اخبار داغ

نماینده مردم اردبیل درمجلس:

ایجاد بندر خشک در اصلاندوز رشد مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه را به همراه دارد

ایجاد بندر خشک در اصلاندوز رشد مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه را به همراه دارد
نماینده مردم اردبیل درمجلس با اشاره به ایده ایجاد بندرخشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل گفت:با ایجاد این بندر رشد مراودات اقتصادی و بهبود وضعیت کشور را شاهد خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار صدیف بدری،با اشاره به ایده ایجاد بندر خشک در اصلاندوز مغان در استان اردبیل در جوار جمهوری آذربایجان،گفت:با توجه به اینکه اردبیل دروازه ارتباط با بسیاری از کشورهای همسایه ایران است و ایجاد بندر خشک در آن می تواند رشد روابط اقتصادی را برای ما رقم بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار, ,

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد بندر خشک در مغان مروادات تجاری با کشورهایی همچون ارمنستان و آذربایجان و غیره را افزایش خواهد داد،افزود:پیشنهاد ایجاد بندرخشک در استان اردبیل مورد موافقت کشور آذربایجان نیز برای ایجاد خط ریلی دراین مسیر قرار گرفته؛زیرا آن ها نیز به فواید متعدد اقتصادی این مهم واقف هستند.

,

وی با تاکید براینکه تقویت آزادراه ها در استان اردبیل موفقیت بیشتر بندر خشک مغان را در پی خواهد داشت،تصریح کرد:ایفای نقش بندری در مغان منوط به ایجاد زیرساخت های کافی است.

,

بدری با بیان اینکه اردبیل نزدیک ترین مسیر به حوزه قفقاز،آذربایجان  و روسیه است، افزود: استفاده از این نزدیکی مکانی می تواند،روند تحول اقتصادی را برای ما تسریع کند.

,

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:حمل و نقل و تراتزیت کالا از مسیر بندرمغان اقتصادی بوده و می تواند در توسعه منطقه و در نهایت کشور گام مهمی باشد.

,

بدری با بیان اینکه صادرات کالاها به کشورهای حوزه قفقاز و همچنین روسیه و آذربایجان با ایجاد بندرخشک مغان افزایش خواهد یافت،گفت:استفاده از فرصت بهره مندی از بازار کشورهای مختلف با ایجاد این بندر ممکن می شود.

,

نماینده مردم اردبیل درمجلس شورای اسلامی،درخصوص آماده بودن زیرساخت های امنیتی در ایجاد بندرخشک مغان،گفت:تدابیر لازم از هر حیث برای ایجاد این بندر ،مدنظر قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه