اخبار داغ

دل خونین گوجه کاران بهبهانی از عدم حمایت مسئولان/ دسترنج کشاورزان بدون مشتری

دل خونین گوجه کاران بهبهانی از عدم حمایت مسئولان/ دسترنج کشاورزان بدون مشتری
نتیجه هفت ماه تلاش و زحمت شبانه روزی گوجه کاران بهبهانی، گوجه های مانده و سبدهای پر و بدون مشتری است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولان برروی زمین مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، یکی از ضربه های اساسی به پیکره کشاورزان بهبهانی در این روزها مشکل افت شدید قیمت گوجه در این شهرستان و عدم بارگیری این محصول است که علی رغم هزینه های زیاد کشاورزان متاسفانه محصول گوجه آنان بدون مشتری برروی زمین مانده و برخی از کشاورزان نیز آنان را رها کرده و طعام چهارپایان شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده, ،, ،, ،,

 

,

, ,

 

,

چنگلوایی از کشاورزان منطقه بهبهان می باشد که در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ضمن گلایه از عدم حمایت مسئولان گفت: بیش از 300میلیون ریال برای کشت محصول گوجه خود در زمین های اجاره ای هزینه کردم که متاسفانه به دلیل عدم حمایت و خرید تظمینی جهاد کشاورزی و کارخانجات تولید رب گوجه قادر به فروش آن نشدیم و محصولم را با ضرر بسیار رها کردم.

,

وی اظهارکرد: درحالی که مسئولان ارشد کشوری به طور مداوم بر حمایت از تولیدات بخش کشاورزی تاکید دارند متاسفانه در سطوح پائین تر خبری از تحقق وعده های مسئولان در شهرستان ها نیست.

,

این کشاورز گوجه کار بهبهانی تصریح کرد: مشکلات اساسی ما عدم حمایت مسئولان از کشاورزان است و باتوجه به فرا رسیدن فصل کاشت هندوانه و باقلا لازم است حمایت جدی از کشاورزان داشته باشند.

,

 

,

, ,

محمدی از دیگر گوجه کاران بهبهانی است که ضمن ابراز گلایه شدید از عدم حمایت مسئولان گفت: بیش از 400میلیون ریال از هزینه صرف شده برای کاشت گوجه امسال به دلیل عدم حمایت مسئولان نابود شد.

,

وی افزود: برداشت گوجه با هزینه کارگر و اجاره زمین و کامیون و بارگیری و هزران هزینه جانبی باعث شده که محصول خود را برروی زمین رها کنم و حتی برای برداشت آن اقدام نکنم.

,

این گوجه کار بهبهانی تصریح کرد: شغل ما کشاورزی است و تمام امورات ما از همین طریق تامین می شود و امیداریم مسئولان برضرورت حمایت بیشتر از کشاورزان همت کنند.

,

 

,

, ,

 

,

وارسته دیلگانی از دیگر کشاورزان بهبهانی گفت: با وجود همه پتانسیل های کشاورزی،داستان افت شدید قیمت گوجه در بهبهان هر ساله تکرارمی شود بطوریکه کشاورزان امسال حتی توان برداشت محصول از زمین های کشاورزی را نداشتند و ترجیح می دادند که گوجه در مزارع خوراک دام ها شود.

,

وی افزود: مشکل افت قیمت محصولات کشاورزی یکی از بزرگترین مشکلات مردم این شهرستان به واسطه شغل کشاورزی است.

,

این کشاورز بهبهانی گفت:قیمت گوجه امسال به کمتر از یک هزارریال به فروش رسید که متاسفانه به واسطه حضور دلالها صورت گرفت که جواب گویی هیچ یک از هزینه های ما نشده است ودل گوجه کاران همانند سرخی گوجه ها خون شده است.

,

 

,

, ,

 

,

به هرحال خرید تضمینی گوجه فرنگی از سوی سازمان تعاون روستایی، جهادکشاورزی می توانست مرهمی باشد بردل زخم های کشاورزان گوجه کاربهبهانی تا بیش از این طعم تلخ ضرر را نچشند و به واسطه آن حمایت مسئولان در کاشت و برداشت باکیفیت تر سایر محصولات اقدام می کردند که هنوز هم فرصت جبران برای حمایت های مادی و معنوی از کشاورزان از سوی مسئولان باقی مانده است.

,

عکس ها تزئینی است.

,

گزارش از سید اسماعیل میری

, گزارش از سید اسماعیل میری,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه