اخبار داغ

رجبی دوانی:

عظمت حضرت فاطمه معصومه (س) در بیان سه امام معصوم/ دومین غیرمعصومی که از معصوم زیارت نامه دارد/ بشارت حضور حضرت معصومه (س) در قم از زبان امام صادق (ع) قبل از به دنیا آمدن امام کاظم (ع)

عظمت حضرت فاطمه معصومه (س) در بیان سه امام معصوم/ دومین غیرمعصومی که از معصوم زیارت نامه دارد/ بشارت حضور حضرت معصومه (س) در قم از زبان امام صادق (ع) قبل از به دنیا آمدن امام کاظم (ع)
مورخ برجسته تاریخ اسلام با بیان اینکه حضرت معصومه (سلام الله علیها) غیر از حضرت ابالفضل العباس (ع) تنها غیرمعصومی است که از معصوم زیارت نامه دارد، تصریح کرد: زیارت نامه آن حضرت منسوب به امام رضا (ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین رجبی دوانی در گفتگو با خبرنگار ائل با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) به قدری، رفیع و عظیم است که سه امام معصوم از آن حضرت به عظمت یاد کرده اند و هر سه بزرگوار فرموده اند که زیارت حضرت فاطمه معصومه (س)، پاداش بهشت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,

وی ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع)، در این ارتباط سخن گفته اند و بشارت بهشت برای زائران این بانوی بزرگوار اسلام داده اند.

,

مورخ برجسته تاریخ اسلام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضرت معصومه (سلام الله علیها) غیر از حضرت ابالفضل العباس (ع) تنها غیرمعصومی است که از معصوم زیارت نامه دارد، تصریح کرد: زیارت نامه آن حضرت منسوب به امام رضا (ع) است.

,

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: در نقل داریم که گروهی از اهل ری خدمت امام صادق (ع) رسیدند و امام وقتی با این افراد دیدار کرد فرمودند مرحبا به مردم قم! این افراد گفتند ولی ما اهل ری هستیم، و دومرتبه امام (ع) فرمودند، مرحبا به اهل قم!، بار سوم باز هم گفتند و در ادامه اضافه کردند که به زودی بانویی با فضیلت از فرزندان من در شهر قم دفن خواهد شد و مرقد او زیارت گاه بزرگانی خواهد شد. سپس فرمودند هر کس پاره تن من فاطمه را در قم زیارت کند، بهشت برای او واجب می شود.

,

رجبی دوانی در پایان گفت: جالب اینجاست که این سخن هنگامی بیان شده است که هنوز پدر حضرت معصومه (س)، یعنی امام موسی کاظم (ع) به دنیا نیامده بودند و پیشاپیش امام صادق (ع) بشارت وجود حضرت معصمه و حضور آن حضرت در قم و پایگاه بزرگ برای علم و فضیلت شدن این شهر به برکت حضرت فاطمه معصومه (س) را به مومنان می دهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه