اخبار داغ

تکرار قصه تعلیق پرواز اراک به مشهد/یک فرودگاه و هفته‌ای یک پرواز!

تکرار قصه تعلیق پرواز اراک به مشهد/یک فرودگاه و هفته‌ای یک پرواز!
فردوگاه اراک که از سال ۷۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته هر ساله شاهد تکرار قصه برقراری و تعلیق پرواز اراک به مشهد است. فرودگاهی که با صرف هزینه‌های بسیار، تنها شاهد برقراری یک خط پروازی در هفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ بی شک در جوامع امروزی فرودگاه یکی از اساسی ترین عوامل توسعه هر شهر و جامعه محسوب می شود و بهره گیری از این ظرفیت می تواند در رشد اقتصادی و ایجاد توسعه پایدار منطقه و حتی کشور نقش مهمی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

88135_415

, 88135_415, 88135_415,


اهمیت این موضوع در استان مرکزی که بیش از سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک دارد و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی، رتبه چهارم صنعت کشور و قطب دوم صنایع مادر تخصصی و تجهیزات ساز ایران را به خود اختصاص داده، بیشتر قابل توجه است.

,
,


علاوه بر اینکه استان مرکزی با دارا بودن آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری مختلف مستعد جذب گردشگر است و فرودگاه نیز می تواند در رونق و گسترش صنعت گردشگری نیز موثر باشد.

,
,


البته همه این موارد در شرایطی محقق می شود که پروازها مرتب برقرار باشد تا افراد علاقمندِ استفاده از این صنعت بتوانند با یک آسودگی خاطر از این ظرفیت استفاده کنند.

,
,

پس از ۶ سال انتظار اولین هواپیما از فرودگاه اراک پرید

, پس از ۶ سال انتظار اولین هواپیما از فرودگاه اراک پرید, پس از ۶ سال انتظار اولین هواپیما از فرودگاه اراک پرید,


فرودگاه اراک در سال ۷۸ به بهره برداری رسیده است. نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال ۸۴ با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شده است.

,
,

120

, 120, 120,


علیرغم اینکه هزینه های زیادی برای احداث فرودگاه صورت گرفته ولی تاکنون بهره برداری مناسبی از فرودگاه اراک صورت نگرفته است.

,
,


به طوری که از ابتدای فعالیت فرودگاه اراک چندین بار شاهد راه اندازی پروازها و تعطیلی پروازها بوده ایم. این موضوع به اندازه ای تکرار شده است که برای بسیاری از مردم اراک به امر عادی تبدیل شده است.

,
,


خط پروازی فرودگاه اراک به مقصد مشهد که مدتها تعطیلی بود امسال مجدد از روز سه شنبه ۱۵ تیرماه با حضور مسئولان استان مرکزی دایر شد که این پرواز هم خیلی دوام نیاورد و مجدد تعطیل شده است.

,
,


رحیم حسین نسب مدیر فرودگاه اراک در خصوص پرواز هوایی اراک به مشهد گفت: قرار است ۱۰ اسفندماه این پرواز دوباره راه اندازی شود.

,
,


حسین نسب اظهار کرد: در تلاش هستیم در چند روز آینده با یک شرکت هواپیمایی دیگر برای برقرای پروازهای اراک- مشهد به توافق برسیم و این وقفه را جبران کنیم.

,
,


وی ادامه داد: در حال حاضر هر هفته روزهای یکشنبه پرواز داخلی به عسلویه از فرودگاه اراک انجام می شود.

,
,

مدیر فرودگاه اراک با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۱۸۷ مسافراز طریق فرودگاه اراک جابه جا شده اند، افزود: از این تعداد ۶ هزارو ۱۵۴ مسافر وارد اراک و بقیه از استان مرکزی خارج شده اند.

حسین نسب بیان کرد: همچنین در این مدت ۴۷ هزار و ۷۰۰ کیلو گرم بار از طریق این فرودگاه به خارج از استان مرکزی منتقل شده و ۵۰ هزار و ۶۷۳ کیلوگرم بار نیز وارد استان شده است.

,
,
,


مدیر فرودگاه اراک با اشاره به اینکه برای پروازهای تهران، اهواز، شیراز و بندرعباس درخواست های از سوی هم استانی ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه فرودگاه پتاسیل های برقراری این پروازها را دارد ولی در حال حاضر به دلیل کمبود هواپیما امکان برقراری این پروازها وجود ندارد.

,
,

امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از سوی مسئولین از این پس شاهد برقراری پروازهای منظم از فرودگاه اراک به نقاط مختلف کشور و عتبات عالیات باشیم. پروازهایی که سال‌هاست هنوز نظم در آن دیده نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه