اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

عملیات کربلای ۵ قدرت ایران را به رژیم بعث نشان داد

عملیات کربلای ۵ قدرت ایران را به رژیم بعث نشان داد
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دشمن در عملیات کربلای ۵ به قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران پی برد و متوجه این مهم شد که رزمندگان اسلام توانا هستند و این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم بصره و بغداد را هم تسخیر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛  سردار محمد تقی عصار، معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی که با حضور مسئولین استان برگزار شد با اشاره به سالروز عملیات کربلای ۵ گفت: این عملیات در حالی رقم خورد که عملیات کربلای ۴ که در نخستین روزهای دی‌ماه برگزار شده بود به دلیل همکاری آمریکا در ارائه عکس‌های هوایی عملیات به رژیم بعث عراق رزمندگان ما در این عملیات شکست خوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی نقش عملیات کربلای ۵ را در تثبت اقتدار انقلاب اسلامی در آن برهه مهم دانست و گفت: پس از شکست رزمندگان به رغم مقاومت‌ها و ایثارگری‌هایی که در عملیات کربلای ۴ از خود نشان دادند نیروهای مردمی بلافاصله برای حضور در جبهه‌ها اعلام آمادگی کردند و در مدت زمان کوتاهی توانستیم نیروهای اسلام را ساماندهی و در ۱۹ دی‌ماه با پیروزی در این عملیات قدرت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشیم.

,

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ زمینه‌ای برای قطعنامه ۵۹۸ شد، گفت: دشمن در عملیات کربلای ۵ به قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران پی برد و متوجه این مهم شد که رزمندگان اسلام توانا هستند و این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم بصره و بغداد را هم تسخیر کنیم. رژیم بعث یا باید پذیرای شکست می شد یا اینکه با پذیرش قطعنامه نسبت به فدرت ایران اعتراف می کرد.

,

سردار عصار با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: هرگز نباید اجازه دهیم که دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود یا مورد تحریف قرار گیرد. وظیفه ما ضمن مراقبت از این دو عنصر اساسی و پایه‌ای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛ چراکه این آثار بایستی در اختیار نسل‌های بعدی این حادثه بزرگ تاریخی قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: ارزش‌های دفاع مقدس از جمله ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت که حاوی هزاران نکته است باید نشر پیدا کند. 

,

سردار عصار ضمن درخواست از مسئولین در حمایت از ماموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این ادره‌کل به دلیل وسعت ماموریت ها نیازمند حمیات هرچه بیشتر است. نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک رویکرد است و بایستی در اجزای تمامی اداراه نیز وجود داشته باشد.

,

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس بر تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: همه باید کمک کنند تا این باغ موزه هرچه سریع‌تر تکمیل شود و در این زمینه همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها همراهی لازم را داشته باشند.

,

وی در پایان با بیان اینکه سپاه پشتوانه تمام نشرها در سطح انقلاب و دفاع مقدس است بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.

,

برگزاری کنگره امیران، سرردارن و بیش از ۷ هزار شهید استان مرکزی

,

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سخن حضرت امام خیمنی(ره) گفت: به گفته حضرت امام خمینی(ره) تاریخ معلم انسان است همچنین در آموزه‌های دینی نیز بر این مسئله تاکید شده است.

,

وی تاریخ را آئینه تمام عیار برای شناخت عوامل پیروزی‌ها و شکست‌ها دانست و افزود: دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این برهه از تاریخ انقلاب یک گنج است که بایستی به درستی احصاء و به نسل های آینده منتقل شود.

,

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای استخراج و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش آفرین است و با وجود تلاش‌های بسیار در این زمینه هنوز در ابتدای راه هستیم.

,

سردار کریمی ادامه داد: از یک سال و نیم گذشته کار مشترکی را در حفظ آثار سپاه با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس آغاز کردیم و به دنبال این هستیم که ان شاءالله کنگره امیران، سرداران و ۷ هزار شهید استان را در سال ۹۷ برگزار کنیم و بتوانیم مستندات، فیلم و کتاب را برای به تصویر کشیدن نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس احصاء کنیم.

,

ضبط ۵۰۰ هزار دقیقه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در استان مرکزی

,

سرهنگ فرهاد شامحمدی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این مراسم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حلقه واصل میان نسل اول و دوم انقلاب اسلامی با نسل‌های دیگر انقلاب دانست و گفت: تمام تلاش در این است که به وظیفه خود در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس جامه عمل بپوشانیم.

,

وی باغ موزه دفاع مقدس استان را در ترویج فرهنگ مقاومت مهم دانست و گفت: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک پروژه شهری به شهرداری سپرده شد و بنا شد این باغ مزوه در مدت سه سال با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد تومان تکمیل شود که بی تردید می تواند در نشر ارزش‌های دفاع مقدس اثرگذار باشد.

,

سرهنگ شامحمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بحث جمع‌آوری اسناد تاکنون توانستیم ۷۰ هزار برگ سند و ۷۰ هزار قطعه عکس را جمع آوری کنیم همچنین ۵۰۰ هزار دقیقه تاریخ شفاهی نیز ضبط شده که همچنان ادامه دارد.

,

وی با شاره به اقدامات انجام شده در حزوه نشر آثار دفاع مقدس گفت: چاپ ۱۰ عنوان کتاب در فروردین ماه امسال و همچنین چاپ ۱۷ عنوان دیگر تا پایان سال بخشی از اقدامات این اداره کل است؛ همچنین تاکنون ۱۳ عنوان کتاب نیز در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

,

مدیرکل سابق حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تلاش در این مجموعه بر این بوده که اسناد جمع‌آوری شده در هر مقطعی از تاریخ قابلیت بهره‌برداری را نیز داشته باشد.

,

مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بحث جهاد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کشور ما کانون جهاد است. جهاد در حوزه‌های مختلف سیاسیف فرهنگی، نظامی، اقتصادی و ... است ولی مهم‌ترین اولیوتی که درخصوص بحث جهاد مطرح کردند جهاد فکری است و در این راستا نیز تمام اندیشمندان را به پاسخگویی مستدل به شبهات رقم زده از سوی دشمنان دعوت کردند.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری کار در حوزه فرهنگ را جهاد دانسته‌اند و نسبت به این موضوع تاکیدات فراوانی دارند. هر کس در حوزه فرهنگ هر اقدامی که از دستش برآید انجام دهد به معنای جهاد در راه خداست.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: نبرد حق و باطل دائمی است از این رو دفاع همیشه باقیست؛ یک مدل موفق از همگرایی و انسجام در تاریخ پرشور انقلاب اسلامی داشتیم و ان هم دوران دفاع مقدس است که ویژگی‌های آن در حوزه جنگ نرم که می‌بایست قدرت خود را در این جبهه افزایش دهیم می‌تواند بازتولید و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

,

مشایخی اعتقاد، خودباوری و ارتباط مستحکم امت و امام بود، گفت: این مدل بایستی بازتولید شود و در حوزه‌های مختلف تهاجمی که با آن مواجه هستیم مورد استفاده قرار گیرد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق‌های فکری غرب تمام تلاش خود را علیه اسلام و انقلاب اسلامی به کار بسته‌اند که بایستی تلاش شود با حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مقابله با آنان ایستاد و اجازه استحاله و موفقیت در جنگ نرم را به آنان ندهیم.

,

در این مراسم؛ سرهنگ شامحمدی تودیع و مصطفی مشایخی، به عنوان مدیر کل جدید معارفه شد.

,
,
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه