اخبار داغ

به بهانه تغییر فرماندار

بررسی مشکلات شهرستان فراهان/ محرومیت هایی که شهرستان یدک می کشد

بررسی مشکلات شهرستان فراهان/ محرومیت هایی که شهرستان یدک می کشد
شهرستان فراهان چند سالیست به شهرستان تبدلی شده است، اما از حداقل امکانات از جمله جاده مناسب، مراکز خدماتی و ادارات برخوردار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهرستان فراهان با جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفری، ۲ شهر، ۴ دهستان و ۷۲ روستا دارای مشکلات و معضلات عدیده ای است که این موانع مانند یک سرعت گیر بر روند توسعه و پیشرفت این منطقه تأثیر گذاشته است.

فراهان در دولت گذشته به عنوان یک شهرستان مستقل شناخته و با استقرار فرمانداری در این شهرستان تلاش شد تا سطح خدمت رسانی و ایجاد امکانات سرعت مضاعفی به خود بگیرد اما از آنجا که شهرستان شدن این منطقه همزمان با کمبود منابع و اعتبارت دولتی بود و همچنان این منطقه با موانع و مشکلات عدیده ای روبرو است.

فرماندار جدید با انبوهی از مشکلات و انتظارات

فراهان از زمان ارتقا به شهرستان تاکنون سه فرماندار را در رأس مدیریت اجرایی خود دیده که مرتضی وحیدزاده، مجید مومنی و سعید فائض پور همواره از تمامی توان و ظرفیت خود برای حل مشکلات این منطقه استفاده کردند و اکنون سید احمد سجادی با سابقه اجرایی در جهاد کشاورزی، معاونت اقتصادی دفتر اقتصادی استانداری مرکزی و دفتر ترویج کشاورزی استانداری و فرمانداری محلات به چشم می خورد.

وی به عنوان چهارمین فرماندار مدیریت اجرایی فراهان را به دست گرفته است و امروز همه به این موضوع باور دارند که فراهان نیازمند توجه فرا شهرستانی است و برای حل مشکلات خود باید مسئولان استانی و کشوری به این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشند.

مردم فراهان از فرماندار جدید این شهرستان انتظار دارند تا با رایزنی های مداوم زمینه را برای رشد و توسعه این شهرستان فراهم آورد.

امکانات لازم برای جوانان در فراهان وجود ندارد

محمد ذوالفقاری؛ رئیس شورای شهر فرمهین در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: شهرستان فراهان دارای جمعیتی جوان است اما متأسفانه امکاناتی که بتواند تأمین کننده نیازهای جوانان در بخش های مختلف  نظیر اشتغال، ورزش، اجتماعی و فرهنگی باشد، وجود ندارد.

وی افزود: امروز شهرستان فراهان علی رغم همجواری با مرکز استان از بسیاری امکانات محروم است در حالی که طی سال های اخیر همواره حل این مشکلات به عنوان مطالبه جدی مردم و بسیاری از مسئولان مطرح بوده است.

ذوالفقاری ادامه داد: از فرماندار جدید شهرستان فراهان انتظار داریم تا با تمام توان برای حل مشکلات پبش روی این شهرستان استفاده کرده و رشد و توسعه هر چه بیشتر را فراهم سازد.

رئیس شورای شهر فرمهین ادامه داد: شهرستان فراهان به دلیل نوپا بودن با مشکلات متعددی روبرو بوده که طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای حل آن صورت گرفت.

وی افزود: کمبود امکانات مناسب ورزشی، فرهنگی، بهداشتی و غیره در شهرستان فراهان وجود دارد، به طوری که سرانه شهرستان در این زمینه بسیار پایین است.

پیگیری اعتبارات استانی در اولویت کار فرماندار جدید باشد

ذوالفقاری گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان، توجه به شهرک صنعتی فراهان، توجه به موضوع جاده ها و مشکلات کشاورزی و دامداری در این شهرستان از جمله مطالبات جدی مردم محسوب می شود.

رئیس شورای شهر فرمهین گفت: پیگیری اعتبارات استانی برای ارتقای سطح شهرستان و ارتباط تنگاتنگ با مدیران شهری می تواند از دیگر اولویت های فرماندار جدید باشد و با رایزنی های مداوم زمینه گرفتن امتیازات جدید را برای این شهرستان فراهم آورد.

چارت سازمانی ادارات فراهان کامل نیست/ ۱۲ اداره بصورت نمایندگی اداره می شوند

وی گفت: متاسفانه با اینکه ۶ سال از شهرستان شدن فراهان می گذرد، در حالی که ۱۲ اداره این شهرستان به صورت نمایندگی هستند و چارت سازمانی این ادارات کامل نیست.

ذوالفقاری ادامه داد: مدیران شایسته ای در دستگاه های اجرایی فراهان خدمتگزار مردم هستند اما ضعف مدیریت هم در برخی از ادارات این شهرستان سبب نارضایتی شهروندان شده است.

پروژه ملی جاده اراک- فراهان- خنجین- کمیجان- همدان به فراموشی سپرده شده است

رئیس شورای شهر فرمهین با اشاره به مشکلات جاده ای در شهرستان افزود: در حوزه حمل و نقل و جاده ها در سطح شهرستان مشکلاتی وجود دارد، پروژه ملی جاده اراک- فراهان- خنجین- کمیجان- همدان بعد از سالها به ثمره ننشسته است و فاز اول این پروژه بعد از ۱۳ سال هنوز تکمیل نشده است، البته مسئولان خبرهایی از شروع عملیات تکمیل این پروژه جاده اراک به فراهان را در ماههای آینده می دهند.

طرح مطالعاتی تامین آب شرب فرمهین پیگیری شود

وی با اشاره به کیفیت پایین آب شرب فرمهین اظهار کرد: با گستردگی شهر فرمهین و افزایش جمعیت باید تامین آب شرب شهر فرمهین در دستور کار قرار بگیرد، برای طرح مطالعاتی آب شرب شهر فرمهین، اعتباری ۱۰۰ میلیونی درنظر گرفته شده است و مسئولان پیگیر تخصیص اعتبارات برای انجام این طرح مطالعاتی باشند.

مهاجرت از روستا به دلیل کم آبی

علی اکبر فراهانی، بخشدار بخش مرکزی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم فراهان کشاورزی و دامداری است، بیشتر مشکلات در این حوزه ها است، کم آبی یا خشک شدن قنات های روستایی یکی از مشکلاتی است که در برخی از روستاها وجود دارد و سبب مهاجرت روستائیان شده است، تغییرالگوی کشت برای جلوگیری از کاهش سطح سفره های زیر زمینی و مقابله با مشکل کم آبی باید در اولویت کار قرار بگیرد.

 

بیماری های دامی؛ دامداران فراهانی را زمین گیر کرده است

فراهانی اظهار کرد: در سالهای اخیر، بیماریهای دامی بلای دامداری شهرستان شده است، شهرستان فراهان بزرگترین مجتمع دامی را در دهستان تلخاب دارد، معضلات بیماری های دامی، دامداران فراهانی را زمین گیر کرده است و خسارتهای ناشی از این بیماریها سبب بدهکاری دامداران به بانکها شده است.

بخشدار فراهان بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی هم از جمله فعالیت‌های اصلی مردم در این شهرستان به حساب می آید، میزان سابقه اجرایی و تحصیلات آکادمیک فرماندار جدید فراهان، امید بهبود وضع این شهر را در حوزه کشاورزی می دهد.

فرماندار جدید؛ نمایندگی طیف خاصی نباشد

یکی از فعالان سیاسی شهرستان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: اگرچه شاید به معنای واقعی گروه های سیاسی در فراهان فعال نیستند اما در درون بدنه و پوست آرام فراهان، جریان های سیاسی خاصی فعالیت می کنند که شرایط این شهرستان را پیچیده می کند.

وی افزود: فرماندار جدید فراهان به عنوان نماینده ی عالی دولت بایستی نماینده ی تمام اقشار و گروه ها در شهر باشد نه اینکه تنها نمایندگی طیف خاصی را برعهده گرفته و این موضوع سبب شود که از رسالت اصلی خود باز بماند.

تغییر فرماندار فراهان با هدف توسعه کشاورزی

حسن بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار فراهان بیان کرد: تغییر در مدیریت ارشد شهرستان فراهان با هدف ایجاد محرک های خاص به منظور تسریع در برنامه های توسعه محور اقتصادی و به ویژه حوزه کشاورزی بوده است.

فرماندار جدید به افراد تفرقه افکن میدان ندهد

امام جمعه فرمهین هم در خطبه های روز گذشته در نمازجمعه با اشاره به تغییر فرماندار فراهان با تبریک انتصاب فرماندار جدید فراهان و تشکر از خدمات فرماندار سابق فراهان گفت: مشکلات فراوانی در سطح شهرستان به خصوص در روستاها وجود دارد، پرداختن به حل مشکلات بیکاری، دامداری و کشاورزی، مهاجرت از روستاها، معضلات فرهنگی باید در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد.

حال باید منتظر ماند و دید که فرماندار جدید فراهان برای حل مشکلات کشاورزی و دامداری و توسعه این شهرستان چه برنامه ای دارد.

در پی انتصاب «مصطفی سالاری » به سمت فرماندار جدید شهرستان فراهان در اولین روز کاری، امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در فرمانداری این شهرستان مراتب تبریک و تهنیت را اعلام و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه