اخبار داغ

شهروندان مهدیشهری نظر می دهند؛

گرانی گوشت قدرت خرید را از مردم می گیرد/ مرغ جایگزین گوشت قرمز در سفره های مردم

گرانی گوشت قدرت خرید را از مردم می گیرد/ مرغ جایگزین گوشت قرمز در سفره های مردم
شهروندان مهدیشهری تدابیر دولت را در مناسب سازی قیمت گوشت خواستار شدند و گفتند: با گران شدن گوشت قدرت خرید ما نیز کم می شود و مجبوریم مرغ را جایگزین گوشت در سفره هایمان کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، این روزها بازار گوشت نوسان داشته و به گفته قصاب های مهدیشهر قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز  34 الی35 هزار تومان رسیده است اما این نه خوشایند فروشندگان گوشت است و نه خوشایند مردم چرا که با این افزایش قیمت و گرانی گوشت گوسفندی قدرت خرید مردم پایین آمده و این هم به ضرر مردم است و هم فروشندگان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

یکی از فروشندگان گوشت در مهدیشهر در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار نیزوا، یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت را صادرات بره های زنده به خارج دانست که معلوم نیست با مجوز این کار صورت می گیرد یا بدون مجوز است.

,

اقیان ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت با توجه به فصل زمستان است که باید از گوسفند های پرواری استفاده شود.

,

, ,

وی افزایش قیمت گوشت را برای دامدار خوب دانست و اضافه کرد: ولی اگر از نظر مصرف کننده بخواهیم بررسی کنیم، قیمت گوشت بالا است ومصرف کننده توان خرید ندارد.

,

نورانی یکی دیگر از فروشندگان گوشت در مهدیشهر نیز علت افزایش قیمت گوشت را صادرکردن بی رویه گوشت دانست و افزود: گوسفند در کشور نیست وبا گران شدن دلارهم وارد کردن گوسفند به صرفه نیست به همین دلیل قیمت در طی روزهای مختلف افزایش پیدا کرد.

,

وی اظهار کرد: گارگری که 700 هزارتومان حقوق می گیرد چگونه می خواهد گوشت تهیه کند، همین باعث می شود هم قدرت خرید مردم پایین بیاید وهم ما نتوانیم فروش داشته باشیم.

,

, ,

مقدمی یکی فروشنده دیگر گوشت در مهدیشهر نیز کم بودن دام فصلی و صادرات گوسفند زنده را دلیل افزایش  قیمت گوشت بیان کرد و گفت: افزایش قیمت گوشت نه به نفع ما که فروشنده هستیم و نه به نفع مردم به عنوان خریدار است.

,

وی تصریح کرد: هر چه قیمت بالا برود درصد فروش ما پایین می آید وهرچه درصد فروش کم تر شود کشتار هم کم تر خواهد شد وسود ماهم کم می شود.

,

, ,

رضایی شهروند مهدیشهری نیز در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: به نظر من افزایش قیمت گوشت هم به ما مردم وهم به قصاب ها صدمه می زند ولی اگر از دیدگاه دامدار ببینیم به نفع دامدار است.

,

وی بیان کرد: با این وضعیت افزایش قیمت، قدرت خرید مردم هم پایین آمده و شاید اگر در ماه یک بار گوشت خریداری می کردیم الآن یک بار در ماه را هم نمی توانیم گوشت بخریم و باید گوشت مرغ که ارزانتر است استفاده کنیم که انواع بیماری ها را هم به وجود می آورد.

,

, ,

احمد قندیان دیگر شهروند مهدیشهری نیز گفت: هر چه جنس گران ترشود قدرت خرید از ما گرفته می شود از آنجای که من بازنشسته شده ام وبا این حقوق کمی که دارم چگونه می توانم گوشت ودیگر اجناس که قیمت آن هاهم بالا رفته تهیه کنم؟

,

وی ادامه داد: هیچگاه گوشت مرغ جای گوشت گوسفند را نمی گیرد ولی به دلیل بالا بودن قیمت مجبور هستیم که از گوشت مرغ استفاده کنیم.

,

قندیان افزود: از مسئولین می خواهم که جلوی گرانی را بگیرند، پیشنهاد می کنم به دامدار سوبسیت دهند وگوشت با نرخ پایین تر به مردم عرضه شود.

,

, ,

اصغر نژاد شهروند دیگر هم گفت: از آنجایی که حقوق ما گارگران ثابت است وهر روز شاهد افزایش قیمت می باشیم این افزایش قیمت گوشت به نفع ما نیست وقدرت خرید را از ما گرفته و گوشت های هورمونی جایگزین گوشت گوسفند شده است.

,

سعیدی از دیگر شهروندان مهدیشهری هم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار نیزوا، بیان کرد: با گرانی گوشت قدرت خرید مردم کم شده وهمچنین فروش قصابی ها هم نسبتا کم شده، الان دولت اعلام کرده که 31 هزار تومان ولی با این حال الان فروش 34 هزار تومان است.

,

اتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه