اخبار داغ

امام جمعه دامغان:

روحانیان در بازی های سیاسی و انتخاباتی ورودپیدا نکنند

روحانیان در بازی های سیاسی و انتخاباتی ورودپیدا نکنند
امام جمعه دامغان گفت: روحانیان وظیفه دارند با عقلانیت مردم را به پای صندوق های اخذرای دعوت کنند و نه اینکه زیر پرچم کاندیدا یا حزب و گروهی قرار گیرند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام سید محمد حسینیان شامگاه شنبه در اولین نشست علما و فضلای شهرستان دامغان در سال جاری به میزبانی حوزه علمیه امام کاظم ( ع ) این شهرستان افزود : علما و روحانیان پرچمدار تبلیغ ، عزت و شرافت به حساب می آیند و باید در تقویت شیعه در جامعه بیش از گذشته تلاش کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

وی اضافه کرد : علما و روحانیان باید همیشه در وسط میدان باشندو از هیچ کس نترسند و با عزت و اقتدار کامل و بدون واهمه قرآن و دین اسلام را ترویج و گسترش دهند .

,

امام جمعه دامغان از علمای اسلام به عنوان مرزبانان اسلام و دین یاد کرد و اظهار داشت : روحانیان باید در منابر و مساجد به مردم امید دهند چون با توجه وجود عدم رونق بازار و کسب و کار ، بیکاری ، معضل پدیده طلاق ، اختلافات خانوادگی ، اعتیاد نباید بر طبل اختلافات کوبید و بلکه باید به مردم امید داد .

,

وی خاطر نشان کرد : وحدت و اتحاد نیاز امروز جامعه ما است که همه ما باید بر حول اتحاد و وحدت در جامعه حرکت و گام بر داریم و از وجود اختلافات دوری کنیم .

,

حسینیان تصریح کرد : امروز باید بدانیم دشمن داریم و باید برای مقابله و مبارزه با دشمن با برنامه حرکت کنیم و تنها راه مقابله و مبارزه با دشمن وجود اتحاد و وحدت است .

,

وی با بیان اینکه علما و روحانیان نظم را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند افزود : علما و روحانیان با رعایت نظم و منظم بودن می توانند الگوی خوبی در کارهای دیگران باشند .

,

دفتر امام جمعه به محل حل مشکلات شهرستان تبدیل شده است

,

وی با بیان اینکه دفتر امام جمعه به محلی برای حل مشکلات شهرستان تبدیل شده است اظهار داشت : امروزه دفتر امام جمعه محل مراجعات متعدد مردم تبدیل شده است و ما تنها می توانیم به مراجعه کنندگان ارائه طریق کنیم ونه اینکه به دنبال تحریک مردم باشیم .

,

امام جمعه دامغان یاد آورشد : دفتر امام جمعه کاری به اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهرستان ندارد و هیچگونه دخالتی در این امر نخواهد داشت چون می دانیم این شهرستان مسئول اجرایی ، شهردار و شورای اسلامی شهر دارد .

,

حسینیان با اشاره به اینکه در طی ماه های آینده در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا قرار داریم افزود : انتخابات یکی از نکات مهم و اساسی جامعه ما است و باید در موعد مقرربرگزار شود ولی از روحانیان انتظار داریم در بازی های سیاسی و انتخاباتی ورود پیدا نکنند و خود را دخالت ندهند .

,

وی خاطر نشان کرد : روحانیان وظیفه دارند با عقلانیت مردم را به پای صندوق های اخذرای دعوت کنند و نه اینکه زیر پرچم کاندیدا یا حزب و گروهی قرار گیرند .

,

امام جمعه دامغان با بیان اینکه وجود و زایش داعش در منطقه فقط با هدف تخریب دین مبین اسلام ایجاد شده است اظهار داشت : در کجای اسلام سراغ داریم که جهاد نکاح و قتل و غارت و کشتن انسان های مظلوم و بی پناه را به وجود آورند .

,

وی گفت : باید با توطئه های دشمنان و داعش که توسط آمریکا ، رژیم صهیو نیستی و عربستان ایجاد شده مقابله و مبارزه کنیم .

,

رئیس تاد برگزاری نماز جمعه دامغان نیز در این نشست افزود : همه ما به ویژه علما و روحانیان باید عامل اتحاد و وحدت در جامعه باشیم .

,

حجت الاسلام عباسعلی جیرانی اضافه کرد : مردم از علما و روحانیان انتظاراتی فراوان دارند و باید تلاش کنیم با کارها و رفتارهای خود به دنبال رضایت امام زمان ( عج ) باشیم .

,

وی با بیان اینکه علما و روحانیان باید در قول و عمل برای آحاد جامعه الگو باشند گفت : در شان و جایگاه علما و روحانیان نبوده و نیست که مردم از آنان انتقاد کنند چون علما و روحانیان از یک جایگاه بسیار بالا در جامعه و در نزد مردم برخوردارند .

,

در این نشست بر اساس رای حاظران آقایان حجج الاسلام احمد فوادیان ، احمد عالیشاهی ، محمدحسن مظهری ، سید محمد شمسی پور ، عباسعلی جیرانی ، سید جعفر میرعلی اکبری ، مهدی عبیری ، حسین صبوری ، مرتضی میرکو و سید علی اکبر میرزاخانی به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی مجمع علما و فضلای شهرستان دامغان انتخاب شدند .

,

مجمع علما و فضلای شهرستان دامغان دارای 85 نفر عضو است .

,

 

,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

انتهای پیام /

, انتهای پیام /, انتهای پیام /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه