اخبار داغ

هیاهو برای یک فیلم و کنسرت/ آیا سینما و موسیقی تنها دغدغه مردم بروجن است؟!

هیاهو برای یک فیلم و کنسرت/ آیا سینما و موسیقی تنها دغدغه مردم بروجن است؟!
آیا شایسته نیست آنهایی که مدعی دفاع از حقوق مردم هستند ساعتی را هم در شبکه های اجتماعی دلایل رشد پدیده طلاق و راهکارهای مقابله با آن را مورد بررسی قرار دهند تا گوشه ای از مشکلات واقعی مردم حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، سناریوی کنسرت های موسیقی چندی است از سوی دولت یازدهم برای سرگرم کردن مردم در ایران اسلامی رواج گرفته تا شاید به این شیوه سوالات، دغدغه ها و مسائل مهم کشور را از سبد افکار عمومی خارج کنند.

اخیرا ماجرای لغو  کنسرت موسیقی و عدم اکران فیلم "سلام بمبئی" از سوی عده ای در شبکه های اجتماعی آنچنان بزرگ نشان داده می شود که گویی مردم بروجن مسائل و مشکلات مهم تری ندارند تا دکان های تلگرامی و رسانه ها نسبت به آن واکنش نشان دهند.

عده ای برای منحرف ساختن افکار عمومی از مشکلات اساسی جامعه مدتی است در شهر بروجن به دنبال آن هستند تا چنین القاء کنند برگزاری کنسرت های موسیقی خوشحالی و رضایت مردم را فراهم می کند؛ نباید با شادی آنها برخورد کرد در حالی که نمی دانند کنسرت دردی از بیکاری، گرانی و مشکلات معیشت مردم حل نمی کند.

در همین حال جمعی نیز که به دنبال فرصت برای موج سواری هستند پا را از دایره انصاف و اخلاق بیرون نهاده و در کمال گستاخی مسئولان شهرستان و استان را مورد هجمه قرار می دهند تا شاید از این طریق آنچه که اسباب شادی مردم می خوانند فراهم شود!!

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز در واکنش به بزرگ نمایی لغو کنسرت موسیقی و عدم اکران فیلم"سلام بمبئی" که محتوای آن صرفا نمایش رقص و آواز است نوشتند مردم بروجن با مسائل مهم تر و بسیار بزرگ تری از کنسرت و سینما مواجه هستند.

در واقع می توان گفت فیلم سلام بمبئی در حالی روی پرده سینماهای کشور قرار گرفته که بعد از انقلاب فیلمی با رقص و آواز آن هم به این وسعت به نمایش در نیامده است!

حال این سوال به ذهن متبادر می شود آیا کنسرت موسیقی و پخش فیلم هندی رضایت و خوشحالی مردم را فراهم می کند یا رفع گرانی، بیکاری، کاهش پدیده طلاق و بهبود وضعیت معیشت مردم؟

آیا بهتر نیست مدعیان دفاع از حقوق و فرهنگ مردم اندکی هم در شبکه های اجتماعی به مشکلات و دغدغه های اساسی مردم نظیر پدیده طلاق، بیکاری، فقر و ...که روزمره با آنها مواجه هستند بپردازند.

چندی پیش یک کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با کلار، اظهار داشت: با توجه به میزان مراجعات به دادگستری پیرامون مشکلات بین‌ زوجین و مراجعات به شعب شوراهای حل اختلاف و مراکز مشاوره، افزایش روزافزون طلاق در شهرستان بروجن موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

کمال اشرف نیا می گفت: برداشت ما از میزان پرونده‌های طلاق، درخواست مهریه و درخواست نفقه بدون احتساب آمار عددی و غیررسمی حکایت از رشد پدیده طلاق در شهرستان بروجن دارد.

آیا شایسته نیست آنهایی که مدعی دفاع از حقوق مردم هستند ساعتی را هم در شبکه های اجتماعی دلایل رشد پدیده طلاق و راهکارهای مقابله با آن را مورد بررسی قرار دهند تا گوشه ای از مشکلات واقعی مردم حل شود.

توصیه می شود تحلیل گران در شبکه های اجتماعی و رسانه ها وقتی را هم برای بررسی دلایل افزایش بیکاری، تعدیل نیروها در شرکت های تولیدی و افزایش مصرف مواد مخدر که اخیرا هم یک کودک و جوان بروجنی را به کام مرگ کشاند صرف کنند تا شاید اندکی از دغدغه های مردم را پاسخ داده باشند.

محسن ربیعی
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار, کلار, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه