اخبار داغ

کاریکاتوریست البرزی برگزیده جشنواره جهانی هنر مقاومت شد

کاریکاتوریست البرزی برگزیده جشنواره جهانی هنر مقاومت شد
جایزه اول و تندیس طلایی جشنواره جهانی هنرمقاومت با حضور بهترین کاریکاتوریست های ٧٧ کشور جهان به «آرش فروغی »از هنرمندان البرزی و عضو خانه کاریکاتور البرز رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛ اختتامیه چهارمین جشنواره هنر مقاومت با حضور مسئولان و هنرمندان و با پیام فرزند شهید نمر باقر النمر آغاز و با معرفی برگزیدگان خود به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

آئین اختتامیه این جشنواره با تجلیل از خانواده  شهید مدافع حرم سعید اسدالهی و رونمایی از تندیس شهید باقر النمر اثر استاد نادر قشقایی آغاز شد و با رونمایی از کتاب چهارمین دوره جشنواره هنر مقاومت و اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان رسید.

,

شایان ذکر است  جایزه  اول و تندیس طلایی جشنواره جهانی هنرمقاومت با حضور بهترین کاریکاتوریست های ٧٧ کشور جهان به «آرش فروغی »از هنرمندان البرزی و عضو خانه کاریکاتور البرز رسید.

,

آرش فروغی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بین هنرهای تجسمی، کاریکاتور بیشترین تأثیرگذاری ممکن را دارد چرا که کاریکاتور در دنیا به‌عنوان یک‌زبان شناخته‌شده تا یک هنر نمایشگاهی و خواستگاه آن مطبوعات است بنابراین ممکن است در یک کاریکاتور مستقیماً آن‌قدر برداشت وجود داشته باشد که در یک سخنرانی نتوان آن را جمع‌بندی کرد و در لحظه درک می‌شود.

,

وی ادامه داد: برای درک بیشتر از هر چیزی لازم است انسان آن را ببیند که کاریکاتور یک مفهوم خیلی کلی و بزرگ را تصویر و مجسم کرده و با چاشنی یک رگه طنز بیشتر به دل مخاطب می‌نشیند و بیان آن بسیار قدرتمندتر از سایر رسانه‌هاست.

,

فروغی تاکنون 35 جایزه بین‌المللی و 20 جایزه ملی کسب نموده است  که جایزه نخست جشنواره هولوکاست، جایزه نخست جشنواره فجر در سال 91، جایزه نخست هفتمین دوره دوسالانه طنز برزیل و جایزه نخست جشنواره بین‌المللی غزه مهم‌ترین‌های جوایزی بوده که کسب نموده است  همچنین در کشورهای چین، کرواسی، اوکراین، ایتالیا، فرانسه، پرتقال و لهستان نیز موفق به کسب جایزه شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه