اخبار داغ

گزارشی از چالش های یک طرح؛

ضعف بناها و بی سند بودن دستاورد کارنامه ضعیف دولت امید/ "مسکن مهر" در کما، " مسکن اجتماعی" یک رویا!

ضعف بناها و بی سند بودن دستاورد کارنامه ضعیف دولت امید/ "مسکن مهر" در کما، " مسکن اجتماعی" یک رویا!
در حالی دولت یازدهم از همان شروع کار خود، شمشیر را برای مسکن مهر از رو بست که 12 دی در اقدامی انتخاباتی روحانی خبر از بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان دولت داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، آغازین روزهای سکانداری دولت یازدهم  وزیر مسکن، راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: مسکن مهر را ادامه نمی‌دهیم و فقط در این طرح مسکن‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار خواهیم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی تأکید کرد: می‌خواهیم "مسکن اجتماعی" را برای اقشار کم‌درآمد ایجاد کنیم و در حال حاضر در این باره در حال مکان‌یابی و بررسی موقعیت‌ها هستیم.
,
علی ای حال گفته های وزیر دولت یازدهم سبب مخالفت های بسیاری از سوی مسئولین شد با این حال پرونده مسکن مهر به یغما رفت .
,
 با این وجود 12 دی ماه سال جاری رئیس دولت یازدهم در برنامه زنده تلویزیونی درباره مسکن مهر گفت:‌ مسکن مهر یکی از مشکلات دولت بود. خانه‌هایی ساخته شده بود بدون اینکه تسهیلات لازم  را داشته باشد.  مسجد و کلانتری و مدرسه و گاز و برق و آب و جاده در این مسکن‌ها نبود، بر این اساس دولت به مشکل خورد، اما با همه اینها پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می‌شود.
,
علی ای حال شروع پرونده مسکن مهر در دولت دهم به خوبی آغاز و بسیاری را صاحب خانه کرد اما دولت یازدهم سبب به یغما رفتن این طرح و ثبت مُهر بی مِهری به این مساکن شد.
,
با این حال استان سیستان و بلوچستان نیز از این قاعده مثتنی نبود و بسیاری از شهروندان همچنان از عدم پیشرفت و مشکلات این طرح گلایه مند هستند.
 
,
,
سایت زاهدانه ازسنگینی سایه سیاه اقساط بانکی بر سر ساکنین مهرشهر و سرگردانی مردم بین ادارات دولتی و عدم پاسخگویی تعاونی ها نوشته بود و عنوان کرده بود که زباله های دپو شده، کوچه و خیابان های خاکی، سگ های ولگرد و تاریکی معابر اولین تصویری است که در ذهن شهروندان به محض ورود به مهرشهر نقش می بندد.
, زاهدانه ,
نامگذاری نبودن خیابان های مهر شهر از دیگر مشکلاتی است که نه تنها ساکنین این منطقه را سرگردان کرده بلکه تازه واردها و میهمانان هم در کوچه پس کوچه های مهرشهر گم شده و از رفتن به میهمانی منصرف می شود. نامگذاری نبودن کوچه ها علاوه بر اینکه مایه دردسر و رنجش ساکنین و میهمانان آنها شده باعث شده در مواقع ضروری آتش نشانها هم مسیر را بیراهه روند.
,
این سایت همچنین از آتش سوزی و نبود پله های اضطراری این ساختمان های نیز گفته بود که در لینک روبرو می خوانید:" مروری بر وضعیت اسفناک مسکن مهر در کلانشهر جنوب شرق
 
, مروری بر وضعیت اسفناک مسکن مهر در کلانشهر جنوب شرق,
,
سایت اوشیدا از فراموشی ساکنین مسکن مهر زابل توسط دولتی ها و ضعف بناها و بی سند بودن این مسکن ها خبر داده و در ادامه نوشته بود که مسکن مهر زابل در انتهای خیابان امام خمینی واقع شده و در آن خانوارهای بسیاری زندگی می کنند خانوارهایی که به امید خانه دار شدن تمام دارایی خود را فروخته تا صاحب آشیانی برای زندگی باشند مسکن مهر با اینکه در نوع خود یک پروژه و طرح خوب به نظر می رسد و زمینه خانه دار شدن افراد بسیاری را در کشور به ویژه قشر کم توان و آسیب پذیر فراهم کرد اما به دلیل عدم نظارت و برنامه ریزی درست با مشکلات بسیاری مواجه گشت.
, اوشیدا ,
با تعطیلی پروژه مسکن مهر در کشور در بسیاری از مناطق به ویژه شهرستان زابل گویی خدمات رسانی به ساکنین مسکن مهر نیز به فراموشی سپرده شد انگار که اهالی این نقاط نیازمند خدمات شهری نیستند بنابراین همچنان از امکانات به دور هستند..
,
در ادامه خبرنگار پایگاه خبری اوشیدا به سراغ ساکنین این مساکن رفته و با آن ها گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانید:" مسکن مهری که با بی مهری مواجه شد"
 
, مسکن مهری که با بی مهری مواجه شد,
,
سایت پهره پایگاه خبری شهرستان ایرانشهر نیز از وضعیت نامناسب این ساختمان ها و دیوارهای سستی نوشته بود که حتی تحمل کوبیدن یک میخ را هم ندارد. در ادامه این گزارش رو می خوانید:" کیفیت مسکن مهر ایرانشهر فدای کمبودها"
 
, پهره , کیفیت مسکن مهر ایرانشهر فدای کمبودها,
,
سایت با مهرستان نیز از مشکلات این مساکن نوشته بود و خواستار پیگیری مسئولین برای رفع این مشکلات شده بود. " مسکن مهر مهرستان مورد بی مهری واقع شده است"
 
, با مهرستان, مسکن مهر مهرستان مورد بی مهری واقع شده است",
,
سایت دلگان پرس مسکن مهر را یکی از طرح های عظیم و مهم دولت های نهم و دهم عنوان کرده بود  که در بسیاری از شهرهای کشور اجرا شد، بطوریکه باعث خانه دار شدن افرادی که توانایی ساخت مسکن برای خود را نداشتند شد.
, دلگان پرس,
این سایت در ادامه نوشته بود که روند رو به رشد این طرح عظم در دولت نهم و دهم به صورت چشمگیری ادامه پیدا می کرد، و در برخی از شهرها مسکن مهر در همان دولت نهم و دهم افتتاح شد و برخی دیگر از شهرها به دلیل وسعت کار باقی ماند، با روی کار آمدن دولت یازدهم بی مهری ها به این طرح عظیم به شکل بسیار گسترده ای آغاز شد که در یکی از این اظهار نظرها آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم  در خصوص طرح مسکن مهر گفت: "باید بگویم در دولت قبل در مورد مسکن مهر تصمیم خیلی غلطی گرفتند و اشتباه کردند."
,
ادامه این گزارش را در سایت دلگان پرس بخوانید.
 
, سایت دلگان پرس,
,
سایت لادیز از مشکلات عظم این طرح نوشته و گفته بود که عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر شهرستان میرجاوه از سال 88 آغاز شد تا دو هزار واحد مسکن مهر آماده و  تحویل متقاضیان شود و جمع کثیری از مردم شهرستان مرزی میرجاوه از نعمت مسکن برخوردار شوند اما علی رقم تکمیل و تحویل بسیاری از واحدها، ساکنان آن با مشکلات زیادی از جمله عدم محوطه سازی، در برخی از فاز های این طرح و کوچه ها و معابر خاکی و بدون آسفالت روبرو هستند.
, لادیز ,
ادامه این گزارش را در سایت لادیز بخوانید.
 
, سایت لادیز,
,
سایت شستون نیز گفت و گویی با یکی از کارکنان اتحادیه مسکن این شهرستان داشت و نوشته بود که با توجه به اسکان ١٨٠٠ خانوار در شهرک مسکن مهر سراوان ، عدم وجود خطوط تلفن ثابت و اینترنت ، عدم آنتن دهی و پوشش شبکه تلفن های همراه باعث گله مندی ساکنین شده است.
, شستون ,
ادامه این گزارش را در سایت شستون بخوانید.
 
, سایت شستون,
,
سایت سیب و سوران نیز از دلال بازی و ناگفته های این طرح نوشت و در گفت و گو با شهروندان گفت: طبق قرار اعضا با ۱۵ میلیون تومان نقد و ۲۰ میلیون هم وام دولت کار تمام میشد، اما به بهانه های مختلف ۲۱میلون و ۵۰۰ هزار تومان نقدینگی اعضا و با مراجعه به بانک برای مشخص شدن اقساط،وام ۲۰ میلیونی ۳۰ میلیون برایمان رقم خورد که ۲ میلیون هم به بهانه ی دیرکرد و جریمه باید به بانک پرداخت می شد!
, سیب و سوران,
ادامه این گزارش را در سایت سیب و سوران  بخوانید.
 
, سایت سیب و سوران,
,
علی ای حال تعطیلی مسکن مهر تنها مختص شهر یا استان خاصی نیست بلکه کارنامه ضعیف دولت در مسکن سبب شد که نه " مسکن مهر" تمام شود و نه " مسکن اجتماعی" جادو کند.
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه