اخبار داغ

رییس امور آب منطقه ای دنا خبر داد:

توقیف یک دستگاه لودر در حال تصرف بستر بشار/پرونده 40 صرف غیر مجاز به مراجع قضایی ارسال شد

توقیف یک دستگاه لودر در حال تصرف بستر بشار/پرونده 40 صرف غیر مجاز به مراجع قضایی ارسال شد
رییس امور آب منطقه ای شهرستان دنا از توقیف یک دستگاه لودر در حال تصرف در محدوده اراضی بستر رودخانه بشار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا محسن ظهیر نژاد رییس امور آب منطقه ای شهرستان دنا در این باره گفت :در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی حریم و بستر رودخانه ها ،گروه گشت و بازرسی این اداره با همکاری مامورین محترم نیروی انتظامی اقدام به توقیف یک دستگاه لودر در حال دخل و تصرف در محدوده اراضی بستر رودخانه بشار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

ظهیر نژاد با اشاره به اینکه گروه گشت و بازرسی دنا از حدود یک ماه پیش تشکیل شده گفت :خوشبختانه در سطح شهرستان تصرفات بستر رودخانه بسیار محدود و کم است ولی اخیرا شاهد ورود برخی افراد به رودخانه جهت ایجاد زمین و انجام گشت سطحی بودیم که گروه گشت هم در همین راستا جهت شناسایی و برخورد تشکیل شده .

,

وی با اشاره به اینکه با همکاری حوزه قضایی خصوصا دادستان محترم شهرستان دنا شاهد اقدامات موثر جهت پیشگیری و جلوگیری از تخلفات در آینده خواهیم بود ابراز کرد: پیش از این نیز یک مورد رفع تصرف از حریم تاسیسات نیروگاه های برقابی در محدوده کوخدان داشتیم .

,

رییس امور آب شهرستان دنا با اشاره به اینکه در صورت احراز شرایط در چهارچوب قوانین و آیین نامه ها و در راستای توسعه و رونق بخش کشاورزی و همچنین تثبیت مالکیت دولت امکان عقد قرارداد اجاره بستر با متقاضیان واجد شرایط وجود دارد.

,

ظهیر نژاد تصرفات غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از مراجع ذیربط را دخل و تصرف در اراضی ملی عنوان کرد و گفت :این اقدام کاری غیر قانونی و دست درازی به اراضی ملی است.

,

رییس امور آب منطقه ای دنا خاطر نشان کرد :خوشبختانه طی سالیان گذشته اقدامات قابل توجه و شایسته ای در خصوص جلوگیری از برداشت مصالح رودخانه ای از بستر رودخانه بشار در شهرستانهای بویراحمد و دنا صورت پذیرفت که موجب احیائ دوباره این رودخانه شد.

,

وی با بیان اینکه بجز یک مورد محدود که هم اکنون درحال سیر مراحل قانونی جهت برخورد قضایی و سراسر رودخانه بشار در شهرستان دنا تحت کنترل می باشد تصریح کرد :از مردم انتظار داریم در جهت مدیریت هرچه بهتر بهره برداری از منابع آب با امور آب همکاری داشته باشند.

,

ظهیر نژاد با اشاره به اینکه تاکنون قریب به بیش از چهل پرونده در این خصوص تهیه شده که در حال سیر مراحل قانونی است ابراز کرد :هرگونه فعالیت غیر مجاز و بدون مجوز اعم از خاکریزی و خاکبرداری، غرس نهال و ایجاد اعیانی پیگرد قانونی می شود.

,

انتهای پیام/   

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه