اخبار داغ

جوانان بیکار کهگیلویه و بویراحمدی همچنان در پی شغل/ اعتراف تلخ مدیرکل کار درباره بازارچه مشاغل خانگی/وقتی فلافل و پیتزافروشی شغل نخست می شود

جوانان بیکار کهگیلویه و بویراحمدی همچنان در پی شغل/ اعتراف تلخ مدیرکل کار درباره بازارچه مشاغل خانگی/وقتی فلافل و پیتزافروشی شغل نخست می شود
نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد که قبلا توسط مسئولان امر ۱۶٫۱ درصد بیان شده بود و به گفته مسئولان استان در دو سال خدمت دولت یازدهم به ۱۴٫۸ درصد کاهش یافته، امسال با رشد بیش از ۲ درصدی به ۱۷٫۷ درصد رسید و همچنان نیز جزو سه استان اول کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهار فصل، نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد که قبلا توسط مسئولان امر ۱۶٫۱ درصد بیان شده بود و به گفته مسئولان استان در ۲ سال خدمت دولت یازدهم به ۱۴٫۸ درصد کاهش یافته، امسال با رشد بیش از ۲ درصدی به ۱۷٫۷ درصد رسید و همچنان نیز جزو سه استان اول کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهار فصل,

از دلایل بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان گفت که کارخانه ای نیست و یا اگر هم هست تعطیل و یا نیمه فعال است که جوانان این شهر در این کارخانه‌ها کار کنند و ماهانه حقوق بگیرند.

,

این جوانان مجبورند برای اینکه حداقل سرگرم باشند به شغل‌های کاذب مثل بیرون برها، پیتزایی‌ها، فلافلی ها و یا ساندویچی‌ها روی بیاورند.

,

 

,

وضعیت تاسفبار غذا فروشی ها در کهگیلویه و بویراحمد

, وضعیت تاسفبار غذا فروشی ها در کهگیلویه و بویراحمد,

نمایندگانی که موقع انتخابات قول ایجاد اشتغال و تأسیس کارخانه و رونق صنعت در استان می‌داند، الآن کجایند؟ دقیقاً کجا هستند که ببیند جوانان این استان از بیکاری به چه کارهایی روی می‌آورند؟

,

هر چند که مسئولان مربوطه در اداره کار و سایر مسئولان استان این نرخ بیکاری در استان را قبول ندارند اما در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد جزو ۳ استان اول در تعداد بالای آمار بیکاران است که ضروری است علل افزایش بیکاری بیش از گذشته مورد کالبدشکافی و بررسی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفته است: ۶۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات خوداشتغالی به این اداره کل مراجعه کردند و  از این تعداد ۲۱۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که به ۱۴۲ نفر تسهیلات پرداخت شد.

,

وی گفت: بازارچه مشاغل خانگی در رفع بیکاری موثر است اما تاکنون این بازارچه در هیچ یک از شهرستان‌های استان تشکیل نشده است.

,

مظاهری افزایش نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی و تعطیلی برخی واحدها را در افزایش این آمار موثر دانست و افزود: افزایش نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی منجر به تعطیلی واحدها و در نتیجه رشد جمعیت بیکار استان شده است.

,

سهراب بنام مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت مجدد ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: با آغاز به کار این واحدها ۶۰۶ نفر مشغول به کار شدند این در حالی است که این آمار در هیچ سامانه‌ای به ثبت نرسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه