اخبار داغ

گفت و گو با کارگردان و بازیگران فیلم «سرباز خانه خانم ها» در یاسوج؛

«سربازخانه خانم ها» 12 بهمن کلید می خورد/ انجام کار برای شهدا، برکتی برای زندگی/ بدون بازیگری افسرده می شوم + تصاویر

«سربازخانه خانم ها» 12 بهمن کلید می خورد/ انجام کار برای شهدا، برکتی برای زندگی/ بدون بازیگری افسرده می شوم + تصاویر
کارگردان فیلم «سربازخانه خانم ها» از زمان شروع به کار این فیلم خبر داد و گفت: 12 بهمن کار فیلم برداری کلید می خورد و در دو بخش اجرا می شود که یک بخش آن در شهر و بخش دیگر آن در پادگان است که مهمترین بخش نیز همین بخش پادگان است و به مدت یک ماه تصویربرداری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، کارگردان معروف و شناخته شده استان عزمی جدی برای ساخت فیلم سربازخانه خانم ها دارد.فیلمی که به گفته این کارگردان معروف تا 200 میلیون تومان می توانست آن را به تهیه کننده های معروفی در تهران بفروشد، اما این کار را نکرد و ترجیح داد سختی ساخت این فلیم را تحمل کند تا در استان کهگیلویه و بویراحمد و زادگاهش ساخته شود.
محسن کیانی دارنده مدال طلا و تندیس افتخار بهترین فیلمساز فیلم های انسان دوستانه کشور، نویسنده تهیه کننده و کارگردان مستند( صدای زندگی) به سفارش صدا و سیمای یاسوج، نویسنده و کارگردان مستند 10 قسمتی پارازیت به سفارش نیروی انتظامی، کارگردان فیلم داستانی سرنوشت، نویسنده و کارگردان مستند دانای دنا، زندگینامه استاد حسین پناهی، نویسنده و کارگردان مستند ارس، کارگردان فیلم داستانی بی‌گناه، نویسنده و کارگردان مستند برمدار خاطره، مدرس مستندسازی نیروی انتظامی، نویسنده دو کتاب رویای بازیگری شامل اصول و تکنیک‌های بازیگری تئا‌تر. رادیو. سینما و کتاب اصول کارگردانی سینما، تهیه کننده برنامه خاله شادونه در کارنامه کاری خود دارد.
بعد از این همه سابقه کاری می توان گفت که ساخت فیلم " سربازخانه خانم ها" نیز همچون دیگر ساخته های محسن کیانی راه موفقیت را طی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,
,
,

, ,

ساخت فیلی ویژه و متفاوت در حوزه بانوان

,

محسن کیانی این بار بر روی موضوعی ویژه و به گفته خودش متفاوت کار کرده است موضوعی که برای اولین بار است که در کشور به آن پرداخته می شود."سرباز خانه خانم" نام فیلم جدید محسن کیانی است و نه تنها فیلم و موضع آن متفات است حتی انتخاب بازیگران این فیلم می توان گفت موضوع جالب دیگر این فیلم است.
 وی می توانست از بازیگران خانم چهره مطرح کشوری برای این فیلم استفاده کند اما انتخاب بازیگران در استان خودش را به بازیگران مطرح کشوری ترجیح داده است و می خواهد استعدادهای بانوان استانش را به کشور معرفی کند.
این کارگردان معروف کهگیلویه و بویراحمدی هدف از انتخاب بازیگران فیلمش در این استان را استعدادیابی بیان کرده است، هدفی که می توان گفت در میان برنامه های خیلی از افرادی که از این استان رفته اند و در کشور جایگاه های خوبی پیدا کرده اند فراموش شده است و افرادی نیز هستند که از لر بودن و کهگیلویه وبویراحمدی بودنشان فرار می کنند اما این کارگردان و نویسنده بر عکس خیلی ها عاشق استان و به دنبال رویش استعداد های جوانان استانش است.
این روزها از فیلم سرباز خانه خانم ها مطالب زیادی در سایت های محلی و حتی کشوری مطرح شده است ما نیز از درج مطالب تکراری خودداری می کنیم. محسن کیانی فیلم نامه نویس و کارگردان معروف استان و شناخته شده در کشور مهمترین هدف و اانگیزه اش از ساخت فیلم را استعداد یابی و معرفی استعدادهای درخشان به سینمای کشور بیان کرده است.

,
,
,
,

, ,

اولین جلسه توجیهی بازیگران فیلم سربازخانه خانم ها در یاسوج

,

اولین جلسه توجیهی بازیگران فیلم سربازخانه خانم ها در یاسوج و با حضور بیش از 50 نفر از بازیگران  خانم می توان گفت بازیگران جدید خانم برگزار شد. این کارگردان معروف در اولین جلسه به گونه با اعتماد به نفس از فیلم "سرباز خانه خانم ها" صحبت می کرد که همه بازیگران جوان خانم سر تا پا گوش شده بودند.
در میان صحبت های محسن کیانی در اولین جلسه توجیهی عزمی جدی دیده می شد عزمی که می خواهد 100 بازیگر جدید را به سینمای کشور معرفی کند حضور 100 بازیگر جدید در یک فیلم و فیلمی که طبق گفته کارشناسان می تواند تا سالها در فرهنگ و هنر کشور ماندگار باشد ریسکی بزرگ است اما این کارگردان ریسک را پذیرفته است و می گوید که بعد از اتمام این فیلم 100 ستاره سینما را به کشور معرفی می کنم ستاره هایی که به دلیل نبود کمترین امکانات هنری خاموش مانده اند.

,
,

, ,

بازیگران جوان خانم در این جلسه همه سوالات خود را مطرح می کردند و اقای کیانی با اعتماد به نفسی فراوان آنها را توجیه می کرد، این روزها ایجاد اعتماد بین جوانان بسیار سخت است به گونه ای که جوانان ما به هر کسی اعتماد نمی کنند، اما این بار فرق می کند و بدون هیچ هزینه ای و به صورت افتخاری در این فیلم نقش ایفا می کنند با اینکه می دانند خیلی از وقتشان را می گیرد اما به کارگردان هم استانی شان اعتماد و کارش را قبول دارند.
در میان جلسه توجیهی برخی با کنجکاوی بیش از اندازه از فیلمنامه می پرسیدند و اینکه محتوای آن چگونه است و چه خواهد شد برخی نیز نگران لباس هایی بودند که برای این فیلم  قرار است برایشان طراحی شود.

,
,
, ,

انجام کار برای شهدا، برکتی برای زندگی 

,

بعد از تمام شدن جلسه توجیهی با تعدادی از این خانم های جوان صحبت کردم شوق و انگیزه این افراد برای ایفای نقش در فیلم "سرباز خانه خانم ها همچون محسن کیانی بود و با اطمینان از آینده این کار صحبت می کردند به گونه ای که من به عنوان یک خبرنگار دوست داشتم در این فیلم نقشی داشته باشم چرا که من نیزآینده آن را روشن می بینم چرا که همه بازیگران این فیلم از جمله کارگردان جوان هستند و هر کاری که توسط جوانان  انجام شود نمی تواند بد باشد.
برخی از آنها انجام کاری برای شهدا را برکتی برای زندگی شان می دانستند برخی نیز  از همکاری گذشته خود با این کارگردان و فیلم نامه نویس می گفتند که کار محسن کیانی نمی تواند بد از آب در بیاید.
ولایتی یکی از خانم هایی است قصد بازی در فیلم "سرباز خانه خانم ها" را دارد که در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: بازیگری را دوست دارم می خواهم پیشرفت کنم و با این فیلم استانم را به ایران اسلامی معرفی کنم.
فائزه غلامیان نیز که از افراد داوطلب برای مصاحبه بود گفت: اولین موضوع که در این فیلم برایم جالب بود اسم آن است و بازی در آن را دوست دارم امیدوارم که بتوانم به عنوان یک عضو کوچک  نقشی هر چند کم رنگ از شیرزنان استان و کشورم را ایفا کنم هر چند که من در مقایل این شهدا عددی نیستم.

,
,
,
,

, ,

پریسا صولتی نیا از دیگر خانم های حاضر در این جلسه توجیهی بود گفت: آگهی را که دیدم اسم آن برایم خیلی جالب بود با توجه به اینکه این فیلم یک پروژه مهم برای این استان است و حتی در سطح ملی مطرح می شود افتخار می کنم بتوانم در ان ایفای نقش کنم.
خانم افتخاری که در گذشته نیز با محسن کیانی کار کرده است گفت:خوشحالم که به عنوان یکی از بازیگران فیلم سربازخانه خانم ها انتخاب شده ام به صورت داوطلبی و افتخاری کار می کنم من از قبل با اقای کیانی کار کردم و مطمئن هستم که فیلمنامه خوبی می شود.

,
,

بدون بازیگری افسرده می شوم 

,

ساناز دامیده بازیگر فیلم حکم جلب که به کارگردانی اقای محسن کیانی ساخته شده است نیز گفت:  من در سه فیلم دیگر به کارگردانی کیانی ایفای نقش داشتم .بعد از آخرین فیلمی که با آقای کیانی کار کردم از دوستان شنیدم ک فلان کارگردان قرار است یک فیلم بسازد و گفته اند که میخواهند تست بگیرند من هم به سراغ این کارگردان رفتم و از من سوابق پرسیده شد بعد کارگردان گفتند من از همه مهم تر قیافه ی زیبا و قد بلند برام مهمه!!! و گفتن که خبرتون میکنم ،هنوز که خبری از آن کارگردان نشده است حالا اگر قرار باشد حامیان ما اینگونه باشند استعداد و هنر بانوان ازبین می رود و کم کم به نابودی می رسد. 

,

نمی گویم قیافه مهم نیست اما مهم ترین چیز بازی فرد هست. ولی تقریبا یک سالی می شود که من هنر بازیگری را کنار گذاشته بودم نه این که از این هنر خوشم نیامد بلکه بخاطر مخالفت شدید خانواده ام که فضای ناامن هنر در استان ما برای خانم ها بوجود آمده و بخاطر نبودن بسترهای لازم برای هنردوستان و عدم حمایت مسولان هنری است.

,

, ,

دامیده ادامه داد: به هر حال این مدت به طور کلی نا امید و بی انگیزه شده بودم.تا اینکه شنیدم که اقای محسن کیانی می خواهند فیلم سرباز خانه خانم ها را بسازند وقتی که شنیدم خیلی خوشحال شدم اما ترس داشتم که باز خانواده ام مخالفت کنند اما آنها برای فعالیت من در کنار آقای کیانی مخالفت نکردند  بخاطر سوابق همکاری من و ایشان و همچنین اعتمادی که به سطح کار ایشان داشت .

,

روز تست بازیگری برای فیلم سربازخانه خانم ها فرا رسید و با قاطعیت کامل به خانواده گفتم که میخواهم بروم و تست دهم .انگار خوش شانسی من بود که هیچی نگفتند یاهم متوجه شده بودند که من بدون بازیگری افسرده می شوم .الان که در این تست هم قبول شدم خیلی خوشحالم و امیدوارم که این فیلم از فیلم های موفق کشور می شود و هم چنین تمام تلاشم را می کنم تا بازی خوبی داشته باشم چون هم علاقه ی زیادی دارم هم دوست دارم استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ی هنر پررنگ بشود و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

,

امتیار این فیلم برای این استان یکی از انگیزه های من برای کار در این بخش است

,

لیلا رحیم نژاد نیز از دیگر خانم هایی هستند که در فیلم های اقای کیانی ایفای نقش پرداختند وی نیز گفت: سیده زهرا حسینی و اعظم حسینی الگوی من هستند که نقش بسیار پررنگی در هشت سال دفاع مقدس داشتند من نمی توانم همچون آنها در جبهه و جنگ باشم اما با اقای کیانی همراه شدم تا بتوانم نقشی هر چند کوچک برای نشان دادن شیرزنان کشورم ایفا کنم.

,

محسن کیانی به عنوان فردی نوع دوست هستند و پی بردم که ذات انسان دوستانه دارد و به دنبال منافع خود نیستند و امتیار این فیلم برای این استان یکی از انگیزه های من برای کار در این بخش است.

,

هدف "سرباز خانه خانم ها " نشان دادن نقش زنان در پاسداری از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

,

بعد از صحبت با تعدادی از این خانمها به سراغ آقای کیانی رفتم با اینکه بارها از ایشان پیرامون این فیلم شنیده بودم اما می خواستم بازهم بشنوم، چرا که این کارگردان و فیلم نامه نویس معروف با اطمینان و عزمی جدی در این مورد صحبت می کنند. وقتی عزم این جوان کهگیلویه و بویراحمدی را دیدم من نیز همچون این بازیگران به حرفهایش و آینده این فیلم اطمینان پیدا کردم.

,

" لری را پاس بداریم فارسی را زاپاس بداریم"

,

محسن کیانی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با انرژی و چهره ای شاد اولین جمله ای که گفت نیز در دفاع از مردم استان و اصالتش بود " لری را پاس بداریم فارسی را زاپاس بداریم".
وی در خصوص فیلم سرباز خانه خانم ها گفت: این یک پروژه خاص است و هدف آن نشان دادن نقش زنان در پاسداری از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در کنار آن نیز به شهدای زن نیز پرداخته می شود.
این جوان کهگیلویه و بویراحمدی در خصوص تعداد بازیگرانی که تاکنون انتخاب کرده است، افزود: در تهران از میان 185 بازیگر 15 نفر از بهترین ها را انتخاب کردم و در کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکنون 60 نفر انتخاب شده اند و به معنای واقعی بازیگر هستند.

,
,
,

, ,

 افسوس آقای کارگردان از استعدادهای هنری که در استان ناشناخته مانده است / کشف 60 ستاره بازیگری

,

وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد استعداد های فراوانی در استان وجود دارد اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات این استعداد ها از بین می روند.
کیانی افزود: قریب به 10 سال است که در حیطه هنر کار می کنم و از 2 هزار و 410 نفر تست بازیگری گرفته ام و نتیجه آن انتخاب، کشف و جذب حدود 100 بازیگر بوده است و در این مدت متوجه شده ام که افرادی که تست بازیگری می دهند از نظر فن بیان خیلی سر تر از این استان هستند اما این استان چیزی دارد که هیچ جای دیگر ندارد آن هم استعدادذاتی است این 60 نفری که من انتخاب کردم 60 استعداد ذاتی هستند و 60 ستاره می شوند.

,
,

وی ادامه داد: خیلی ها در این استان و در روستاهای دورافتاده هستند که استعداد خوبی دارند اما نمی توانند آن را نشان دهند من به روستاهای محروم استان می روم تا شاید یکی همچون حسین پناهی باشد اما نتواند به اینجا برای انجام تست بیاید.

,

این کارگردان معروف عنوان کرد: این پروزه ماندگار ترین پروژه در کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد و  تا کنون خیلی از افرادی که اعلام همکاری کرده اند از بازیگران گرفته تا عوامل حاضرند به صورت افتخاری کار کنند و عواملی نیز که ازتهران می آیند با اینکه دست مزد قانونی آنها 180 میلیون تومان برآرود شده است اما در این پروژه با 15 میلیون تومان آماده همکاری هستند که این نیز بخاطر اسم شهدا و به برکت شهداست.

,

سربازخانه خانم ها 12 بهمن کلید می خورد

,

کیانی با بیان اینکه  12 بهمن ماه به مناسبت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و با حضور مسئولان استانی و کشوری  کلید می خورد گفت:  این فیلم در دو بخش اجرا می شود یک بخش آن در شهر و بخش دیگر آن در پادگان است که مهمترین بخش نیز همین بخش پادگان است و به مدت یک ماه تصویربرداری می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آینده این فیلم را چگونه می بینید ،گفت: من سرباز خانه خانم ها را در ذهنم دیده ام و فیلمنامه را نیز به کارشناسان زیادی نشان داده ام و نظر آنها این بوده است این فیلم سالها در فرهنگ و هنر ایران ماندگار است.
این کارگردان معروف و جوان کهگیلویه و بویراحمدی با ابراز گلایه، افزود: سرباز خانه خانم ها را در استان و زادگاهم می سازم استانی که خیلی از مسئولان دارند کم لطفی می کنند.

,
,
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
=================
گزارش و عکس از زهرا داوودی
=================
انتهای پیام/
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
 
 
 
 
 
=================
گزارش و عکس از زهرا داوودی
=================
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
=================
,
گزارش و عکس از زهرا داوودی
,
=================
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه