اخبار داغ

آیا با دعوای رسانه ای سران قوا، مشکلات مردم حل می شود؟

آیا با دعوای رسانه ای سران قوا، مشکلات مردم حل می شود؟
به نظر می رسد این اختلافات طبیعی نیست، آقای رئیس جمهور باید مراقب باشد، اگر اختلافی وجود دارد بین مسئولین قوا آن را در جلسه سران حل و فصل کند نه در بین مردم که جز ناراحتی و رنج چیزی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، هفته ی گذشته بود که اختلاف بین سران قوا بخصوص روسای قوه ی مجریه و قضاییه به تریبون رسانه ها کشیده شد، در جایی که رئیس جمهور در نشست جامعه نظارت و بازرسی دولت با اشاره به صدور حکم اعدام برای بابک زنجانی گفت: «حالا یک فردی اعدام شود خیلی خب اعدام شد. پول چی شد؟ پولی که در اختیار این آقا بود چی شد و کجا رفت؟ چه کسانی موثر بودند و نقش داشتند؟بنده از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم این فرد به جای اینکه مستقیم در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد تا اطلاعات این موضوع کاملا آشکار شود و پرونده پخته شود بعد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد. حالا به هر دلیلی این نظر عملی نشد، انتظار مردم چیست؟ انتظار مردم این است که ماجرا برای مردم روشن شود، مردم سوالاتی دارند، سوال مردم باید پاسخ داده شود.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

همین سخنان تیز و تند حسن روحانی بود که باعث شد تا رئیس قوه ی قضاییه آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی جواب سخنان ریئس جمهور را اینگونه بدهد:

,

 «بابک زنجانی گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رئیس جمهور کمک کرده است؛ ما سخنان او را عین واقع نمی دانیم و ایشان حرف زیاد می زند و ادعا زیاد می کند والا اگر می خواستیم رسیدگی کنیم باید همه کسانیکه مرتبط بودند احضار می کردیم. نمی خواستیم حاشیه های فوق متن را باز کنیم و اولین کار بازگرداندن پول مردم بود؛ حالا می فرمایید پشت پرده ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانیکه ایشان (بابک زنجانی) در همین رابطه گفته است احضار می کنیم و اگر لازم شد بازداشت می کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.»

,

این دعوای رسانه ای و بی اخلاقی به اینجا ختم نشد، بعد از آن تیم رسانه ای رئیس جمهور در صفحه توئیت ایشان با اشاره به شفاف سازی در مورد ۶۴ حساب رئیس قوه ی قضاییه که در مجلس بر سلامت این حساب ها تاکید شده بود پازل این اختلافات را تکمیل کرد و بعد آن حتی آقای نوبخت سخنگوی دولت و آقای اژه ای و دادستان کل کشور وارد گود شده و در مقام پاسخ به این شبهات و دفاع از عملکرد دستگاه خود برآمدند.

,

حالا باید گفت آیا با فساد باید اینطور برخورد کرد؟ اگر فسادی در کشور وجود دارد که هست، آیا بجای عمل به قانون باید دعوایش را میان مردم آورد و نا امیدی را به جامعه سرازیر کرد؟

,

به نظر می رسد این اختلافات طبیعی نیست، آقای رئیس جمهور باید مراقب باشد، اگر اختلافی وجود دارد بین مسئولین قوا آن را در جلسه سران حل و فصل کند نه در بین مردم که جز ناراحتی و رنج چیزی ندارد.

,

اینکه آقای روحانی بجای حل مشکلات اقتصادی که قرار بود آن را صد روزه حل کند و در زمان تبلیغات کلید به مردم ایران نشان داد و با برجام نافرجام قرار بود آب خوردن مردم را درست کند و حال هیچکدام از اینها به سرانجام نرسیده، حال ما باید برای رای آوری در انتخابات آینده برای مظلوم نمایی به قوه ی دیگر حمله کنیم؟ آیا این درست است؟

,

آقای روحانی اگر سخن از مبارزه با فساد می زند خودش باید بگوید در مبارزه با فساد چه کرده، جز اینکه نجومی بگیرهای مجرم در دولت او هیچکدامشان به دستگاه قضا معرفی نشدند و بلکه ذخیره نظام معرفی شدند، وزیر پرونده ی فساد نفتی مالی کرسنت و چند وزیر هزار میلیاردی شما امروز در دولت مشغول بکارند، آیا شما با آنان برخوردی داشته اید؟در برخورد با فساد هشت هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان چه؟ در برخورد با فساد آشکار و انتصابات بی جا و خارج از قانون نورچشمی تان حسین فریدون سرخه ای چه برخوردی داشته اید؟

,

به نظر می رسد بعد از آنکه مدیر بخش رسانه ای بی بی سی انگلیس در یک خط خبری در صفحه توئیت خود تا انتخابات ۹۶ همه دشمنان انقلاب را دعوت به صف آرایی در مقابل قوه ی قضاییه کرد، آقای رئیس جمهور باید مراقب باشد از مشاورینی استفاده کند که به صلاح او باشند نه بالعکس.

,

قو ه ی قضاییه هم باید از خود اقتدار بیشتری نشان دهد، نباید در مقابل آقازاده ها کوتاه آمد، وقتی در برخورد با نورچشمی ها و کانون های قدرت و ثروت خوب عمل نکردیم، وقتی در مقابل گیرندگان وام های چند هزار میلیاردی که از بازپرداخت آن خوداری می کنند آنان را به محکمه نکشاندیم، بعد در برخورد با مردم عادی و آفتابه دزدها و گیرندگان وام های حتی زیر ده میلیون با مردم عین قانون رفتار کردیم، آنوقت اینکار باعث بی اعتمادی مردم به نظام می شود، و وقتی عدالت در نگاه به آدم ها در نظام اسلامی ما که یکی از آرمان هایش عدالت بوده است گم شد، آنوقت خدایی ناکرده به کج راهه خواهیم رفت.

,

البته کار قوه قضاییه بسیار سخت است،شاید یکی از دلایل این روزهای حمله به قوه ی قضاییه بخاطر برخورد جدی با بعضی از آقازاده ها و کانوهای قدرت و ثروت باشد.

,

مقام معظم رهبری تاکید کردند: با «دزد دزد» گفتن، دزد از سرقت دست بر نمی دارد باید جلوی او را گرفت...مسئولان کشور، روزنامه نیستند که مدام راجع به فساد حرف بزنند آنها باید وارد عمل شوند و جلوی فساد را به معنای واقعی کلمه بگیرند. ۹۴/۰۲/۰۹

,

رهبری در جایی دیگر در مورد کشاندن اختلاف بین سران قوا در میان مردم و سوء استفاده دشمنان انقلاب از آن فرمودند:

,

وقتی ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را میبینیم، چه کار باید بکنیم؟ تا امروز مسئولین در مقابل توطئه‌های دشمن همیشه کنار هم ایستاده‌اند، حالا هم باید همین جور باشد، همیشه هم باید همین جور باشد. ۹۱/۱۱/۲۸

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه