اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی شهرستان گرمی:

کشت حبوبات امسال به بیش از 7 هزار هکتار می رسد

کشت حبوبات امسال به بیش از 7 هزار هکتار می رسد
معاون جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: بخاطر افزایش علم و آگاهی کشاورزان به اهمیت تغییر الگوی کشت وافزایش اقلام حبوبات در بازار، انتظار می رود کشت حبوبات امسال به بیش از 7 هزار هکتار برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  معاون جهاد کشاورزی شهرستان گرمی در مصاحبه و گفتگو با خبرنگار سیفار گفت: با استقبال گسترده کشاورزان از تناوب گندم- حبوبات بخاطر افزایش علم و آگاهی کشاورزان به اهمیت تغییر الگوی کشت و همچنین قیمت بالای اقلام حبوبات در بازار، انتظار می رود کشت حبوبات امسال به بیش از 7 هزار هکتار برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار ,

 

,

صالح میرزایی با اعلام این خبر افزود. تاکنون بیش از 3هزار و500 هکتار  از اراضی در  تناوب قرار گرفته شده به زیر کشت زراعت پاییزه عدس رفته و عملیات کشت انتظاری این محصول، در نقاط مختلف شهرستان همچنان ادامه دارد.

,

 

,

وی گفت:  در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهاد کشاورزی در نظر دارد با بکارگیری همت و توان علمی کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی از طریق عملیات تهیه زمین با رویکرد کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت مکانیزه و تاکید بر خطی کارها، در الویت قرار دادن تغذیه گیاهی و بالابردن سطح دانش و اطلاعات کشاورزی بهره برداران، عملکرد این محصول را افزایش دهد.

,

 

,

میرزایی با بیان اینکه سال گذشته حدود 5هزار تن عدس در شهرستان برداشت شده است، اظهار کرد: امسال با توجه به فراهم بودن شرایط لازم از جمله آب و هوای مساعد انتظار میرود این مقدار به 2برابر عملکرد سال گذشته برسد.

,

 

,

وی گفت:  امسال علاوه بر حبوبات کشت پاییزه گیاهان علوفه ای یکساله مانند ماشک گل خوشه ای(با نام محلی قره دنه) در مدار تناوب قرار گرفته است که کشت این محصول نسبت به سال گذشته 50درصد افزایش یافته است.

,

 

,

معاون جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: کشت گیاهان علوفه ای یک ساله در تناوب با زراعت دیم غلات، با توجه به اینکه این گیاهان قبل از تشکیل بذر برداشت می شود بنابراین مقدار مواد غذایی خارج شده از خاک توسط آنها نسبتا" کم و خاک بعد از برداشت این محصول از نظر مواد آلی بسیار غنی می باشد که این موضوع به اهمیت بیش از پیش تناوب این محصول با محصول جایگزین که با افزایش راندمان تولید همراه است می افزاید.

,

/انتهای پیام

, /انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه