.

جانشین معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح، برگزاری اولین یادواره شهدای آموزش تهران بزرگ را گامی بزرگ در جهت قدردانی از اساتیدی که یک‌عمر برای انقلاب، سپاه و بسیج زحمت کشیدند، دانست و گفت: اکنون آنان پیش‌کسوت هستند و باید به آنان ارج نهیم.

سردار مولایی انقلاب اسلامی را دارای یک خاصیت ویژه دانست و افزود: انقلاب یک معجزه بود که از طرف خداوند حمایت شد؛ معتقدم تبعیت از ولایت و ادامه مسیر شهدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی رمز ماندگاری در ۴۵ سال اخیر است.
 
جانشین معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: این اهداف همیشه باید پررنگ بماند تا بتوانیم این مسیر سخت را هموارتر از همیشه بپیماییم و قدرت کشور را بیش‌ازپیش تقویت کنیم که به همین منظور برگزاری یادواره‌های شهدای آموزش امری لازم و ضروری است.

مولایی ادامه داد: ادامه راه و مسیر شهدا اولویت‌های اساسی و مهم برای ما است؛ در این زمینه اگر از نسخه شفابخش شهدا فاصله داشته باشیم راه و مسیر حقیقی را گم خواهیم کرد، بنابراین ضروری است تا ادامه مسیر و آرمان‌های شهدا هیچگاه فراموش نشود تا بتوانیم به‌تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی اعلام کرد: اگر با شهدا فاصله بگیریم محکوم به شکست و ناکام خواهیم ماند به همین منظور باید با آرمان‌های شهدا گام برداریم.

سردار مولایی یادآور شد: استفاده از تجربیات رزمندگان در بحث آموزش بهانه‌ای برای برگزاری یادواره شهدای آموزش است؛ ناگفته نماند هم‌رزمانمان در بحث آموزش از اطلاعات روز برخوردار هستند.

او ادامه داد: انتقادی بر ما وارد است از اینکه از خانواده‌های آموزش کمتر سخن گفته شده، ارزش و جایگاه آموزش کمتر تبیین شده است؛ خاطره گفتیم، ولی یکبار ننشستیم این موضوع را تبیین کنیم.

سردار مولایی ادامه داد: شما حضار به من بگویید که چرا در دوره دفاع مقدس واحد آموزش نظامی سپاه و بسیج اثربخش بود، انقلاب ما یک خاصیت ویژه داشت، این کلام را از زبان دو دانشمند غربی می‌گویم. اگر به‌درستی کارکرد و فرایند آموزش نظامی به‌درستی احصا و تبیین شود می‌توان از دل آن یک مکتب تربیتی و آموزشی بیرون آورد.



 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه