اخبار داغ

رییس بسیج هنرمندان استان البرز:

تئاتر بهترین راه برای ارتقاء معرفت عمومی در جامعه است/ تئاتر استان البرز با تئاتر حرفه ای هیچ فاصله ای ندارد

تئاتر بهترین راه برای ارتقاء معرفت عمومی در جامعه است/ تئاتر استان البرز با تئاتر حرفه ای هیچ فاصله ای ندارد
علی امیرکمالی گفت: هنر نمایش یکی از رساترین زبان های تبیین فرهنگ در هر جامعه ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی امیرکمالی رییس بسیج هنرمندان استان البرز در گفتگو با خبرنگار نگارانه اظهار داشت: هنر نمایش یکی از رساترین زبان های تبیین فرهنگ در هر جامعه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه ,

امیرکمالی در ادامه به بیان نقش تئاتر در جامعه پرداخت و گفت: تئاتر صحنه زندگی است. یکی از بزرگان  تئاتر در این زمینه  گفته‌ است سینما اغراق را در هنر بیان می‌کند وتلویزیون این بیان را تحقیر می‌کند؛ اما تئاتر صحنه واقعی زندگی است. به نظر می‌رسد تئاتر یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقاء معرفت عمومی جامعه است. از این منظر هنر قابل احترامی است.

,

, ,

امیرکمالی گفت: تئاتر استان البرز بعضی از گروه هایش با تئاتر حرفه ای هیچ فاصله ای ندارد. کاملا حرفه ای اجرا می کنند ولی در شرایط بد ناچارند اجرا کنند مکان تئاتر شهر کرج جایگاه مناسبی ندارد و اطلاع رسانی برای اجراهای تئاتر در استان نمی شود و اکثر مردم عادی اطلاعی از تئاترهایی اجرایی در استان ندارند لذا باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

,

وی تاکید کرد: هنرمندان می‌توانند با شناخت تهدیدهای جامعه زبان هنر خود را در کاهش و پیشگیری از این آسیب‌ها به کار گیرند در نتیجه اگر معضلات جامعه با زبان هنر به مردم گوشزد شود تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

,

امیرکمالی در پایان خاطرنشان کرد: جوامع انسانی هر لحظه از منظرهای مختلف مورد تهدید هستند. این تئاتر است که می‌تواند به داد جوامع انسانی برسد. هجوم فرهنگی از سوی کشورهایی که فرهنگ ما را نمی‌شناسند و از طرفی اصرار بر تحمیل فرهنگ خود را بر ما دارند، این رسالت را برای ما ایجاد می‌کند که با اتکا به داشته‌های خودمان و معرفت عمومی جوامع خود حرکت‌هایی را در قالب تئاتر انجام دهیم که می‌تواند زندگی‌ساز باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه