اخبار داغ

گزارش شهرک های توسعه نیافته شاهرود/۲؛

عدم تحویل شهرک فجر شاهرود به شهرداری به بیش از یک دهه رسید/تناقض گویی شورای شهر و شهرداری سهم ساکنان شهرک فجر از خدمات شهری

عدم تحویل شهرک فجر شاهرود به شهرداری به بیش از یک دهه رسید/تناقض گویی شورای شهر و شهرداری سهم ساکنان شهرک فجر از خدمات شهری
ساکنان شهرک فجر شاهرود در اعتراض به عدم ارائه خدمات شهری شهرداری به ساکنان این منطقه در جلوی فرمانداری شاهرود تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار پایگاه خبری نسل شاهوار شهرک فجر یکی دیگر از شهرک های توسعه نیافته شاهرود است که در سال 79 بدون آماده شدن زیرساخت های اولیه شهری احداث شده که این امر مشکلات عدیده ای را برای ساکنان این شهرک ایجاد کرده است و پس از گذشت یک دهه هنوز پیمانکار این شهرک را به شهرداری شاهرود تحویل نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری نسل شاهوار,

سکونت 1600 خانوار در شهرک فجر شاهرود

,

حدود 1600 خانوار در شهرک فجر شاهرود سکونت دارند.

,

ساکنان شهرک فجر آسفالت نامطلوب و کارشناسی نشده خیابان و کوچه ها، جدول کشی معابر، عدم وجود مدرسه و فضاهای آموزشی، عدم وجود فضای سبز و پارک، عدم کاشت عناصر گیاهی، سرویس دهی نامناسب ناوگان حمل و نقل شهری و جمع آوری نامطلوب زباله از مهم ترین مشکلات این منطقه عنوان کردند.

,

مکان های پیش بینی شده در این شهرک برای فضای سبز رها شده و عاری از هر گونه درخت و عناصر گیاهی است و فضاهای پیش بینی شده تجاری به دلیل عدم نظارت مسکن و شهرسازی به صورت نیمه ساخت قابل واگذاری است که در توان خرید افراد نیست و به صورت بلااستفاده رها شده و به محلی برای تجمع زباله و حیوانات موذی تبدیل شده است.

,

, ,

فضای بهداشتی و درمانی به پارکینگ کامیون ها و محل انباشت زباله تبدیل شده است

, فضای بهداشتی و درمانی به پارکینگ کامیون ها و محل انباشت زباله تبدیل شده است,

تنها فضای ورزشی این شهرک به صورت نیمه ورزشی و مسکونی در آمده و آسفالت ریزی غیر استاندارد خیابان ها با تردد کامیون ها چاله و دست اندازهای فراوانی ایجاد کرده که با بارش باران و برف مملو از آب و گل و لای می شود.

,

اطراف فضایی که در شهرک فجر برای ایجاد مرکز بهداشتی و درمانی پیش بینی شده است محصور نشده و به محلی برای پارکینگ کامیون ها و محل ریختن زباله تبدیل شده است.

,

, ,

بی مهری کامل مسئولان به مسجد شهرک فجر

, بی مهری کامل مسئولان به مسجد شهرک فجر,

اما آنچه در شهرک فجر شاهرود بیشتر از همه خودنمایی می کند ساختمان مسجد است که مورد بی مهری تمام و کمال مسئولان قرار گرفته و ساکنان شهرک امورات فرهنگی و مذهبی را در یک سوله یکصد و 20 متری برگزار می کنند.

,

عدم نظارت کافی راهنمایی و رانندگی در این منطقه باعث هجوم کامیون داران به شهرک فجر شده آسایش را از اهالی این شهرک سلب کرده است.

,

به اذعان اهالی شهرک فجر شاهرود پس از مراجعات مکرر اهالی این شهرک به شهرداری و شورای شهر شاهرود از دو ماه قبل سطل های جمع آوری زباله در این شهرک نصب شد و تا قبل از آن مردم پلاستیک های زباله را اول کوچه و خیابان قرار می دادند و شهرداری هفته ای یکبار زباله ها را جمع آوری می کرد.

,

, ,

پس از یک دهه پیمانکار شهرک فجر را تحویل شهرداری شاهرود نداده است

, پس از یک دهه پیمانکار شهرک فجر را تحویل شهرداری شاهرود نداده است,

همچنین اهالی شهرک عنوان کردند پیمانکار با گذشت بیش از یک دهه هنوز این شهرک را تحویل شهرداری شاهرود نداده و شهرداری شاهرود نیز در طول این مدت نه تنها پیگیر مشخص شدن وضعیت این شهرک و علت امتناع پیمانکار از تحویل آن به شهرداری نشده است بلکه از ارائه خدمات شهری به این شهرک نیز خودداری کرده است.

,

طبق قانون ساخت شهرک ها توسط هر نهاد، سازمان و یا پیمانکاری که انجام شود باید پس از آماده کردن کارهای زیربنایی و روبنایی آن را به شهرداری تحویل دهد که با گذشت بیش از یک دهه تا کنون پیمانکار شهرک فجر شاهرود از تحویل آن به شهرداری شاهرود امتناع ورزیده است.

,

تجمع اعتراض آمیز ساکنان شهرک فجر در مقابل فرمانداری شاهرود

, تجمع اعتراض آمیز ساکنان شهرک فجر در مقابل فرمانداری شاهرود,

ساکنان شهرک فجر شاهرود گفتند که پس از عدم نتیجه گیری از شهرداری در طول این سالها برای رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت شهرک به فرمانداری ویژه شاهرود نیز مراجعه کرده اند و مجتبی رحیمی فرماندار اسبق و مهدی بندرآبادی فرماندار پیشین شاهرود پس از برگزاری جلسه ای با پیمانکار، شهردار و شورای شهر و ساکنان شهرک قول پیگیری تحویل شهرک فجر از سوی پیمانکار به شهرداری شاهرود بودند که نه تنها این امر محقق نشد بلکه مردم آن را به عنوان وعده های تحقق نیافته این دو فرماندار در پرونده کاری آنها ثبت کرده اند.

,

ساکنان شهرک فجر شاهرود که از مراجعه به دو فرماندار قبلی شاهرود و طرح مشکلات شان هیچ نتیجه ای نگرفته بودند این بار مقابل فرمانداری ویژه شاهرود تجمع می کنند و مشکلات خود را با سید محمدرضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار فعلی شهرستان شاهرود مطرح می کنند. پس از دستور فرماندار شاهرود مبنی بر احضار پیمانکار شهرک فجر در جلسه و طرح موضوع عدم واگذاری شهرک به شهرداری، پیمانکار در جلسه اعلام می کند که شهرک را به شهرداری شاهرود تحویل داده است که با اعتراض اهالی مواجه می شود.

,

, ,

تناقض گویی شهرداری و شورای شهر شاهرود در خصوص تحویل شهرک فجر

, تناقض گویی شهرداری و شورای شهر شاهرود در خصوص تحویل شهرک فجر,

فرماندار شاهرود پس از عدم وجود مدارک مستدل مبنی بر تحویل شهرک به شهرداری شاهرود دستور تماس با رمضانعلی باقری رئیس شورای شهر شاهرود را می دهد و ماجرای شهرک فجر و تحویل آن به شهرداری شاهرود را از رئیس شورای شهر شاهرود جویا می شود که وی نیز اعلام می کند پیمانکار شهرک را به شهرداری تحویل داده است.

,

اما ماجرا به همین جا خاتمه نیافته و هاشمی دستور حضور سیدحسن میرفانی شهردار شاهرود در جلسه را می دهد که به دلیل عدم حضور وی در شاهرود آقای مشکی مسئول بازرسی شهرداری در جلسه حاضر می شود و اعلام می کند پیمانکار هنوز شهرک فجر را به شهرداری تحویل نداده است.  

,

دستور تشکیل جلسه بعدی برای بررسی مشکلات شهرک فجر شاهرود و حضور شهردار شاهرود در جلسه در روز دوشنبه بیستم دی ماه صادر می شود حال باید منتظر ماند که آیا با گذشت بیش از یک دهه وضعیت شهرک فجر شاهرود تعیین تکلیف شده و این شهرک به شهرداری شاهرود تحویل داده شده است یا اینکه هنوز تحویل داده نشده و این مساله نیز به وعده های تحقق نیافته مسئولان خواهد پیوست و مردم باید یک دهه دیگر نیز منتظر بمانند.

,

شاید پسندیده باشد که در این روزها برخی از مسئولان پشت میز نشین شاهرود از میزهای خود فاصله گرفته و در شهرک های توسعه نیافته این شهر نیز قدم بزنند و از نزدیک پای صحبت و درد و دل مردم بنشینند، قطعا رضایت خداوند متعال از آنها در دوران کاری در گرو رضایت خلق است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه