اخبار داغ

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد:

موزه قیام گوهرشاد هم‌زمان با دهه فجر در مشهد افتتاح می‌شود

موزه قیام گوهرشاد هم‌زمان با دهه فجر در مشهد افتتاح می‌شود
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از افتتاح موزه قیام گوهرشاد هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و گفت: علاوه بر انجام فعالیت‌های قابل توجه در انیمیشن، در موسیقی نیز اثر فاخری تهیه شده که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد شب گذشته در همایش «سروهای فیروزه‌‌ای» در تالار شهر با ابراز تأسف نسبت به عدم وجود میراث فاخر فرهنگی در مشهد اظهار داشت: متأسفانه علاوه بر اینکه بسیاری از بافت‌های قدیمی این شهر توسط سوء استفاده کنندگان از بین رفت، در سکوت رسانه‌ای بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی مشهد نابود شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی میراث معنوی را حاوی تاریخ پرفراز و فروغ مشهد برشمرد و اضافه کرد: حرکت قیام گوهرشاد به‌عنوان فعالیتی شاخص در تاریخ محسوب می‌شود و بازسازی این قیام می‌تواند نقطه شروعی برای احیای تاریخ ایران باشد.

,

 

,

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه متأسفانه علم و هنر مدرن در تاریخ معاصر نسبت به چنین قیام‌های تأثیرگذاری بی‌اعتنا است بیان کرد: در راستای رفع این رویکرد اشتباه، اقدامات علمی، فرهنگی و هنری بسیاری در خصوص تاریخ ‌نگاری واقعه گوهرشاد صورت گرفته به‌طوری که بیش از ۱۰۰ هزار کتاب چاپ و بیش از ۳ هزار اثر هنری خلق شده است.

,

 

,

جلیلی از افتتاح موزه قیام گوهرشاد هم‌زمان با دهه فجر امسال در این شهر خبر داد و گفت: علاوه بر انجام فعالیت‌های قابل توجه در انیمیشن، در موسیقی نیز اثر فاخری تهیه شده که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

,

 

,

وی هنر را دارای ارتباط مستقیم با وقایع تاریخی برشمرد و یادآور شد: در صورت فراموش شدن حوادث بزرگ تاریخی و نادیده گرفته آن، بی‌تردید ضربه اصلی به هنر وارد می‌شود بنابراین هر فردی که به حماسه گوهرشاد توجه کند، بیش از هر کس به خودش خدمت کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه