اخبار داغ

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سپاه کوثر مطرح کرد:

مقاومت،کلید واژه اقتصادمقاومتی است/تقویت برندسازی از سوی تولیدکنندگان ضرورت دارد

مقاومت،کلید واژه اقتصادمقاومتی است/تقویت برندسازی از سوی تولیدکنندگان ضرورت دارد
رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سپاه کوثر گفت: مقاومت، تنها کلید واژه اقتصاد مقاومتی و مهمترین رکن توسعه اقتصادی در کشور است که لازم است ضمن توجه به این مهم، برند سازی را در اوج تحریم ها و تهدید ها تقویت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، میلاد عسگری اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی و توسعه کشوری لازم است چهارچوب این سیاست ملی در بین مردم و مسئولین تبیین و راهکار صحیح اقدام و عمل در این حوزه اختصاصی شناخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مقاومت بوده و مهم‌ترین کلید واژه ای است که توان داخلی کشور را ارتقا بخشیده و موقعیت برند سازی را بین کارآفرینان، تولید کنندگان و بتبع بین مردم و مسئولین کیفیت می بخشد؛ اما با وجود عنوان مکرر 5 رکن اساسی اقتصاد مقاومتی _صنعت، کشاورزی، دامداری، معادن و گردشگری_ در کشور و بتبع استان اردبیل و همچنین پس از گذشت نزدیک به یک سال از شعار سال از سوی رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ اقدام و عملی کم رنگ از سوی مسئولین در این حوزه انجام یافته است.

,

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سپاه کوثر گفت: در اقتصاد مقاومتی بومی‌نگری و توجه به ظرفیت‌های خاص هر منطقه اهمیت دارد؛ بخشنامه و قانون و بروکراسی، لازمه پرداختن به این مقوله نیست که برخی از مسئولین به آن تاکید دارند، بلکه لازمه اصلی در اقدام و عمل به این سیاست ملی، شناسایی ظرفیت منطقه، مطالعه کارشناسی شده و در نهایت اقدام به توسعه و پیشرفت است.

,

عسگری با اشاره به ظرفیت ها و داشته های اقتصادی و صنعتی شهرستان کوثر افزود: توجه به مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح بذر و آموزش شیوه‌های درست کشت و آبیاری، جذب سرمایه گذار و حمایت از آنها در حاشیه رودخانه قزل اوزن و گیوی چایی، تخصیص اعتبارات به اماکن تاریخی و گردشگری به ثبت ملی رسیده، اتصال مسیر باغات گیوی به جاده سرچم برای خروج از هر گونه رکود و بن بست، پرورش انواع ماهی و زنبور و دیگر عرصه های چندگانه، ایجاد صنایع تبدیلی، راه اندازی کارخانه های پرلیت، کارخانه گیاهان دارویی، کارخانه یونگول بتن، اتمام سد گیوی و آغاز عملیات اجرایی پایاب سد، اتمام بیمارستان گیوی، اتمام شبکه فاضلاب گیوی، استفاده بهینه از گران سنگ های تراورتن و دهها پتانسیل دیگر که باید در اولویت برنامه‌ریزی باشند؛ اما تکلیف هیچ کدام از این پروژه ها و ایده ها روشن نیست.

,

وی ابزار کرد: شهرستان کوثر در حوزه کشاورزی، گردشگری، دامپروری، صنعتی و معدنی دارای جایگاه منحصر به فردی است که به جرات می توان گفت بیشترین درصد پتانسیل های حوزه های مذکور را دارد.

,

عسگری خاطر نشان کرد: شاید برای رسیدن به سیاست ملی اقتصاد مقاومتی اعتبارات عمرانی و ... در سطح استان و شهرستان ها عامل اصلی کندی حرکت در مسیر هدف است ولی همانطور که از سوی رهبری تاکید شده است مهم مقاومت و اصول پایبندی در راستای احیای شعار سال است و توجه مسئولین به ظرفیت ها و داشته های منطقه ای بیش از پیش اهمیت داشته و نقشی ماورای اعتبارات عمرانی و ... ایفا می کند.

,

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سپاه کوثر در پایان اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب هم فرموده اند "عینیت بخشیده نظام اقتصادی اسلام است"؛ بایستی به هوش و به گوش باشیم تا ضمن آگاهی از چگونگی اقدام و عمل به این سیاست ملی چهارچوب این سیاست را نیز در جامعه ترویج دهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه