اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شهرستان دامغان:

گوشت‌گوسفندی‌در‌دامغان‌۳۵‌هزار‌تومان‌عرضه‌می‌شود

گوشت‌گوسفندی‌در‌دامغان‌۳۵‌هزار‌تومان‌عرضه‌می‌شود
رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی شهرستان دامغان گفت : بدلیل جلوگیری از انتقال دام به شهرهای همجوار ، گوشت گوسفندی در دامغان با افزایش قیمت چند درصدی ، 35 هزار تومان به فروش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ مدتی است گوشت قرمز در کشور شاهد نوسانات قیمتی شده است و به صفحه اول خبرگزاری ها و رسانه ها آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یتریک دامغان,

بعد از فراز و نشیب های قیمتی این کالای اساسی مصرفی مردم ، قیمت در سطح کشور با نرخ 31 الی 32 هزار تومان اعلام شد.

,

اما در شهرستان دامغان خبرنگار تیتریک با بررسی قیمت ها از قصابان ، متوجه افزایش قیمت با توجه به اعلام نرخ کشوری شد که به بررسی دلایل این موضوع پرداخت.

,

سید حسین تاجگردون در گفتگو با خبرنگار تیتریک  اظهار داشت : تفاوت قیمت گوشت قرمز در دامغان و شهرهای همجوار مخصوصا تهران ، باعث خروج لاشه گوشت توسط دلالان از شهرستان شده بود .

,

وی  افزود : بنا به درخواست قصابان و به دلیل کمبود دام در این فصل از سال جلسه ای باحضور اتاق اصناف ، جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی به جهت تنطیم بازار تشکیل شد.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی دامغان عنوان کرد : در این جلسه مصوب شد به منظور جلوگیری از خروج دام و گوشت قرمز از دامغان و تنظیم قیمت آن در شهرستان ، گوشت گوسفندی با قیمت 34 هزار تومان به قصابان عرضه و با قیمت 35 هزار تومان به فروش برسد.

,

وی با بیان اینکه مصوب شد گوشت گوساله هم به قیمت 33 هزار و پانصد تومان بفروش برسد ادامه داد : این قیمت ها برای دام های سنگین ، بره 30 کیلوگرم به بالا می باشد ولی قیمت کشوری 31 هزار تومان در تهران برای دام های با وزن 12 الی 13 کیلو گرم است. یعنی در ازای هر یک گوسفند در دامغان ، تهران باید دو گوسفند را کشتار کند.

,

تاجگردون با اشاره به اینکه روزانه 100 راس گوسفند در دامغان کشتار می شود تصریح کرد : با این شرایط قیمت ، دام از شهرستان خارج نمی شود و دست دلالان این بخش کوتاه شده است که تاکنون هیچ کمبودی در تامین گوشت در سطح شهرستان نداشته و نخواهیم داشت.

,

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی دامغان بیان داشت : روزانه در شهرستان دامغان 3.5 تن مرغ کشتار می شود که 1.5 تن آن جهت مصارف رستوران ها ، تالارها و دو تن هم جهت مصارف خانگی استفاده می شود.

,

سید حسین تاجگردون با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ در دامغان دو الی سه هزار ریال ارزان تر از مرکز استان می باشد افزود : مرغ با قیمت شش هزار و 150 تومان فاکتور می شود و با قیمت 6 هزار و 570 تومان به دست مصرف کننده می رسد.

,

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت : قیمت گوشت بدلیل عرضه کم دام سبک ، چند روزی است که شاهد افزایش آن هستیم ولی هم اکنون به خاطر اشباع بازار به قیمت مناسب توزیع می شود.

,

عباس علیان نژاد خاطرنشان کرد : واردات گوشت تازه از سوی شرکت پشتیبانی دام کشور به صورت مقطعی قیمت گوشت را ساماندهی خواهد کرد و این امر اجازه گران کردن گوشت را از دلالان خواهد گرفت.

,


انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه