اخبار داغ

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

موکب های استان سمنان جزء موکب های برتر اربعین 95 بودند

موکب های استان سمنان جزء موکب های برتر اربعین 95 بودند
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: موکب های استان سمنان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال جزء موکب های برتر قرار داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرآت، مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در حاشیه آئین تجلیل از خادمان اربعین استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اربعین امسال حدود 2 میلیون و 400 هزار ایرانی به زیارت امام حسین (ع) رفتند اظهار کرد: خادمان موکب های ایرانی در مراسم امسال پرشورتر از سال گذشته و در کنار موکب های مردم عراق میزبان زوار اربعین حسینی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شوشتری با اشاره به مسئولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در اسکان، پذیرایی و جذب مشارکت های مردمی گفت: در مجموع موکب های مراسم اربعین چه در مناطق مرزی و چه در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و نیز کاظمین و سامرا و همچنین مسیر پیاده روی زائران روزانه بیش از چهارمیلیون پرس غذا طبخ و توزیع شد.

,

وی ادامه داد: در مراسم اربعین امسال موکب های ایرانی حدود 800 هزار زائر را اسکان دادند که بخش زیادی از نیازهای زائران را مرتفع کرد.

,

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات به اعزام بیش از 3 هزار کامیون و تریلی حامل مواد مورد نیاز موکب ها به کشور عراق اشاره کرد و افزود: حجم مواد مورد نیاز موکب ها در اربعین امسال نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

,

شوشتری در خصوص تعداد موکب های ایرانی مستقر در کشور عراق نیز گفت: هر استان بین 5 تا 15 موکب در مراسم اربعین امسال داشت که حدود 400 موکب را موکب های بسیار بزرگ تشکیل می دادند.

,

وی با یادآوری موکب های استان سمنان تصریح کرد: این استان برای اولین بار اسکان 20 هزار زائر را در هر روز عملیاتی کرد که باید از این اقدام ارزشمند صمیمانه تشکر کنم.

,

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات تعداد کل خادمین ایرانی حاضر در مراسم اربعین 95 را 20 هزار نفر عنوان کرد و افزود: البته این آمار مربوط به ویزاهایی است که با هماهنگی ستاد صادر شده است و اگر خادمانی که با پیگیری خودشان در موکب ها حضور داشته اند را نیز درنظر بگیریم این عدد افزایش خواهد داشت.

,

شوشتری به نقش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در انجام هماهنگی های مراسم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته در مرکز، با عملکردی عالی در بین استانهای برتر کشور قرار داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه