اخبار داغ

چه کسانی مسئول هستند؟

جولان سگ های ولگرد در شهر لنده / زندگی همراه با ترس کودکان لنده ای +تصاویر

جولان سگ های ولگرد در شهر لنده / زندگی همراه با ترس کودکان لنده ای +تصاویر
یکی از پدیده های که این روزها شهروندان لنده را نگران کرده است بحث تردد سگ های ولگرد در شهر است که به یک آسیب جدی برای مردم تبدیل شده و روز به روز شاهد افزایش جمعیت سگ های ولگرد و مشکلات ناشی از حضور آنها در شهر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  خبرلنده، بهداشت یکی از مهمترین مسائل جامعه شهری است که دولت ها سالانه برای ارتقا سطح سلامت جامعه هزینه های کلانی صرف می کنند که پدیده سگ های ولگرد یکی از چالش های اساسی در سطح شهرها به خصوص شهرهای کوچک است که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کنند که علاوه بر شیوع بیماری های مشترک و قابل انتقال بین حیوان و انسان گاهاً نیز موجب مرگ انسان ها می شوند، دریده شدن کودکان و سایر اقشار جامعه را می تواند در پی داشته باشد همانند مرگ کودکی در روستای سلطان آباد شیراز که توسط سگ های ولگرد دریده شد نمونه بارز این مشکل در سطح شهر لنده است که خطر دریده شدن کودکان در این شهر به کابوس کودکان تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خبرلنده,

 

,

, ,

حضور آزادانه و دست جمعی سگ های ولگرد در ساعات پایانی شب و ابتدای صبح که دانش آموزان قصد عزیمت به مدرسه را دارند به وضوح در لنده قابل مشاهده است که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت آنان باعث انتقال بیماری ها و سلب آسایش شهروندان برخی از خیابان های این شهر است.

,

علی (م) یکی از شهروندان لنده ای است در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبر لنده اظهار کرد: مشکلات شهر خیلی زیاد است ولی در حال حاضر معضل سگ های ولگرد در خیابان سادات و کوچه های منتهی به دبیرستان کار و دانش به دلیل واقع شدن در دامنه کوه چندین برابر است.

,

, ,

وی افزود: جولان سگ های ولگرد در سطح شهر خیلی زیاد تر از قبل شده است و انتظار داریم که مسئولان به خصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری در این رابطه اقدامی اساسی کنند.

,

یکی دیگر از شهروندان لنده ای در ادامه اظهار کرد: مسئله بهداشت یک مسئله مهم و اساسی است که وجود سگ های ولگرد مهمترین عامل بیماری ها برای حیوانات و انسان ها هستند.

,

وی افزود: سگ های ولگرد از همه چیز تغذیه می کنند و متاسفانه فضولات حیوانی خود را در جلوی درب منازل و یا ماسه های که در جلوی برخی منازل هستند می ریزند و بچه ها ما نیز در آنان به بازی مشغول هستند و همین عامل سبب بروز برخی بیماری های پوستی شایع در کودکان است.

,

 

,

, ,

این شهروند لنده ای تصریح کرد: البته شهرداری به تنهایی قادر به انجام جمع آوری نیست بلکه اداراتی همچون شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، دادگستری و سایر ادارات مرتبط باید با همدیگر همکاری کنند تا بتوانند با چنین موضعاتی برخورد کنند.

,

سعید-ح از دیگر شهروندان لنده ای است که از اداره دامپزشکی لنده خواست تا با واکسن زدن این سگ های ولگرد از شیوع بیمارهای احتمالی و واگیردار را بگیرد.

,

وی افزود: تعداد سگ های ولگرد در سطح شهر جمعاً شاید به 30قلاده نرسند و راحت می توان با داروی بیهوشی آنان را واکسینه و شناسنامه دار کرد.

,

این شهروند لنده ای تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر پیشگیری از بیمارهای آمار دقیق تعداد سگ های ولگرد نیز مشخص می شود.

,

وی اظهار کرد:  در بسیاری از مواقع از ترس سگ های ولگرد فرزندم را به تنهایی برای بازی در کوچه و یا برای خرید نمی فرستم به خصوص محله ما که نزدیک به محلات جنوبی شهر لنده است.

,

 

,

, ,

 

,

به هرحال دغدغه شهروندان لنده ای در خصوص مسائل و مشکلات حوزه شهری به خصوص معضل سگ های ولگرد کاملاً به جا و درست است ولی امید است که مسئولان به خصوص اعضای شورای سلامت شهرستان لنده نسبت به حل این معضل تلاش و همتی جدی داشته باشند تا ضمن رفع دغدغه مردم مشکلی به لحاظ مخاطرات جانی برای آنان نداشته باشد.

,

*گزارش و عکس از سیداسماعیل میری

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه