اخبار داغ

ناهماهنگی بکارگیری المان ها در معابر و میادین خرم آباد

جای خالی "شهدا" در شهر دوهزارشهید

جای خالی "شهدا" در شهر دوهزارشهید
بعد از گذشت 28سال از پایان جنگ اقدام چشم گیری برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا انجام نشده است و بیش تر خیابان ها، کوچه ها و ظواهر شهر به جای آن که نشانی از فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشد بیش تر طرح های وارداتی غیربومی نمایان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک امنیت، آرامش و اقتدار کشور مرهون جان فشانی ها و ایثارگری ایثارگران، رزمندگان  و شهیدان هشت سال دفاع مقدس است، اگر این عزیزان جهاد نمی کردند و کشور را از هجوم همه جانبه دشمنان اسلام حفظ نمی کردند هم اکنون ایران همانند کشورهای همسایه دست خوش ناامنی ها و جنگ های داخلی و خارجی می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

خوشبختانه هنوز هم پس از سال ها نمونه آن رشادت ها و جان فشانی ها در بین جوانان انقلابی و خداجوی مملکت مشاهده می شود و نمونه بارز آن کمک به مردم سوریه و دیگر کشورها در جنگ با تروریسم است.

,

از آنجا که ماباید رهروان و ادامه دهندگان خط سرخ شهیدان باشیم و از خون این شهیدان پاسداری نماییم جهت این که این شهیدان را بهتر بشناسیم  و خط فکری آنان را ادامه دهیم باید راهشان را بشناسیم ، ادامه دهیم و سنگر آن ها را پر کنیم مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) می فرماید: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتراز شهادت نیست اما باهمه این ها بعد از گذشت 28سال از پایان جنگ اقدام چشم گیری برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا انجام نشده است و بیش تر خیابان ها، کوچه ها و ظواهر شهر  به جای آن که نشانی از فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشد بیش تر طرح های وارداتی غیربومی نمایان است.

,

میدان آزادی خرم آباد

, میدان آزادی خرم آباد,

تاریخ، تمدن و آثارباستانی هرکشوری هویت و شناسنامه آن کشور است ولی آیا شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که موجب سربلندی ما در جهان شده اند جزئی از این هویت و تاریخ نیستند؟

,

متأسفانه هیچ ‌وجه تمایزی ازنظر زیباسازی و مبلمان شهری بین شهر ما و شاید شهرهای دیگر وجود ندارد برای مثال طرح های استفاده شده  بر روی پایه های چراغ‌های روشنایی مربوط به پل های انقلاب و صفوی غیربومی است، طرح ماشینی که در میدان بسیج قرار داده‌شده اروپایی است همچنین فیلی که در سطح پارک کیو نصب‌شده، نماد کشور آفریقا و هند است.

,

میادین خرم آباد

, میادین خرم آباد,

 چرا در شهری که دارای دو هزار شهید می باشد نباید تندیسی از سرداران بزرگ دفاع مقدس همچون شهیدان توکل مصطفی زاده، محمدبروجردی، اصغر لشنی، سیداحمد میرصفی، سیدمصطفی و سیدجواد میرشاکی، حمید مرادی، نعمت الله سعیدی  آزادبخت ها و دیگر شهیدان باشد و به جای آن از اسطوره هایی چون آرش کمانگیر یا مجسمه های کله بز در میادین اصلی شهر نصب شود.

,

یحیی عیدی بیرانوند؛شهردار خرم آباد در این رابطه به خبرافلاک گفت: شهرما یکی از هفت برتر گردشگری معرفی شده است و در طی مسیر تبدیل شدن از معبر به مقصد به گردشگری است.

,

وی با اشاره به این که پایتخت مفرغ وخاستگاه مفرغ مربوط به لرستان و خرم آباد است، گفت: هرچند مفرغ های بومی را نمایش دهیم خوب است در طی چندسال گذشته در زمینه استفاده و نشان دادن این مفرغ ها در میادین تلاش هایی انجام داده اند اما یک برنامه ای که مطالعه شده و کارشناسی شده برای میادین ها و خیابان ها باشد هنوز اجرا نشده است.

,

شهردار خرم آباد اظهار داشت: در همین رابطه سلائق، عقیده  و نظرات مردم متفاوت است برای مثال در سطح پارک ها در زمینه کودکان باید المان ها به گونه ای باشد که کودکان به پارک ها جذب شوند. 

,

شهردار خرم آباد

, شهردار خرم آباد,

عیدی بیرانوند بیان کرد: در به کارگیری تمثال شهدا در میادین و ورودی های شهر به دنبال طرحی هستیم که بعد از یک و یا دوسال رنگ و روی آن از بین نرود چیزی باشد که علاوه بر زیبایی ماندگاری هم داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: به دنبال تشکیل کارگروهی هستیم که کار ساماندهی نامگذاری کوچه ها و معابر،طرح های المان ها و میادین به صورت کارشناسی شده و بر مبنای استفاده از نظر هنرمندان این عرصه انجام شود.

,

به گزارش خبرافلاک، همه ما می دانیم که شهدا هیچ نیازی به نصب تندیس، سردیس، تمثال، برگزاری یادواره، جشنواره و ساخت فیلم های سینمایی ویادبود و...ندارند،شهدای والامقام  به مصداق این آیه که می فرماید: «کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندارید بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند» در نزد خداوند در بهترین جای بهشت قرار دارند اما این ما هستیم که به آن ها نیازمندیم چراکه آن ها درس آزادگی و آزادزیستن رابه ما آموخته اند.

,

و اگر مدعی این هستیم که ادامه دهنده راه شهیدان هستیم ضرورت دارد که نام و یاد آنان را زنده نگه بداریم و به آن ها افتخار کنیم و ذکر  رشادت ها و شهامت های آن ها زینت بخش همه محافل و جلسات باشد تا راه را گم نکنیم  و در خاطرمان بماند که اگر در رهگذر کوچه ها قدم بر می داریم به خاطر قطره قطره خون ریخته شده شهیدان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه