اخبار داغ

قطار تغییر فرمانداران استان مرکزی در ایستگاه‌های آخر/ترمیم بدنه دولت یا آرایش انتخاباتی؟

قطار تغییر فرمانداران استان مرکزی در ایستگاه‌های آخر/ترمیم بدنه دولت یا آرایش انتخاباتی؟
از اواخر آبان در محافل غیررسمی خبر از تغییرات گسترده در حوزه فرمانداران استان مرکزی به گوش می‌رسید و با سفر دو روزه رئیس جمهور و خروج هیئت دولت از استان مرکزی قطار تغییرات در این استان روی ریل افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ درحالیکه از اواخر آبان در محافل غیررسمی خبر از تغییرات گسترده در حوزه فرمانداران استان مرکزی به گوش می‌رسید، با سفر دو روزه رئیس جمهور و خروج هیئت دولت از استان مرکزی قطار تغییرات در این استان روی ریل افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

این تغییرات با فرمانداری کمیجان کلید خورد؛ با انتشار این خبر، پس لرزه های شایعات در تغییر دیگر فرمانداران شدت گرفت. پس از آن نوبت به انتشار شایعاتی در خصوص جابجایی فرماندار اراک به گوش رسید که باز هم توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار تکذیب شد.

,

بعد از اولین جابجایی، شاهد تغییر فرماندار محلات بودیم، سجادی، پس از خداحافظی از فرمانداری محلات و چند روز بعد از مراسم تودیع و معارفه فرماندار محلات، به عنوان سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی منصوب شد.

,

در حالیکه شنیده ها از تغییر فرمانداران دلیجان و زرندیه حکایت داشت، خبر تغییر مدیریت اجرایی شهرستان فراهان از راه رسید و سید احمد سجادی به جای فائض پور فرماندار فراهان شد.

,

خبرهایی از فعالیت فائض‌پور، فرماندار سابق فراهان در استان محل تولد خود به گوش رسید و خبرها حاکی از این بود که وی در استان اصفهان مشغول به خدمت دیگری شود اما معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مراسم تودیع و معارفه فرماندار فراهان از بکارگیری فائض پور در استانداری مرکزی خبر داد و گفت: مدیرکل اتباع خارجه و مدیر کل دفتر روستایی استانداری به فرماندار سابق فراهان پیشنهاد شده است، حکم ایشان برای یکی از این مسئولیت ها به زودی ابلاغ می شود.

,

شنیده های از این قرار است که فائض پور تمایل به انتصاب مدیرکل امورروستایی استانداری مرکزی دارد در حالی که مدیرکل فعلی امور روستایی استانداری مرکزی با حفظ در مسئولیت سرپرستی فرمانداری کمیجان هم مشغول به خدمت است، علاقمندی خود را فعالیت در دفتر امور روستایی معرفی کرده و گفته بود: اولویت و علاقمندی بنده فعالیت در دفتر امور روستایی است چراکه تاثیرگذاری خود را در این منصب بیش از مشاغل دیگر می‌دانم.

,

در حال حاضر خبر تغییر فدایی فرماندار دلیجان، نگاه ها را متوجه تغییرات در فرمانداری دلیجان کرده است، خبری که با واکنش شدید مردم شهرستان دلیجان بویژه اصلاح طلبان و حامیان دولت در این شهرستان گردید. حامیان دولت به صراحت با جابجایی فرماندار دلیجان در این مقطع زمانی مخالفت کرده اند و البته بیان می کنند که بحث بر سر حضور فرد خاصی به عنوان جانشین فدایی نیست بلکه اصولا زمان فعلی را زمان مناسبی برای تغییر نمی بینند.

,

همچنین چند روز گذشته، شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شهرستان دلیجان با نگارش بیانیه ای نسب به این تغییر ابراز نگرانی کردند.

,

موضوع انتخاب مسئول بومی و غیر بومی نیز یکی دیگر از بحث های داغ در زمان معرفی فرمانداران شهر ها بود که شهروندان در اغلب شهرستانها بر این باورند که مسئول بومی می تواند بهتر و مثمرثمرتر از مسئولان غیربومی عمل کند زیرا که فرد بومی مسلما واقف تر و آشناتر از دیگران به خواسته های مردمی است و مشکلات موجود را می تواند رسیدگی و راه حل ارائه دهد.

,

در حالی‌ که برخی از فعالان سیاسی تغییرات را بامنشا انتخاباتی ارزیابی می‌کنند، اما برخی دیگر این موضوع را ترمیم و کارآمدی بخش فرمانداران در شهرستان‌ها می‌دانند.

,

با توجه به اینکه مسئولیت های دولتی و به ویژه سمت فرمانداری از جمله پست های حساس و تاثیر گذار است، اغلب تغییر فرماندار، همه شهرستان را تحت الشعاع خود قرار داده و موجب تکرار شدن دوباره برخی تغییرات در داخل شهرستان می شود که این نیز خود سرمنشا برخی کاستی ها و در جا ماندن برنامه ها خواهد شد.

,

حسن بیگی، معاون سیاسی وامنیتی استانداری مرکزی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به تغییر فرماندار فراهان گفت: تغییر در مدیریت ارشد شهرستان فراهان با هدف ایجاد محرک های خاص به منظور تسریع در برنامه های توسعه محور اقتصادی و به ویژه حوزه کشاورزی بوده است.

, حسن بیگی، معاون سیاسی وامنیتی استانداری مرکزی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به تغییر فرماندار فراهان گفت: تغییر در مدیریت ارشد شهرستان فراهان با هدف ایجاد محرک های خاص به منظور تسریع در برنامه های توسعه محور اقتصادی و به ویژه حوزه کشاورزی بوده است., فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی با اشاره به تغییر فرمانداران در استان مرکزی افزود: برخی فرمانداران بازنشسته می‌شوند و برخی فرمانداران هم از شهری به شهر دیگر جابجا می‌شوند، ممکن است بعضی از فرمانداران هم نقص یا ضعفی داشته باشند. که باید این ضعف برطرف شود به هر حال سیاست وزارت کشور این است که تغییرات در حد طبیعی باشد.

, برخی فرمانداران بازنشسته می‌شوند و برخی فرمانداران هم از شهری به شهر دیگر جابجا می‌شوند، ممکن است بعضی از فرمانداران هم نقص یا ضعفی داشته باشند. که باید این ضعف برطرف شود به هر حال سیاست وزارت کشور این است که تغییرات در حد طبیعی باشد.,

حسن بیگی اظهار کرد: عزل و نصب‌ها در وزارت کشور در شرایط عادی و پس از بررسی کامل انجام می‌شود و هدف بکارگیری مدیرانی با توانایی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ها است.

, حسن بیگی اظهار کرد: عزل و نصب‌ها در وزارت کشور در شرایط عادی و پس از بررسی کامل انجام می‌شود و هدف بکارگیری مدیرانی با توانایی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ها است.,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: تغییر فرمانداران در استان مرکزی در ایستگاه های آخر است و این تغییرات ادامه دارد و در هفته های آتی تغییر فرمانداران استان مرکزی به پایان می رسد.

,

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم، با نشاط و قانون مدار تکلیف مهم مجریان انتخاباتی است، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با وزیر کشور توصیه های جدی و مهمی را در خصوص انتخابات داشتند و تاکید ویژه معظم له بر سلامت در انتخابات، تامین امنیت کامل، تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و رعایت مر قانون بوده است.

,

وی توضیح داد: انتخابات فصل مهمی در مشارکت مردمی در فرایند تصمیم سازی و مسائل کلان کشور است و تمامی امکانات استان باید در انتخابات پیش رو در خدمت این حوزه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه