اخبار داغ

به بهانه کشیده شدن کاریکاتور رئیس جمهور اسبق کشور؛

آقای "روحانی" آزادی مسئولانه یا افسار گسیخته!

آقای "روحانی" آزادی مسئولانه یا افسار گسیخته!
از آنجا که توهین به رییس جمهور سابق توسط رسانه وابسته به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد صورت گرفته که اتفاقاً اولین بار هم نیست که از این دست تشبیه‌های نابجا توسط این رسانه صورت می‌گیرد، آن قسمت از سخنان رییس جمهور را در نمایشگاه مطبوعات برایشان یادآوری می‌کنیم که گفت: «نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از لرسو، امروزه برای برخی رسانه‌ها عادت شده تا به بهانه انتقاد، باب توهین و رواج بی‌اخلاقی را باز کنند. در این دست رسانه‌ها که خود را داعیه‌دار رعیات اخلاق می‌دانند، انتقاداتی به اسم اخلاق صورت می‌گیرد، در حالی که بسیاری از این انتقادات، کنایه‌ها، تهمت‌ها و بی‌آبرو کردن‌ها ترویج بی‌اخلاقی و تهدیدی برای امنیت روانی جامعه محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

 

,

سیاستی دیگر که در پس این توهین‌ها نهفته است، بی‌آبرو کردن افراد، به هر قیمتی است. چرا که وقتی نمی‌تواند با استدلال و با منطق مسأله‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دهد و با دلایل متقن به انتقاد از عملکرد فرد یا گروهی بپردازد، با توهین‌های سخیف سعی می‌کند تا چهره مقابل را تخریب و نقطه ضعف ناتوانی در انتقاد بجا را کاملاً بپوشاند.

,

 

,

دیروز یکی از رسانه‌های وابسته به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، در کاریکاتوری توهین‌آمیز، رئیس جمهور سابق را در حالی که کفشهای او به نحو توهین آمیزی به پای حیوانات تشبیه شده بود، به تصویر کشید تا اقدامات دولت قبل در اجرای مسکن مهر را به تمسخر بگیرد.

,

 

,

این کاریکاتور به حدی توهین‌آمیز بود که پس از انتشار، اصلاح شد و در ادامه از روی خروجی سایت حذف گردید.

,

 

,

از آنجا که توهین به رییس جمهور سابق توسط رسانه وابسته به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد صورت گرفته که اتفاقاً اولین بار هم نیست که از این دست تشبیه‌های نابجا توسط این رسانه صورت می‌گیرد، آن قسمت از سخنان رییس جمهور را در نمایشگاه مطبوعات برایشان یادآوری می‌کنیم که گفت: «نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟»

,

 

,

از جمله نکات مهمی که رییس جمهور در این نمایشگاه بر آن تأکید داشته‌اند، آزادی مسئولانه، امنیت و فرهنگ بود. اگر آزادی، مسئولانه نباشد، باب توهین باز خواهد شد؛ امنیت روانی جامعه نیز متأثر از آن مختل می‌شود و بنای فرهنگ جامعه را تخریب خواهد کرد. اگر مسئولیت‌پذیری در کنار آزادی بیان را برای دیگران می‌خواهیم، برای خود و اطرافیان خود نیز این موضوع را باید بخواهیم.

,

 

,

انسان به عنوان خلیفة‌الله در زمین، لباس کرامت بر تن دارد. کرامت بایستی با فکر، اندیشه و با قلم آمیخته باشد. به یاد آوریم که خداوند متعال در قرآن کریم، به قلم، قسم یاد کرده و آن را مقدس شمرده است. چگونه می‌توان انتظار داشت که فضایل اخلاقی و فرهنگ در جامعه رشد کند در حالی که حرمت قلم نگه داشته نمی‌شود؟

,

 

,

مسئولان این خبرگزاری نزدیک به معاون مطبوعاتی دولت یازدهم باید پاسخگوی این حرکت ناشیانه و سخیف خود باشند. نمی‌توان در سایه امنیت نزدیکی به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، بدون هیچگونه دغدغه‌ای مبنی بر احتمال توقیف، امنیت روحی روانی سایرین را از بین برد و افسارگسیخته عمل کرد.

,

 

,

مردم و اصحاب رسانه منتظرند تا ببینند، آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت به دلیل حضور دو عضو تاثیرگذار خود در رسانه مذکور، همچنان چشم بر توهین‌های مکرر این رسانه به منتقدان می‌بندند یا با برخورد قاطعانه، برای افکار عمومی پاسخی قانع‌کننده خواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه