اخبار داغ

امام جمعه دلفان:

قیام مردم قم در 19 دی، طومار رژیم ستم شاهی را در هم پیچید

قیام مردم قم در 19 دی، طومار رژیم ستم شاهی را در هم پیچید
امام جمعه شهرستان دلفان گفت:رژیم پهلوی با تو دهنی که در 19 دی از طرف مردم خورد، حساب کار دستش آمد، زیرا این مسئله باعث ادامه راهپیمایی ها تا سال 57 و حصول پیروزی نهایی، شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از دلفان امروز؛  حجت الاسلام هاشمی نژاد خطیب نماز جمعه شهرستان دلفان در ابتدای سخنان خود با تبریک  ولادت امام عسکری (ع) اظهار داشت: این امام همام در طول حیات 29 ساله خود و در دوران شش ساله امامتشان در ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه تلاش های بسیاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلفان امروز,


وی آماده سازی مردم برای غیبت حضرت امام زمان (عج) را از کارهای بزرگ و ارزشمند امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت ذکر کرد و افزود: این امام بزرگوار در مجالس و محافل مختلف بحث غیبت حضرت مهدی موعود (عج) را مطرح می کردند.

وی در ادامه به سالروز قیام مردم بصیر قم در سال ۱۳۵۶ اشاره کرد و گفت: در آن زمان روزنامه اطلاعات در مطلبی به امام خمینی(ره) توهین می کند و بعدها در اسنادی معلوم  می شود که این مقاله توسط ساواک تهیه شده بود است.

امام جمعه دلفان ادامه داد: زمانی که مردم و علمای قم متوجه قضیه شدند ،کسب و کار و تحصیل خود را تعطیل کرده و در روز۱۹دی  به خیابانها ریختند. در این ماجرا  تعدادی از مردم بصیر قم به شهادت رسیده و این حضور به موقع آغازی بود بر برای وارد کردن ضربات نهایی به رژیم منحوس پهلوی . رهبر عزیز انقلاب بعد ها از قیام مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ اینگونه به عظمت یاد میکند که " اگر قیام ۱۹ دی نبود معلوم نبود، جریان مبارزات این شکلی که اتفاق افتاد،بیفتد وادامه پیدا کند."

حجت الاسلام هاشمی نژاد تصریح کرد: در بعضی از حادثه ها  اگر عکس العمل مقابلش انجام نشود ، موضوعات و تبعات بعدی را به دنبال خواهد داشت  و در همین ماجرای 19دی رژیم قصد داشت که عکس العمل مردم را امتحان کند ، زیرا  امام  سال ها بود که از ایران فاصله داشت در تبعید به سر می برد.

وی افزود: رژیم پهلوی با تو دهنی که در 19 دی از طرف مردم خورد،حساب کار دستش آمد زیرا این مسئله باعث ادامه راهپیمایی ها تا سال  57 و حصول پیروزی نهایی، شد.

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



وی در ادامه به آغاز دور جدید مجلس آمریکا اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس آمریکا در روز اول کار خود  تا توانستند بر علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لب به توهین گشودندو  شرکت های خارجی که با دولت ایران همکاری و دارند  را تهدید کردند و در راس همه از صهیونیست ها حمایت کردند.

 امام جمعه دلفان خاطر نشان کرد: و دفاع تمام قد آمریکا از رژیم کودک کش و نامشروع اسرائیل و تهدید مکرر ایران ،جدیدترین سندی دشمنی دولتمردان آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ،مردم و دولت ایران است و انشالله که مردم و مسئولین امر با صلابت و عظمت از حقوق مردم ایران، مسلمانان جهان و مظلومان عالم دفاع کنند.

, ,
,
,
,
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه