اخبار داغ

به مناسبت وفات حضرت معصومه(س)؛

حضرت معصومه(س) نمونه ولایتمداری/ دلها روانه حرم کریمه اهل بیت(س) شد

حضرت معصومه(س) نمونه ولایتمداری/ دلها روانه حرم کریمه اهل بیت(س) شد
حضرت معصومه(س) فرزند امام موسی کاظم(ع) نمونه پاکی و ولایتمداری است که حرم مطهر این بانوی بزرگ پناهگاه عاشقان و زائران است و همزمان با روز وفات حضرت معصومه(س) دلها روانه حرم کریمه اهل بیت(ع) می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  بازتاب بروجرد دهم ربیع الثانی سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، کریمه اهل بیت(س)، بانویی که زیارت حرمش در شهر مقدس قم حال و هوای خاصی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بازتاب بروجرد, بازتاب بروجرد, دهم ربیع الثانی سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، کریمه اهل بیت(س)، بانویی که زیارت حرمش در شهر مقدس قم حال و هوای خاصی دارد.,


با دیدن گنبد حرم حضرت معصومه(س) هر زائری به یاد حرم برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) می افتد و دلهای بی قرار در این حرم آرام می شوند و گنبد طلا و کبوترهای حرم، ایوان و رواق ها در ذهن انسان نقش می بندد.

,
,


حضرت معصومه(س) در قم نگینی است که عاشقان زیادی مسافر این حرم می شوند، بعد از زیارت در گوشه ای از حرم نشسته و دعا می خوانند و کریمه اهل بیت(س) را واسطه ای قرار می دهند تا گره از کارشان باز شود.

,
,


حرم حضرت معصومه(س) در قم پناهگاه عاشقان و زائرانی است که از راه های دور و نزدیک راهی این شهر مقدس شده و به زیارت خواهر امام رضا(ع) مشرف می شوند.

,
,


شب های چهارشنبه که از راه می رسد عاشقان زیادی به شوق دیدار راهی قم می شوند و در ابتدا به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شده و با احترام سلامی به حضرت معصومه(س) عمه ولی خدا می دهند و سپس راهی جمکران می شوند و دعای توسل را با شور و حال خاصی در مسجد جمکران قرائت می کنند.

,
,


حضرت معصومه(س)در روز اول ذی العقده سال 173 در مدینه متولد شد و در دامان پدر بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) و مادرش نجمه خاتون پرورش یافت و بعد از شهادت پدرش دست نوازشگر امام رضا(ع) برادر بزرگوارش بر سرش آمد.

,
,


بعد از سالها امام رضا(ع) تبعید شدند و حضرت معصومه(س) یک سال بعد از جدایی از برادر و دلتنگی، به شوق دیدار برادر راهی سفر شدند و وقتی به شهر ساوه رسیدند بیمار شدند و سپس به فرموده خودشان به شهر قم رفتند.

,
,


در هنگام ورود به شهر قم مورد استقبال قرار گرفتند و پس از 17 روز سرانجام در تاریخ دهم ربیع الثانی سال 201 از دنیا رفت.

,
,


امروز روز وفات حضورت معصومه(س) است، دلتنگ حرم و زیارت هستیم که ناگهان بغض دلتنگی شکسته می شود،  از راه دور دلهایمان را راهی حرم می کنیم و از راه دور سلام می دهیم، السلام علیک یا حضرت فاطمه معصومه(س).

,
,


امام رضا (ع) می فرماید: هر کسی که نتواند به زیارت من بیاد و خواهرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند گویی مرا زیارت کرده و پاداش او بهشت است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه