اخبار داغ

با حضور هنرمندان کشوری؛

مراسم یاد بود استاد برجسته هنری و صنایع دستی شهرستان گرمسار برگزار شد

مراسم یاد بود استاد برجسته هنری و صنایع دستی شهرستان گرمسار برگزار شد
مراسم یادبود مرحوم حسن امامی استاد برجسته هنری صنایع دستی کشور و شهرستان گرمسار با حضور هنر دوستان در بخش های صنایع دستی و جمعی از مسئولان اجرایی استان و شهرستان در بازارچه صنایع دستی گرمسار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین  در این مراسم شاگردان و هنرمندان صنایع دستی کشور به بیان خاطرات و خصوصیات اخلاقی این هنرمند سرشناس پرداختند و در  تشریح ابعاد شخصیتی این هنرمند گرمساری وی را یک  سنگ تراش  شاهکار کشوری قلمداد کردند که توانست با توسعه این هنر بسیار ارزشمند در معرفی  آثار تاریخی شهرستان گرمسار بسیار مفید و حائر اهمیت باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

مرحوم حسن امامی استاد برجسته هنر های صنایع دستی کشور در سال 1335 در روستای رستم اباد گرمسار چشم به جهان گشود و با توجه به علاقه بسیار زیاد خود رد کار هنری از سال 1360 و حدود25 سالی کار هنری را در گرمسار آغاز کرد .

,

این استاد برجسته گرمساری هن حجاری روی سنگ ، قلم زنی و سنگ تراشی را رد کار نامه حرفه ای خود دارد و در کنار این کارها نیز هنر هایی همچون منیاتور , چرم , معرق, منبت چوب فعالیت داشته است

,

مرحوم حسن امامی در طول فعالیت هنری خود حدود 2 هزار اثر هنری را زا خود به جای گذاشته است .

,

این استاد برجسته توانست علاقه به آثار هنری را در خانواده خود و برای 3 فرزندش نیز رواج دهد و آنها امروز به ایجاد کار گاهی در زمینه پرداختند و این هنر را به صورت حرفه یا انجام می دهند .

,

مرحوم امامی در 13 آذر ماه سال جاری بر اثر بیماری دیده از جهان گشود 

,

مرحوم حسن امامی در طول فعالیت هنری خود بیش از 200 شاگرد و هنرمند تقدیم جامعه هنرمندان کشور کرده است.

, . ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه