اخبار داغ

رئیس دامپزشکی مهدیشهر:

تاکنون 40 هزار راس دام سبک در مهدیشهر علیه تب برفکی واکسینه شدند

تاکنون 40 هزار راس دام سبک در مهدیشهر علیه تب برفکی واکسینه شدند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدیشهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک گفت: تا کنون 40 هزار راس دام سبک در شهرستان مهدیشهر واکسینه شدند و این آمار تا پایان طرح بیشتر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان تجلی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک از اول دی ماه در سراسر استان سمنان آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: تاکنون 40 هزار راس دام سبک در شهرستان مهدیشهر علیه این بیماری واکسینه و ایمن شدند و قطعا تا پایان اجرای این طرح دام های بیشتری واکسینه خواهند شد.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدیشهربیان کرد: اجرای عملیات طرح واکسیناسیون تب برفکی با مشارکت بخش دولتی و دامپزشک های بخش خصوصی انجام می شود.

,

تجلی با تاکید بر ضرورت انجام این واکسیناسیون در سطح استان، افزود: براساس طرح هایی که استانی انجام می شود، شهرستان واکسیناسیون تب برفکی را در دو نوبت بهار و پاییز برای دام سبک در طول سال انجام می دهد.

,

وی با بیان اینکه واکسیناسیون های دام سبک همیشه رایگان است، گفت: امسال استثنائا دام سنگین به صورت رایگان واکسیناسیون نمی شوند و هزینه آن را باید خود دامدار بپردازد.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدیشهر واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین را 3 بار در سال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون دو نوبت این واکسیناسیون برای دام سنگین  انجام شده و یک نوبت هم در پایان سال انجام می شود.

,

تجلی مهمترین راههای انتقال بیماری تب برفکی را از طریق تماس مستقیم بین دام ها به وسیله  جابجایی دام های آلوده وآبشخورهای مشترک دانست و تاکید کرد: رعایت اصول قرنطیه ای و بهداشتی توسط دامدار بهترین راه جلوگیری از انتشار بیماری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه