اخبار داغ

هشدار جدی به خانواده های کهگیلویه و بویراحمد؛

شبکه های اجتماعی شلیکی به قلب خانواده های کهگیلویه و بویراحمدی/ زندگی هایی که از هم می پاشد/برتری فضای مجازی بر فضای حقیقی جوانان امروز

شبکه های اجتماعی شلیکی به قلب خانواده های کهگیلویه و بویراحمدی/ زندگی هایی که از هم می پاشد/برتری فضای مجازی بر فضای حقیقی جوانان امروز
فضای مجازی تاثیرات بسیار نا مناسبی بر روی دختران شهرم داشته است آنها از خانواده فاصله گرفته اند و تمام تنهایی شان را در فضای مجازی پر می کنند فضایی که ممکن است مشکلاتشان را نه تنها کمتر نکند بلکه بیشتر از گذشته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایل بانو، فضای مجازی واتساپ، وایبر، لاین، تلگرام و اینستاگرام از جمله نرم افزارهایی هستند که این روزها رو ز به روز بیشتر از گذشته به گوش می رسد نرم افزارهایی که زندگی زوج های جوان  و دختران و پسران جوان را به خطر انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

تا کنون از خود پرسیده اید که تا چه اندازه جوانان ما به ویژه جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فضای مجازی غرق شده اند و از زندگی روز مره خود جا مانده اند آمار دقیقی از این معضل وجود ندارد اما طبق دیده ها و شنیده ها می توان گفت بیش از 80 درصد از جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فضای مجازی سیر می کنند فضایی که همچون اسمش مجازی است و عمر را تمام می کند.

,

در طول روز هر جوان یاسوجی چه مقدار از وقتش و عمرش را هدر می دهد و خیلی راحت و به سادگی فرصت های زندگی اش را از دست می دهد. این فضا خلاقیت را از جوانان ما گرفته است جوانی کردن را از آنها گرفته و آنها به راحت طلبی عادت داده است.

,

دختران و پسران شهرم هر روز با این فضا در ارتباط هستند فضایی که در هر ثانیه  هر گونه ناهنجاری ممکن است رخ دهد در گذشته وقتی از کودکان و یا نوجوانانمان هدفشان و آینده شان را می پرسیدند از دکتر و مهندس شدن می گفتند اما امروز من از مریم 8 ساله پرسیدم گفت: می خواهم یک تبلت و گوشی بگیرم ولی حرفی از دکتر و مهندس شدن نزد، نگفت می خواهم دکتر شوم و مریضی پدر و مادرم را درمان کنم.

,

اما به راستی این گونه فکر کردن و تزریق فکر به کودکان ما از کجا منشا می گیرد برادر 20 ساله من وقتی در جمع خانواده اش می نشیند در حقیقت فقط جسمش آنجاست و و روحش در گوشی درون دستش و در فضای مجازی است این موضوع تنها حکایت برادر من نیست بلکه حکایت این روزهای خیلی از ماهاست در خانواده و کنار آنها نشسته ایم اما نه در فضای حقیقی بلکه در فضای مجازی.

,

تیپ و مد پوشش دختران شهرم(یاسوج) عوض شده است قبلا اصلاح صورت دختران غیر طبیعی و غیر عادی بود اما به مرور زمان عادی شد تیپشان عوض شد مقنعه تبدیل به شال های کوتاه و مانتو ها تبدیل به بلوز شد این روند آنچنان آرام آرام دارد جلو می رود که در حال عادی شدن است که خود زنگ خطری برای این استان و کشور است.

,

فضای مجازی تاثیرات بسیار نا مناسبی بر روی دختران شهرم داشته است آنها از خانواده فاصله گرفته اند و تمام تنهایی شان را در فضای مجازی پر می کنند فضایی که ممکن است مشکلاتشان را نه تنها کمتر نکند بلکه بیشتر از گذشته شود.

,

اگر روزی مادر خانواده همدم و مونس فرزندان و همسرش بود اما این روزها گوشی دارد جای آن را پر می کند اگر مادر گرمی بخش خانواده بود و آنها را کنار هم نگه می داشت اما این روزها نقشش کمرنگ تر از اینترنت شده است و شاهد وجود افزایش آمارها طلاق در استان و کشورمان هستیم طلاق هایی که بی تاثیر از اینترنت، تلگرام، واتساپ، وایبر و لاین نیست.

,

فضای مجازی باعث شده است دختر خانواده به جای اینکه دلتنگی و مشکلاتش را به مادر بگوید اما خیلی راحت به فردی بگوید که هیچ هویت معلومی ندارد تنها در فضای مجازی است این فضا باعث شده جوانان ما و خانواده های ما به جای خواندن کتاب های جذاب و آموزنده عضو کانال هایی می شوند که تصاویر و متن های مستهجن در آنها منتشر می شود و بدون شک با این منوال شخصیت فرد دچار تحول و سرکش و افسرده می شود و برای فرار از این افسردگی به جای صحبت با خانواده و در جمع خانواده بودن گوشه گیر و غرق در فضای مجازی می شود زندگی اش را تمام شده می بیند و دست به اقدامی بدتر یعنی خودکشی می زند.

,

دختران روحیه ای لطیف و نازک تر از مردان دارند وقتی در این فضا گرفتار پسر جوانی می شوند که خیلی راحت دلشان را و خودشان را بازیچه قرار می دهد روز به روز افسرده تر می شوند و شخصیتشان را خرد شده می بینند و برای فرار از این حالت ممکن است دست به هر کاری بزنند یا سراغ اعتیاد می روند و یا فرار از خانه را ترجیح می دهند که پایان هر دو پایانی دردناک برای یک دختر جوان و بی سرپناه دارد.

,

رابطه صمیمی که بین خانواده های ایرانی بود در حال از بین رفتن است پدر با فرزندش رفیق نیست پسر دردل هایش را به پدر نمی گوید او روز به روز بی حوصله تر و بد اخلاق تر می شود آنها تنیل شده اند اما به راستی چرا؟

,

محسن فروزان از مشاوران خانواده در یاسوج است وی سالهاست که به خانواده هایی که به نوعی یا خودشان و یا فرزندانشان به واسطه این فضا دچار مشکل شده اند مشاوره می دهد.

,

گفت و گوی صمیمانه ما در خصوص فضای مجاز و تاثیر آن در زندگی خانواده ها را در زیر بخوانید:

,

وی شبکه های اجتماعی را دروازه ورود به بعضی از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: این شبکه ها بیشتراز آنکه بتوانند مفید باشد گاهی مضراست و صدمات جبران ناپذیری به خانواده ها وارد می کند که یکی ازدلایل فروپاشی زندگی مشترک زوجین در جامعه امروزی است.

,

این روانشناس و مشاور خانواده ادامه داد: گاهی زوجینی که صمیمیت در زندگی آنها کم رنگ شده و احتمال دارد درآینده به اوج صمیمیت برسند وقتی وارد شبکه های اجتماعی مثل تلگرام وایسنتاگرام می شوند ممکن است زندگی آنها منفجر شود که دیگر نمی توانند به اوج صمیمیت برسند.

,

فروزان عنوان کرد: وقتی یک پست اینستاگرامی خانم  جوانی را چندبار لایک می کند یا وقتی در تلگرامی حرفهای خانمی که تعهد و مسئولیت را به زندگی مشترک ندارد را چندبار لایک کند ممکن است کم کم این خانم تحت تاثیر قرار بگیرد و باعث ایجاد یک رابطه اجتماعی شود و از رابطه اجتماعی وارد رابطه صمیمی و عاطفی شوند و در اخر منجربه خیانت های زناشویی شوند و این درمورد اقایان هم صدق می کند.

,
, ,

هشدار محسن فروزان در خصوص شبکه های اجتماعی

,

وی ادامه داد: من به عنوان  یک شهروندی که دست پرورده شناخت مقدس روان و مشاوره هستم هشدار میدهم شبکه های اجتماعی شلیکی است به قلب خانواده ها، گاهی این شلیک سمت فرزندان مجرد گاهی سمت زوجین می رود و کم کم بنیاد اصیل خانواده را دچار تزلزل  می کند.

,

فروزان ادامه داد: گاهی دراین شبکه ها شخصی دیگر وارد زندگی یکی از زوجین می شود و طلاق عاطفی را به دنبال دارد.

,

این روانشناس و مشاوره یاسوجی با بیان اینکه  این فضا  با وجودی محاسنی که دارد اما گاهی افراد را به سمت مسمومیت می برد، گفت: دراین فضا دختران یا پسران مجرد گاهی با اشخاص غیرهم جنس دراین فضا آشنا می شوند و باعث رابطه صمیمی و یک حس دلبستگی می شوند که در نهایت درفضای حقیقی همدیگر را ملاقات می کنند که شاید متوجه بشوند این فرد آن  شخصی که دنبالش بودند نیست ولی چون به هم وابسته شدند دیگرجدایی مشکل ساز می شود و منجربه ازدواج می شود که این ازدواج ها اکثراپایدار نیست  و سرانجام طلاق را به دنبال دارد.

,
, ,

 

,

آزادی بیش از حد برای جوان مجرد مضر است

,

فروزان تصریح کرد: فضای مجازی یک فضای کاملا آزاد محسوب می شود که آزادی بیش ازحد برای یک جوان مجرد خوب نیست و ممکن است به سوی آسیب های اجتماعی بروند.

,

وی با بیان اینکه  این فضا به داخل مدارس و در بین دانش آموزان ما نیز کشیده شده است، افزود: شبکه های اجتماعی زنگ خطری  برای دانش آموزان درجهت افت تحصیلی است.چون دانش آموزانی که والدین به آنها آزادی کامل می دهند که به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشند.وقتی وارد این فضا می شوند وابستگی به نرم افزارهایی مثل تلگرام و  واتساپ به دنبال دارد و وقت زیادی را در این شبکه ها هدر می دهند.

,

این مشاوره تحصیلی و خانواده یاسوجی در پایان  گفت: قطعا این روند  باعث افت تحصیلی دانشآموزان خواهد شد و والدین باید باشیو ه فرزند پروری مقتدر سعی کنند نظارتی بر فرزندان خود دراین زمینه داشته باشند تا از افت تحصیلی فرزندان جلوگیری شود.

,

استفاده از فضای مجازی و اینترنت به طور کامل رد نمی شود اماچگونگی استفاده از آن نیاز به آموزش دارد این آموزش نه تنها برای جوانان بلکه باید در محیط خانواده ها نیز انجام شود.تکنولوژی پیشرفت می کند اما با تغییر تکنولوزی شخصیت فرد را نباد به سمت دگرگونی ببرد افراد باید به گونه ای از این فضا بهره ببرند که بتوانند از آن به عنوان یک ابزار برای پیشرفت در زندگی و پیش بردن کارهای روز مره خود بهره ببرند.

,

============

,

گزارش از زهرا داوودی

,

============

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه