اخبار داغ

ماهواره از «ما» چه می خواهد

ماهواره انتخاب آزاد از انسان را می گیرد

ماهواره انتخاب آزاد از انسان را می گیرد
ماهواره در برنامه های مختلف اخبار و تحلیل های سیاسی ارائه می کند و به طور ویژه شبکه های خبری فارسی زبان دارد و از ما می خواهد که اخبار سیاسی کشور خود و سایر کشورها را از این طریق دنبال کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل، ماهواره در برنامه های مختلف اخبار و تحلیل های سیاسی ارائه می کند و به طور ویژه شبکه های خبری فارسی زبان دارد و از ما می خواهد که اخبار سیاسی کشور خود و سایر کشورها را از این طریق دنبال کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

اما زمانی که ما برنامه ها و اخبار و اطلاعات منتشر شده از جانب انها را بیشتر بررسی می کنیم، کاملا در می یابیم که اخبار به صورت گزیده و دست چین شده انتخاب و منتشر می شوند و اخباری را که در تضاد با منافع خود یا کشورهای مشترک المنافع شان باشد به هیچ عنوان منتشر نمی شود و یا به صورت غلط و نادرست منتشر می شود. به طور مثال پیش از برگزاری انتخابات در کشورهایی نظیر ایران، عراق و افغانستان به طور گسترده نفس انتخابات که نمادی از دموکراسی است را زیر سؤال می برند و از مردم می خواهند که در انتخابات شرکت نکنند و همین طور بعد از پایان انتخابات نیز زمانی که فرد مورد نظر آنها انتخاب نشده باشد، به شدت و بدون هیچ گونه سند و مدرکی در ناسالم بودن انتخابات می دمند.

,

به هیچ عنوان برای اختیار و اراده مردم ارزش و اعتباری قائل نیستند. در نمونه ای دیگر ما مشاهده می کنیم در کشوری نظیر فلسطین که مدت های طولانی است زیر بماران گلوله ها و موشک های صهیونیست هاست و قسمت هایی از خاک این کشور ظالمانه تصرف شده است؛ زمانی که با پیشنهادی مبنی بر اینکه در این سرزمین انتخابات و رفراندوم برگزار شود اما هیچ گونه پوشش خبری و تبلبغاتی را از جانب رسانه های غربی مشاهده نمی کنیم.

,

پس می توان اینگونه دریافت که هزینه تماشای برنامه های خبری رسانه های غربی، هم دریافت اطلاعات نادرست و ناقص است و هم اینکه مخاطبان خود را نسبت به کشور و مسئولین آن بی اعتماد می کند.

,

در مجموع در می یابیم که رسانه های غربی در همه زمینه ها برای مخاطبان خود برنامه ریزی کرده اند و نهایت تلاششان را می کنند تا مخاطبانشان، صرفا از این رسانه ها استفاده و فقط به آنها اعتماد کنند. آنها حتی در فیلم ها و سریال هایشان نیز که برای پر کردن اوقات فراغت ساخته می شوند، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم چیزهایی که مورد نظر و مطلوب خودشان است را به افراد القا می کنند. این رسانه ها اجازه انتخاب آزادانه و تصمیم گیری منطقی را به مخاطب نمی دهند و می کوشند تا مخاطب خود را به پیاده نظام فکری و فرهنگی خود تبدیل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه