اخبار داغ

رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر:

۱۱۲ مداح شهرستان مهدیشهر در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند

۱۱۲ مداح شهرستان مهدیشهر در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر تعداد مداحانی که در این شهرستان فعالیت رسمی دارند را 142 مداح بیان کرد و گفت: 112 نفر از این مداحان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی تقوی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد:142 مداح در سطح شهرستان مهدیشهر در اداره تبلیغات اسلامی دارای پرونده هستند و فعالیت رسمی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی اذعان کرد: از این تعداد 68 نفر در شهر مهدیشهر، 22 نفر در شهر شهمیرزاد، 23 نفر در شهر درجزین و مابقی هم در روستاهای همجوار فعالیت دارند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر نقش مداحان را درترویج مناقب و مظلومیت اهل بیت بسیار موثر دانست و تصریح کرد: این مداحان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه دارند و به ویژه در دو ماه ماه محرم و صفر در محافل و مجالس نقش آفرینی می کنند.   

,

تقوی با بیان اینکه از بین 142 مداح 38 مداح زن هستند، افزود: همچنین از این تعداد مداحان شهرستان قریب به 18 نفر از شاعران آیینی هستند که در مدح و منقبت اهل بیت شعر می سرایند و مداحان نیز از سروده های آنها استفاده می کنند.

,

وی اضافه کرد: پیرغلامان و مداحان شاخص را در سطح شهرستان داریم که کلاس های مداحی برگزار می کنند و جوانان و نوجوانان در کلاس مداحی آنان شرکت می کنند.  

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با اشاره به راه اندازی سامانه طوبی با هدف سطح بندی و صدور کارت مداحی، بیان کرد: سازمان تبلیغات برای ساماندهی و انسجام اطلاعات مداحان سامانه ای را به نام طوبی تشکیل داده که کلیه مداحان باید در این سامانه ثبت نام کنند. 

,

تقوی ادامه داد: بعد از ثبت نام مداحان در سامانه طوبی و برگزاری آزمون، سطح مداحان مشخص و برای آنان کارت صادر می شود.

,

وی از ثبت نام 112 نفر از مداحان شهرستان مهدیشهر در سامانه طوبی تا به امروز خبر داد و افزود:برای سنوات آتی مداحی که بخواهد در محافل و مجالس مداحی کند باید دارای کارت باشد و اگر مداحی در این سامانه ثبت نام نکرده باشد به مشکل برمی خورند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهرخاطر نشان کرد: به هیئت ها و مساجد شهرستان اعلام کردیم که حتی الامکان از مداحانی دعوت کنند که در سامانه ثبت نام و سطوح آنها مشخص و کارت مداحی هم داشته باشند.

,

تقوی با بیان اینکه این شرایط هم شامل خواهران و هم برادران می شود، گفت:خواهرانی هم که در مجالس بانوان می خواهند مداحی کنند باید کارت داشته باشند.  

,

وی تاکید کرد: مجالس خانگی بانوان و تجمعاتی که در منازل انجام می شود چه در قالب هیئت ها و یا محافل قرآنی، اخیرا ملزم شدند مجوز بگیرند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه